Windwaarschuwing Donderdag 30 juli

Idefixe

Berichten: 8241
Juli 29, 2009, 11:36:02
edit2Rapporteer  
Het beloofd morgen een onstuimige dag te worden. Als het goed is gaan velen genieten van de ,zoals het er nu uitziet op sommige plaatsen snoeiharde  wind.  ThumpsUp
Het ziet er echter ook naar uit dat de wind behoorlijk "tricky" gaat worden. De ervaren jongens en meisjes onder ons weten het al: Kijk goed naar de lucht! Door regelmatig de lucht om je heen goed in de gaten te houden kun je op tijd reageren op eventuele veranderingen. Bij twijfel gewoon lekker van het water af!  Word je alsnog "overvallen door een bui" ?  Soms is het verstandiger om een bui op het water "uit te varen" . Blijf in dat geval ver van de kant  en parkeer je vlieger links of rechts naast je ( net boven het water). Het is natuurlijk altijd beter om op tijd van het water af te gaan.
Bovenal: Have fun  YeSS  YeSS  YeSS

van de KNMI site:

De zuidwestenwind neemt in de loop van de nacht en donderdagochtend aan de kust en op het IJsselmeer toe tot hard of stormachtig, 7 tot 8 Bft. Bovendien trekken er enkele flinke regen- en onweersbuien over en kunnen er (zware) windstoten voorkomen tot ongeveer 90 km/uur. De minimumtemperatuur wordt omstreeks 15 graden.

Het onstuimige weer met daarbij ook zware windstoten is van relatief korte duur, in de loop van de middag wordt het geleidelijk rustiger en droger en breekt de zon op steeds meer plaatsen door. De middagtemperatuur wordt ongeveer 20 graden.
woensdag 29 juli 2009 10.36 uur
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 Juli 29, 2009, 13:54:47
edit2Rapporteer  
dank u voor de berichtgeving.
idd, allemaal beetje opletten morgen.

ik zal morgen eens proberen om eens een keer boven een bui uit te springen.
wil weleens weten hoe een bui van boven er uit ziet. Grin YeSS loser


het schijnt aan het einde van de ochtend allemaal wat "rustiger" te worden.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #2 Juli 29, 2009, 14:16:46
edit2Rapporteer  
Pl..resvlagen! 80 km/u, da's niks voor mij. En die 35 kilo eet ik er niet aan in 1 avond. Hoop maar dat het eind vd middag rustiger/stabieler is.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Juli 29, 2009, 14:20:01
edit2Rapporteer  
Die stoten zijn in de onweersbuien. Zolang je van de kant gaat bij het zien van zwarte wolken of speciale wolken of regengordijnen kan je gewoon gaan kiten.
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #4 Juli 29, 2009, 14:22:06
edit2Rapporteer  
Precies gewoon ff in de middag/avond gaan kiten, dan is der niks mis met het weer Smiley
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #5 Juli 29, 2009, 14:36:13
edit2Rapporteer  
Zoals idefixe al aangeeft als je de lucht niet vertrouwd zonder twijfel het water af!
En we hebben eindelijk weer lekkere harde wind YeSS
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #6 Juli 29, 2009, 14:48:58
edit2Rapporteer  
Een aanvulling op Idefixe van weeronline (watersport):

Aanvankelijk zijn er opklaringen, maar in de loop van de ochtend en begin middag neemt de buienkans vanuit het noorden sterk toe. Hierbij kan het onweren en moet rekening worden gehouden met (zware) windstoten. ... In de namiddag en avond neemt de buienkans overal sterk af.

Hou dus nog de hele middag rekening met buien, ook al ziet het er aan het eind van de ochtend misschien wel heel goed uit!
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #7 Juli 29, 2009, 14:56:18
edit2Rapporteer  
Een aanvulling op Idefixe van weeronline (watersport):

Aanvankelijk zijn er opklaringen, maar in de loop van de ochtend en begin middag neemt de buienkans vanuit het noorden sterk toe. Hierbij kan het onweren en moet rekening worden gehouden met (zware) windstoten. ... In de namiddag en avond neemt de buienkans overal sterk af.

Hou dus nog de hele middag rekening met buien, ook al ziet het er aan het eind van de ochtend misschien wel heel goed uit!
Oh ik dacht dat het wat beter zou worden's middags, maar dus pas echt in de namiddag Sad
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 Juli 30, 2009, 19:03:31
edit2Rapporteer  
Haha, wederom geen enkele druppel regen gezien of geen enkele donkere wolk. Pas nu ik hier thuis zit begint het iets donker te worden. Heerlijk geknald met de 7 Grin
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #9 Juli 30, 2009, 19:06:06
edit2Rapporteer  
Op Schellinkhout gingen de grote donkere wolken net langs ons ipv over ons, maar later begon het te onweren en dan toch zijn er nog gekken die nog het water op willen en die op het water staan en er niet af komen als het van 20 naar 30+ knopen schiet.... magoed...gelukkig is het allemaal goed gegaan, ff later was de wind op.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 Juli 30, 2009, 19:08:42
edit2Rapporteer  
Okee in Zeeland een blauwe lucht met schaars wat witte wolkjes en steeds goede wind voor de 7m. Enkel nu komen er wat kleine donkere wolken maar nog steeds goede wind.
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #11 Juli 30, 2009, 19:37:19
edit2Rapporteer  
Hy was lekker YeSS
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #12 Juli 31, 2009, 01:29:54
edit2Rapporteer  
Toppie! wind was belabberd vlagerig op Horst, maar heb er een lekkere dag van gemaakt, geen enstige ongelukken (voor zover ik weet) vandaag! En DAAR ben ik Blij om!
Keep on riding safe!
Helix12

Berichten: 24
Antwoord #13 Juli 31, 2009, 07:28:59
edit2Rapporteer  
Windje was op de slufter best vlagerig, maar wel lekker!
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #14 Juli 31, 2009, 09:28:03
edit2Rapporteer  
Op Schellinkhout .. zijn er nog gekken die .. er niet af komen als het van 20 naar 30+ knopen schiet.... magoed...gelukkig is het allemaal goed gegaan, ff later was de wind op.

??? Ik zag iedereen van het water gaan voor de bliksem, vond dat juist zo goed.
Misschien was dat nadat ik ging schuilen?

Later kwam er weer wind.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 Juli 31, 2009, 12:31:03
edit2Rapporteer  
lekker windje heur! Smiley
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #16 Juli 31, 2009, 12:34:34
edit2Rapporteer  
was een best windje, soms ff wat hard voor mijn 11m, maar was een super dagje Grin.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.