Herdenking Henry Kap as zaterdag 30 mei op strand Horst

mike1088

Geen avatar

Berichten: 2
Mei 18, 2009, 00:00:06
edit2Rapporteer  
Hallo medekiters,

zoals iedereen weet is ons kitemaatje Henry Kap op vrijdag 8 mei om het leven gekomen tijdens het uitoefenen van de sport waar hij zoveel van hield.
Wij willen Henry komende zaterdag 30 mei herdenken met een zogenaamde "cirkel of friends".
Iedereen die Henry heeft gekend is uiteraard van harte welkom.

Dit bericht is vandaag (maandag 18 mei) aangepast. Oorspronkelijk hadden we dit gepland voor vrijdag 22 mei. De familie van Henry heeft laten weten hier graag bij te zijn maar dat zij die datum verhinderd waren. Om deze reden is de nieuwe datum nu in overleg met de familie vastgesteld op zaterdag 30 mei.

Ik stel voor dat we om 15.00 uur verzamelen bij het Telstar Beachcenter op strand Horst.
We willen dan met alle surfers naar de plek lopen waar we Henry hebben gevonden.
Op deze plek maken we een grote cirkel met zijn allen. Dan wachten we tot het tijdstip waarop de windhoos losbarstte en op dat moment onsteken we met zijn allen de noodfakkels die we meenemen en als je een bloemetje neer wilt leggen dan leg je dat dan in het water. Dan kan iedereen Henry even op zijn eigen manier herdenken.

Hierna zullen we teruggaan naar de kant waar we nog een keer over het gebeurde na kunnen praten.

Ik kan hier in Harderwijk ongeveer 20 van deze Flairs kopen (meer hebben ze er niet op dit moment)  en deze kosten ongeveer € 12,50 / stuk. Als jullie me van te voren een emailtje kunnen sturen op info@telstarbeachcenter.nl om aan te geven of je erbij wilt zijn dan weet ik hoeveel er nodig zijn. Mocht ik er meer nodig hebben dan kan ik die nog elders in NL bijkopen maar dit  moet ik dan wel optijd weten. (liefst voor woensdag!)

Henry hield van bloemen.... (zonder plastic want we leggen ze in het water)
zorg dat je je surfpak bij hebt.
als je een oude directional hebt die genoeg drijfvermogen heeft zodat je er op kunt zitten neem deze dan mee.(het water is kniediep maar het heeft wel iets als iedereen op een boardje zit in die cirkel)
Familie van Henry, als jullie dit lezen jullie zijn uiteraard van harte welkom. Wij hebben een surfpak voor jullie als je graag mee wilt op het water. Dit bericht wordt ook nog persoonlijk naar jullie gestuurd.

Henry.... may the wind always be with you!


Mike Verwater
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #1 Mei 18, 2009, 00:52:33
edit2Rapporteer  
vind het een prachtig gebaar, doet me helaas weer terugdenken aan 2005 met jorrit op ijmuiden
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Mei 18, 2009, 00:56:18
edit2Rapporteer  
Mooi initiatief en klasse dat je de organisatie van de herdenking op je hebt willen nemen. Ik had al een mailtje gehad maar moet nog ff kijken of ik iets met mijn werk kan regelen. Hopelijk tot vrijdag.

Ps Ik beschik helaas niet over een kiteboard met drijfvermogen.
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #3 Mei 18, 2009, 07:51:28
edit2Rapporteer  
Doet me inderdaad aan 2005 denken.... Maar super mooi gebaar.... suc 6 iedereen.... en veel sterkte toegewenst!
Denice

Berichten: 186
Antwoord #4 Mei 18, 2009, 08:45:23
edit2Rapporteer  
Super intiatief!!!
spruce

Berichten: 451
Antwoord #5 Mei 18, 2009, 10:16:17
edit2Rapporteer  
Zeer mooi gebaar.
PS. ligt aub instanties in dat ze niet uitrukken voor de noodfakkels.
Ik kan me zo voorstellen dat eventueel vliegverkeer bij het zien van de noodfakkels mogelijk alarm slaan.


Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Mei 18, 2009, 10:26:02
edit2Rapporteer  
Mooi gebaar en mocht het niet zo ver weg zijn dan was ik zeker gekomen.
mcjosti

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #7 Mei 18, 2009, 15:56:26
edit2Rapporteer  
Zeer mooi gebaar.
PS. ligt aub instanties in dat ze niet uitrukken voor de noodfakkels.
Ik kan me zo voorstellen dat eventueel vliegverkeer bij het zien van de noodfakkels mogelijk alarm slaan.



Hadden we idd ook al over gehad, maar goed dat je het nog effe onder de aandacht brengt. Tis een puntje om te vergeten.

gr jos
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #8 Mei 18, 2009, 19:04:44
edit2Rapporteer  
Goed initiatief en mooi gebaar!
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #9 Mei 18, 2009, 22:31:54
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een flare liggen met uhd 2009 dus als iemand die wil ontsteken daar: afhalen in Utrecht of IJmuiden of S'hout
(het is wel een grote)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 Mei 19, 2009, 09:59:30
edit2Rapporteer  
Heel Goed initiatief  ThumpsUp   ThumpsUp   ThumpsUp
Gerard
Gast
Antwoord #11 Mei 19, 2009, 10:20:39
edit2Rapporteer  
Top dat jullie dit doen. Mooie steunbetuiging ook voor de nabestaanden. Klasse!  ThumpsUp
onzin

Berichten: 451
Antwoord #12 Mei 19, 2009, 19:15:41
edit2Rapporteer  
zijn de mensen die Henry Kap persoonlijk niet kennen ook welkom ?

zou graag willen komen om een bloemetje in het water te leggen
mcjosti

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #13 Mei 19, 2009, 21:17:52
edit2Rapporteer  
zijn de mensen die Henry Kap persoonlijk niet kennen ook welkom ?

zou graag willen komen om een bloemetje in het water te leggen

Iederen die zich op wat voor manier verbonden voelt is welkom...

gr Jos
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #14 Mei 30, 2009, 00:28:47
edit2Rapporteer  
Helaas kreeg ik op het werk te horen dat ik morgen niet vrij kan krijgen.
Normaal gesproken vaar ik bijna nooit op Horst maar heb vanavond, vrijdag 29 mei, even een avond sessie gevaren op Horst om op die manier Henry te herdenken. Veel sterkte voor iedereen die morgen gaan en persoonlijk vind ik het een onwijs mooi gebaar.

Ik heb op de begrafenis begrepen dat de familie ook veel steun hebben gehad aan de berichtgeving op het internet en wil ze dan ook via deze weg morgen veel sterkte wensen.


mike1088

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #15 Juni 02, 2009, 16:33:06
edit2Rapporteer  
Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor hun aanwezigheid afgelopen zaterdag bij de herdenking van Henry Kap op strand Horst.

Ik weet niet of iedereen het gezien heeft maar toen wij terugliepen naar de kant kwamen er 3 vliegtuigen in strakke formatie overvliegen waarvan de middelste een witte rookpluim trok recht boven het strand. Ik heb geen flauw idee wie dat geregeld had maar wat was dat indrukwekkend zeg!
Ik weet zeker dat Henry dit helemaal geweldig had gevonden, wat een eerbetoon!
Hulde aan diegene die dat voor elkaar heeft gekregen.
En uiteraard een dikke pluim voor de piloten!

Mike
onzin

Berichten: 451
Antwoord #16 Juni 02, 2009, 20:54:18
edit2Rapporteer  
ik zag ze ook indd erg toepasselijk. vond het een indrukwekkende herdenking ook met de fakkels en wat zijn kite maatje voor las was ook erg mooi en emotioneel kende henry kap persoonlijk niet maar vond dat ik wel moest komen
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #17 Juni 03, 2009, 00:09:55
edit2Rapporteer  
Op de begrafenis was het goed te zien hoe geliefd Henry was.
Er waren zoo veel mensen, dat moet de familie na dit verschrikkelijke verlies
toch een klein beetje goed gedaan hebben.

De herdenking was voor mijzelf een stuk persoonlijker
Het was een erg mooie herdenking en blij dat ik er toch bij kon zijn.
Alleen hoop ik het nooit nooit meer mee te maken.

En zoals meneer Kap zei (de vader)
Het is een hartstikke kicke sport, maar pas allen asjeblieft op.

Mike,
Jij ook bedankt voor deze herdenking!
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #18 Juni 04, 2009, 22:21:24
edit2Rapporteer  
Ik vond het echt een mooie herdenking! Nogmaals wil ik Mike dan ook bedanken voor het organiseren hiervan!

Ik weet niet of het jullie ook is opgevallen, vast wel, maar toen we terug liepen haalde we al die bloemen weer in! Vond ik echt een mooi gezicht.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #19 Juni 06, 2009, 11:46:07
edit2Rapporteer  
Zoals al eerder vermeld kon ik er helaas niet bij zijn.
Ik had wel verwacht dat er wat info gepost zou worden.
Weten jullie of dat nog gaat gebeuren?

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.