zwafra

Logs: 0 | 416 uur
|
Vandaag mijn nieuwe Ozone Edge kites 7-9-11 mtr bij VdBerg opgehaalt en de 7 en 9 vandaag goed kunnen testen.. Omdat de Ozone Edge hier alleen op bestelling leverbaar zijn heb ik niet met de Edge kunnen proefvaren ,maar de positieve reacties op verschillende kiteforums (US/AUS) heb ik ze 6 weken geleden toch maar besteld ... En ik ben vandaag zeker niet teleurgesteld ..wat een lekkere kites zijn dit .. Moest er wel even aan wennen (bargevoel) ,maar na een paar uurtjes varen ging het steeds beter ...en hoger. Voor mijn gevoel zelden zo hoog geweest als vandaag .. Het enge wat een beetje tegenviel was dat als je een kiteonly besteld er geen fatsoenlijke kitetas erbij zit ...voor de prijs had dat zeker gemogen ...zie foto Hoop de komende dagen weer wat uurtje te varen . http://www.flyozone.com/kitesurf/en/news/headlines/17531P.s Ook maar mijn Avatar aangepast ..de vorige was met Best logo,s 
|
|
|
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
|
Ja mooi setje hoor Franki  En dat springen komt wel goed hoor, je ging vandaag bijna net zo hoog als ik 
|
|
|
markus

Logs: 0 | 855 uur
|
vette kites!!! heb de 2008 gevaren, deze zullen wel flink geëvolueerd zijn(positief)
|
|
|
TBK

|
Ziet er goed uit Frank, hopelijk nog meer kite-uren en airtime.  Morgen maar ff mijn nieuwe kites ophalen. 
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Het einge wat een beetje tegenviel was dat als je een kiteonly besteld er geen fatsoenlijke kitetas erbij zit ...voor de prijs had dat zeker gemogen ...zie foto
Mooie kites, de voorgaande jaren waren het ook echte sprongmachines  Maar eerst gingen een aantal merken geen pompen meer meeleveren met kites, nu ook al tassen? Inderdaad erg karig van een merk als Ozone... 
|
|
|
feddomw
Gast
|
als een mes door de boter. en je land gewoon alles,raar maar waar. heb nu de 132x42. had eerst de 134x44 maar is een tikkie te groot voor me.
flex loopt ook in de lengte zeg maar. torderen is het betere woord, dus in chop zoekt ie z`n eigen weg zonder te happen, en spray is helemaal niet aanwezig.
Shinn altijd +1. Het blijft hier een beetje onbekend, mede dankzij Kubus. Maar je moet de bladen in Engeland en de VS eens lezen. Ze zijn ongelofelijk lovend over deze boards. Het kwartet Luigi II, Monk, Player en Gintronic. En inderdaad zijn de pads ongeveer de meest comfortabele die er zijn. Even wennen aan dat "hoge hakken" maar dat is in 10 minuten voorbij en dan gaan ze ook nog naar je voet staan. Design ook top, eindelijk onderscheidende boards.
|
|
|
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
|
ik weeg 79/81 kg... afhankelijk van hoe gewillig mijn vriendin is, hoeveel wind er staat, en hoe hoog de werk druk is in een week  mijn board die dag was een 131x40 brunotti onyx. de maat was 7M en nee het is geen proto versie, zo'n stoere kiter ben ik nmlk niet. al weet ik wel wat van aerodrammatica af. nee de oneven maten zijn wat later op de markt gekomen ik dacht in Jan of feb. om dat ook in die range de vraag groter werd. Dus mijn combo is een 7 en 10M. gister overigens giga gesprongen met wederom de 7M en hem voor het eerst in echte wind door de lucht een rondje laten draaien ... ik schoot echt als een projectiel door de lucht. moet zeggen dat de kite on danks de vlagerige omstandigheden op het oostvoornse meer heel stabiel bleef. depower geen moment aan getrokken, het was gewoon bar loslaten en werd hij volkomen drukloos, heb me ook niet enigzinds ongemakkelijk gevoelt, als er power in de kite zat, bar loslaten en de druk is er uit... ik vermoed dus dat de high end van deze kite heel hoog ligt, ik betwijfel die grens wil ontdekken. hij is veel tammer en gebruiks vriendelijker dan de torch. met nagenoeg even veel lift en doorlift. ik heb een sprong gemaakt waarvan ik echt de bar van me af moest duwen om weer naar beneden te komen. en die snelheid waar mee die door het windvenster sjeest, gewoon retegeil. en dan zowel met aangetroken of ontspannen bar, bleef hij super goed goed reageren op stuur input. heb ook de safety(qr) getest... optimaal, makkelijk/moeiteloos activeren en resetten, relaunch ook een pies of gebak, en het schijnt nog makkelijker te zijn als ik het gele lijntje dat in mijn tipvakje zit ook nog zou aansluiten. heb ook gereleased met de handlepass leash aan mijn depowerkoord gekoppeld... werkt ook goed al zou ik in zeer harde wind toch voorkeur geven om mijn leash aan mijn safety lijn te koppelen, waarom weet ik niet nog niet maar gewoon omdat ik zeker weet dat dat wel werk. in 2m golven van eergisteren op 's gravezande reageerde hij naar mijn mening ook errug lekkah. verder lijkt het me een bomproof kite, zit degelijk in elkaar en goed afgewerkt. kortom... waar voor mijn geld. maar daar zal ik nog op terug komemn aan het einde van het seizoen.  over de 10m... daar zal ik jullie later over posten daar hangen nog alle warning tags e.d. aan, sterker nog, hij zit nog in de doos.
|
|
|
Robin73

Logs: 0 | 176 uur
|
Zat al aan een Park 9 te denken maar na deze revieuw krijg ik nog meer interesse. Ga binnenkort bij een goede wind maar eens even de 9 testen. Wilde kijken of ik mijn 9 cult kan inruilen maar mijn vriendin heeft besloten om les te gaan nemen dus kan ik de cult beter bewaren voor het geval zij het leuk vind en er verder mee wil gaan (wat ik hoop) Denk dat een cult voor een beginner veiliger is dan een Park.
|
|
|
DM2008

|
Top-review Eagle, dank! Klinkt als een erg prettige kite. Ik verbaas me vooral over de low-end van die 7, als je bij 17-22 goed hebt kunnen varen! Dat klinkt, ook met jouw gewicht, als heel vroeg, vroeger dan de Bandit Dos 7m die ik nu heb.
Ben benieuwd ook naar je ervaring met de 10m!
|
|
|
Eagle-Jan

|
Dudes ik denk dat park ook zeer geschikt is voor beginners. Depwr is goed snelheid ok, alleen wil ik jullie op je hart drukken dat met een kleine kite lessen geen zin heeft, dat gaat gewoon veel te snel en kleine kites zijn gewoon agressiever/feller. Neem een 9 of zo met 15 kts, daar leert een beginner veel meer van, al kan die dan minder snel varen mss, hij/zij leert wel de kite beter omder controle te krijgen/ begrijpen. Het is moeilijker om voor uit tekomen met weinig wind dan met beel wind, ka ke met weinig wind vooruit komen dan kom je met meer wind zeker vooruit!!!. Maar alvorens de kite over te laten aan de biginner, wijs ze op de safety systemen, laat ze zien hoe het werkt en doe het voor, laat ze dat zelf ook proberen. Het is van essentieel belang!
|
|
|
Windhoos

Logs: 0 | 701 uur
|
Ik ben ook zeer benieuwd naar de Park. Heb afgelopen zondag aan een RPM gehangen wat ik ook wel als prettig heb ervaren. Nu nog ff aan een Park hangen en dan hoop ik een keuze te maken welke t wordt.
Kzag afgelopen zondag trouwens ook iemand met een Park 10m en zo'n zacht windje stond er niet! Die gast was wel 10kg zwaarder denk dan Eagle-Jan, maar dan nog een aardige high-end dus....... Of dat nou lekker vaart en veilig is is een ander verhaal.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Maatje van mij heeft de 10 en 14 Park. Is ook heel erg tevreden. Meer details heb ik even niet, maar hij vindt het hele fijne kites. Hij komt van Rebels af trouwens.
|
|
|
Eagle-Jan

|
Ik ben ook zeer benieuwd naar de Park. Heb afgelopen zondag aan een RPM gehangen wat ik ook wel als prettig heb ervaren. Nu nog ff aan een Park hangen en dan hoop ik een keuze te maken welke t wordt.
Kzag afgelopen zondag trouwens ook iemand met een Park 10m en zo'n zacht windje stond er niet! Die gast was wel 10kg zwaarder denk dan Eagle-Jan, maar dan nog een aardige high-end dus....... Of dat nou lekker vaart en veilig is is een ander verhaal.
Maatje van mij heeft de 10 en 14 Park. Is ook heel erg tevreden. Meer details heb ik even niet, maar hij vindt het hele fijne kites. Hij komt van Rebels af trouwens.
Dudes, ik heb van de winter van alles getest, fuel, rpm, rally, epic screamer, bandit4, c4, rize, mijn eigen bolts en torches, torch2011, north fuse,evo,vegas,rebel, rrd vision, verschillende cab's en een aantal kites van kiteloose. In deze lijst staan super kites en sommige die iets minder super zijn, mijn keuze voor de park is geheel persoonlijk, sommige willen echte trekzakken en anderen willen wat tammere kites, de park is hem geworden omdat deze voor mij van alles een beetje in huis heeft. Ik denk dus ook dat jullie hem als zeer prettig zullen ervaren
|
|
|
Morres

|
geen echte kites getest dus 
|
|
|
Eagle-Jan

|
geen echte kites getest dus  ooh sorry... jekyll vergeten... wel leuke beginners kite niet te snel. volkswagen onder de kites.
|
|
|
Martin1991

|
Mijn eerste setje is ook binnen!
Naish Boltjes een 7 en een 10,5 meter met een Naish Haze boardje !
Ik hoop er donderdag avond gebruik van te maken.
|
|
|
Morres

|
geen echte kites getest dus  ooh sorry... jekyll vergeten... wel leuke beginners kite niet te snel. volkswagen onder de kites. Niet te snel.....? zijn de snelste kites die er zo'n beetje zijn..of was het sarcasme  ?
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Hier mijn verlate derde kite voor dit seizoen: Al twee keer gevaren! Wat een lekkere C-kite  Wat een topper inderdaad. Heb er nu 18x met de 9m2 Krush gevaren en deze kite is echt een topper. Is de beste boost (spring-kite) die ik tot nu toe gevaren heb.
|
|
|
Eagle-Jan

|
geen echte kites getest dus  ooh sorry... jekyll vergeten... wel leuke beginners kite niet te snel. volkswagen onder de kites. Niet te snel.....? zijn de snelste kites die er zo'n beetje zijn..of was het sarcasme  ? , Honger morres? Of stel jij nou een sarcastische retorische vraag?  ik denk allebij?
|
|
|
Marko

|
Aan de kleur te zien een 2010 C4? Ik vind dit persoonlijk de mooiste kleur Ozone trouwens.
Ja klopt 9m 2010 dan heb ik alles van 1 jaar  mooie set 7-9-11
|
|
|
Elevation

|
en dan komt de postbode met een grote platte doos... boardje netjes in cellofaan, vinnetjes van max 1.5 cm, mogen een foto erbij van de afgemonteerde versie.. zal wel 1 van de eerste in NL zijn...  rocker is maar 5 cm dus gewoon t kiten.. 138 x 43, boots zijn Vantage van Liquid Force, staat ook op deze site nog een paar te koop zag ik..
|
|
|
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
|
Zeer mooi boardje Bart, ga je sinds lange tijd eindelijk weer eens productie varen 
|
|
|
Morres

|
vind die hadlows serieus stylish
|
|
|
Elevation

|
tweede productie idd, 1e was een lenten 2008