Goede aftersales F-One

xray

Berichten: 3688
Mei 28, 2009, 22:51:29
edit2Rapporteer  
Tijdens een zeer geslaagde trip naar Mauritius (damn wat een gave spot is dat toch) had ik een minder geslaagd moment met de 7m Dos. Na een hoge sprong maakte ik een downloop met de kite en knapte er een lijn. In die wind niet echt fijn. Verder alles heel gehouden en met wat hulp weer naar de kant. Daar aangekomen bleek de sleeve van de centrale lijn uitgescheurd te zijn. Slecht stikwerk dus.

Dinsdag F One een mailtje gestuurd over het voorval en vandaag reeds een nieuwe lijn ontvangen met hierbij de laatste DVD van F One.

Een voorbeeld van hoe aftersales zou kunnen en moeten wat mij betreft!

Voor de liefhebbers de berichten en de foto's staan hier!

http://www.soulboarders.nl/forum/index.php/topic,2196.0.html

De sprong waar het om ging!


Een ander sprongetje
xray

Berichten: 3688
Antwoord #1 Mei 28, 2009, 22:58:45
edit2Rapporteer  
Dos ruled dik overigens!
Die 10 is echt geniaal en is bijna een one kite quiver!
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #2 Mei 28, 2009, 23:27:37
edit2Rapporteer  
Dos ruled dik overigens!
Die 10 is echt geniaal en is bijna een one kite quiver!

Gozer! Big Air!
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #3 Mei 28, 2009, 23:50:16
edit2Rapporteer  
Bij flexifoil is de service ook altijd een dikke 10+ als er iets is met de kite gaat hij terug en krijg je een nieuwe of wordt hij kosteloos gerepareerd

En meestal is dit binnen een week geregeld.
Toevallig had namelijk mijn nieuwe HP pro 9m een aantal bladders stuk en die bleven maar stuk gaan, dus ik heb hem maandag op de bus gedaan en kreeg bericht dat er morgen een nieuwe kite wordt bezorgd ook helemaal top dus(y).

Later Kevin
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4 Mei 29, 2009, 06:50:54
edit2Rapporteer  
wat is dat toch met die lijnen bij die dos 1 en 2. Undecided
een kitemaat van mij is het ook 2 keer overkomen bij de 1 én 2.
slechte zaak maar al met al wel opgelost. maar toch.....
Jimmy

Berichten: 422
Antwoord #5 Mei 29, 2009, 09:56:32
edit2Rapporteer  
Jemig dat is echt BIG AIR. IK heb ook net een 7M Dos besteld! Hopen dat ik ook zo hoog ga!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Mei 29, 2009, 10:03:17
edit2Rapporteer  
Top service inderdaad. Dit zorgt ervoor dat een merk veel gekocht word.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Mei 29, 2009, 10:05:48
edit2Rapporteer  
Ik heb helaas ruim anderhalve maand moeten wachten op die centrale voorlijn Xray!
Overigens heb ik de lijn via mijn shop ingediend.

Voor de rest echt een supercombo die 10 en 7m2, ook voor iemand die 20kg minder weegt zoals ik
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Mei 29, 2009, 11:40:41
edit2Rapporteer  
heb jij wel je licentie om zo hoog te vliegen? Wink
xray

Berichten: 3688
Antwoord #9 Mei 29, 2009, 15:53:27
edit2Rapporteer  
Die licentie heb ik net verlengd! ;-)
Vraag me nog steeds af of ze dit op de radar kunnen zien! ;-)
Davidoff
Gast
Antwoord #10 Mei 30, 2009, 14:07:35
edit2Rapporteer  
Aloha

die bridles met kattrollen op de LE.. bij de UNO 9m2
bij mij beginnen ze een beetje te slijten.. heb het idee dat het komt door het loopen.. en crashes enzo.. zijn ze gewoon nog te koop?

ayo!!
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #11 Mei 30, 2009, 19:28:41
edit2Rapporteer  
Ik heb zo mijn twijfels over de sleeves (stikwerk) van fone. Ik denk dat het voor iedereen die Fone vaart verstandig is die stiksels goed in de gaten te houden. Niet alleen zijn er weinig steken gebruik om de sleeves vast te zetten, maar ook is de afhechting (aan het eind van een naad heen en weer) is erg mager.
(Verder fantastische kites hoor!)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Mei 30, 2009, 22:13:40
edit2Rapporteer  
Aloha

die bridles met kattrollen op de LE.. bij de UNO 9m2
bij mij beginnen ze een beetje te slijten.. heb het idee dat het komt door het loopen.. en crashes enzo.. zijn ze gewoon nog te koop?

ayo!!

Wel een beetje off-topic, maar dat slijten wordt gewoon veroorzaakt door het gebruik. Vooral door zand dat er tussen komt wanneer alles nat is veroorzaakt die slijtage. De bridles zijn zover ik weet bij F-one te bestellen. Echter zelf bij de zeilwinkel een paar meter dyneema lijn halen van dezelfde diameter is een stuk goedkoper.

Ik heb mijn bridles van de uno al snel ingewaxt met sexwax voor surfboards. Mijn bridles vertoonden sporen van slijtage, maar na 60 sessies waren ze nog steeds heel licht gesleten en konden nog veel langer mee. Wel al had ik voor het geval dat een reserveset gekocht.


Bij de dos die dezelfde type bridlelijn heeft, alsook dezelfde katrollen heb ik nog geen enkel spoor van slijtage gezien. Blijkbaar zorgt die dubbele V bridle (4 katrollen, 6 aanhechtpunten aan de LE) voor minder slijtage
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 Mei 30, 2009, 23:59:32
edit2Rapporteer  
waxen=koning tegen slijtage. Ik ben zelf tegen katrollen, maar depowercords slijten idd ook gewoon door gebruik
xray

Berichten: 3688
Antwoord #14 Mei 31, 2009, 08:00:54
edit2Rapporteer  
Het zand van Mauritius gaat tussen de katrollen zitten waardoor deze niet goed lopen. Heb de lijn waar de katrol overloopt omgedraaiden inderdaad ingesmeerd met sex wax, werkt erg goed!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #15 Mei 31, 2009, 11:44:11
edit2Rapporteer  
Het zand van Mauritius gaat tussen de katrollen zitten waardoor deze niet goed lopen. Heb de lijn waar de katrol overloopt omgedraaiden inderdaad ingesmeerd met sex wax, werkt erg goed!

Op Bonaire was het zand ook erg fijn van structuur. Elke keer, voordat ik het water op ging, maakte ik de katrollen even zand vrij.
Als de katrol niet lekker vrij loopt dan merk je dit gelijk aan het vaar gedrag.

Ik heb ook goede ervaring gehad met F-one aftersale.
Ik had het al een eerder gepost maar zal het hier ook nog een keer plaatsen.

Mijn 14m2 Dos was met de verkeerde bar geleverd en de importeur heeft vlak voor mijn vakantie een nieuwe 55cm bar gebracht zodat ik die mee kon nemen op mijn vakantie....en ik was er blij mee..... TOP dus.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.