oostenrijk kitespots

FlyHighCo2

Berichten: 42
Mei 20, 2009, 23:34:08
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ga naar Oostenrijk en wil graag de kitespots weten of is er een website waar ik de spots kan zien?

Ik ga waarschijnlijk naar;

Wien
Wels
Lambach
Schiefling
Vöcklabruck


Alvast bedankt !  ThumpsUp
FlyHighCo2

Berichten: 42
Antwoord #1 Mei 21, 2009, 14:04:01
edit2Rapporteer  
Wie heeft er ervaring met seewalchen oostenrijk?
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #2 Mei 29, 2009, 14:00:58
edit2Rapporteer  
2 spots: Achensee (tussen Munchen en het Zillertal. Hier kun je aan de zuidkant varen, groot sta berijk, dus goed voor beginners. Je moet wel je melden bij de vereniging, check de volgende site:

http://www.achensee.info/at/guide/152765sy,de,SCH1/objectId,SPF714531at,season,at1,selectedEntry,sport/intern.html?&_area=buchen&_lang=de

Bij Wenen is het Podersdorf. Hier wordt zelfs een Kite Worldcup gevaren:
http://www.kitesurfing.at/

Verder kun je ook op de Bodensee varen, of in Bayern op de Walchensee (erg mooi tussen de bergen en bij mooi weer goede thermiek.

Check de links wellicht is dit wat je zoekt.

Pas op: grote kites varen, omdat je op 400 to 600m hoogte bent is de winddruk minder dan op zeeniveau. De windsnelheid is wel het zelfde, maar de wind levert minder druk. Echt een vreemd gevoel: stevige wind, maar je vaart echt een maat groter dan je gewend bent!

S6

Mike
FlyHighCo2

Berichten: 42
Antwoord #3 Mei 30, 2009, 01:49:03
edit2Rapporteer  
Hey thanks voor de reactie! ik zal die links zeker even checken en ben blij om te weten dat er tenminste een paar plekken zijn om te kiten Smiley

Maar thanks he   ThumpsUp

Greatz
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #4 Juni 03, 2009, 23:27:51
edit2Rapporteer  
FlyhghCo2
Laat maar weten of je nog vragen hebt, welich kan ik jou helpen!

S6
Mike
FlyHighCo2

Berichten: 42
Antwoord #5 Juni 04, 2009, 00:07:23
edit2Rapporteer  
Mbetz,

Thanks voor je hulp, ik ga denk ik wel langs bij Bayern op de Walchensee, en ik zal ook aan mijn neef in oostenrijk vragen of hij ook goeie kitespots kent Smiley Ik zal als ik goeie spots heb gevonde het hier na mijn vakantie posten en hopelijk met wat foto's Smiley

Groetjes  ThumpsUp
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #6 Juni 05, 2009, 12:10:27
edit2Rapporteer  
Neem voor de Walchensee wel je pak mee: het water is koud, momenteel rond 12graden! Walhensee is smeltwater vanuit de bergen.
Als he mooi weer is, wolkenloos, komt 'smiddags de thermiek op en dan kun je lekker vren. Wel een stukje wandelen vanaf de parkeer plaats.
veel su6

Mike
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.