Hoe bevestig ik mijn kiteleash van mijn F-One Bandit Dos!?

MCCollet

Geen avatar

Berichten: 9
Juni 18, 2009, 19:26:35
edit2Rapporteer  
Sinds gisteren ben ik een hele blije bezitter van de Bandit Dos. Leuk ding maar ik zie nergens staan hoe ik mijn kiteleash bevestig. Aan de ene kant zit een haak en aan de andere kant een touw-oog.

Iemand een tip? De haak staat op de foto's van F-one gehaakt aan het metalen oog van de safety. Maar hoe zit dat dan met de andere kant waar ook de klitteband safety zit?

Cheers,

Marc
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Juni 18, 2009, 19:37:14
edit2Rapporteer  
http://www.f-onekites.com/Home/15/Download/Support/Manuel/09-ManuelBanditDos-ENG.pdf

Wil niet lullig doen hoor want je hebt dit vast al gelezen maar staat het hier echt niet in?

[edit]
You need to connect your kite leash to the loop under the red ball. Connect the
other end of the leash to your harness, at the provided area, usually using a built
in ring located either on the right or the left.
Your leash has a quick release activated by the pulling on the red handle allowing
you to completely get disconnected from the kite in case of extreme danger.
Warning, doing so the kite, the bar and lines could hurt some one located under
your wind.
dahtimstah

Berichten: 158
Antwoord #2 Juni 18, 2009, 19:45:49
edit2Rapporteer  
wow man zoveel jaar later en nog precies het zelfdeals op de tribal 2006.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Juni 18, 2009, 19:49:56
edit2Rapporteer  
Toch is er echt veel veranderd hoor tim Wink Maar de safety release systemen blijven vaak hetzelfde omdat die concepten gewoon goed werken.
MCCollet

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #4 Juni 18, 2009, 20:02:34
edit2Rapporteer  
Hey folks,

Tja ik begrijp de "verbazing" wel. Maar ik ben niet dom nog lui. Ik heb de handleiding gelezen en die tekst er ook uit gehaald. Wat ik raar vindt is dat aan de ene kant van de kiteleash een haak zit die je kunt gebruiken om de leash te bevestigen aan het oogje bij de bar en dat aan het andere uiteinde weliswaar de quickrelease klitteband zit maar dat daar vervolgens alleen een lusje aan zit. Mijn trapeze en vele anderen hebben geen haak waar je een oogje aan kan vastzetten. Wel zit er weer een oogje aan mijn trapeze. Gevolg? Ik heb nu de kite leash aan mijn trapeze bevestigd en daar zal ie aan vast blijven zitten. Zodra ik daar de quick release losmaak zal de leash inclusief bar en kite wegvliegen....

Maar...uit ervaring weet ik ook dat vaak klitteband openen de werking ervan niet ten goede komt. Nou ja...ik hou het maar zoals het is nu.

Bedankt voor de suggesties.

Motto van de dag: Het is eenvoudiger ergens iets van te vinden dan ergens iets op te vinden!

Cheers,

Marc
spruce

Berichten: 451
Antwoord #5 Juni 18, 2009, 20:37:48
edit2Rapporteer  
Maak er anders even een foto van, want ik begrijp er geen snars van.

Dit lusje steek ik hier in ringetje waarna ik het achterlangs een pinneje haal en daarna heel makkelijk door een oogje haal enz enz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #6 Juni 18, 2009, 20:45:01
edit2Rapporteer  

Ik heb nog geen bandit gevaren, dus ik kan er volkomen naast zitten.

Maar de quickrelease zit normaal toch aan je chickenloop, als je die releast gaat ie open, schiet je bar weg en blijft aan je leash hangen.

Als je de quickrelease van je leash gebruikt, trek je alles los.

Ik zie het probleem niet??
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 Juni 18, 2009, 20:52:01
edit2Rapporteer  
Als ik het goed begrijp zit er op je leash zelf geen haakje om hem aan je trapeze te doen. Logisch er zit 1 haakje die je aan je bar vastdoet.

1 .Haal je quick release op je leash los
2. Haal dat lusje van je leash door het oogje van je trapeze
3. Doe het stangetje van je quick release door het lusje op het einde van je leash.
4. Maak nu je quick release weer vast.

Gevolg... je leash zit vast aan je trapeze en je kan nu met de haak je leash aan je bar vastmaken en losmaken.

Klopt dit of bedoelde je iets anders? Is inderdaad een beetje onduidelijke uitleg die je maakt dus kan het verkeerd begrepen hebben. Wink
MCCollet

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #8 Juni 18, 2009, 21:15:32
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de support. De laatste werkt. Het staat niet handig in de handleiding en ik ben gewend om de leash zelf ook met een haak vast te maken aan de trapeze. Dus dat was even zoeken voor me. Nogmaals bedankt. Laten we vooral dit draadje sluiten :-D

Cheers,

Marc
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #9 Juni 19, 2009, 01:18:45
edit2Rapporteer  
Ok top en nu lekker kiten Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.