Naish Helix Depower sucks

kitebart

Berichten: 431
Augustus 04, 2009, 01:36:02
edit2Rapporteer  
Hi dudes,
ff een vraagje, ik vaar nu sinds 2007 met de naish helix 2008 9-12
Enkel het depower systeem vind ik gewoon cut. Ik slaag er niet in m'n kite te depoweren op het water.
Daarvoor had ik de shockwave en die kon je gewoon via de straps zeer eenvoudig depoweren. Ook als je aan het kiten bent.
De Helix moet ik nu steeds neerlaten (iemand lastigvallen) als ik hem wil depoweren.
Zeeeeer vervelend bij vlagerige wind dus.
Heeft iemand een oplossing ? Doe ik het gewoon verkeerd ?
Ik vind het een groot voordeel als je je depower kan regelen op het water, afhankelijk van de trics die je wil inzetten.

Ik heb m'n helixjes een weekje in El Gouna gevaren met de gewone Naish bar 1:1 maar wel met de gewone depowerstraps.
Dat vond ik eigenlijk veel beter.


Iemand een idee ?
grts
Bart
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 Augustus 04, 2009, 08:54:27
edit2Rapporteer  
Valt best mee hoor, maar mocht je een oplossing willen :

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35667.0
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #2 Augustus 04, 2009, 08:57:19
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat je het 'clamcleat in de chickenloop' systeem bedoeld? Heb ik ook, en het is wel ff wennen. En ook na het wennen werkt het zeker niet zo lekker als straps. Wat ik doe: Stopper beetje naar beneden (niet te gepowered!), bar tegen de stopper, met 1 hand de chickenloop vasthouden en met 1 hand aan de depower trekken...
chico

Berichten: 1112
Antwoord #3 Augustus 04, 2009, 09:04:12
edit2Rapporteer  
Idd zorgen dat je niet teveel spanning op je stuurlijnen hebt staan. Voordeel van dit systeem is dat je depower aanmerkelijk meer is dan met het oude SLE systeem van Naish. Bij het oude systeem van Naish moest ik bij weer poweren veelvuldig aan het blauwe koord trekken. Geef mij maar het nieuwe systeem. Lkkr clean
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #4 Augustus 05, 2009, 00:33:03
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat je het 'clamcleat in de chickenloop' systeem bedoeld? Heb ik ook, en het is wel ff wennen. En ook na het wennen werkt het zeker niet zo lekker als straps. Wat ik doe: Stopper beetje naar beneden (niet te gepowered!), bar tegen de stopper, met 1 hand de chickenloop vasthouden en met 1 hand aan de depower trekken...

Doe jij dat dan op je board of aan de kant ?

Ik vind het toch een akelig systeem. Ik heb al es voorgehad dat ik unhooked ging omdat ik zo aan de depower aan het trekken was.
Als je de depower wil gebruiken wil dat zeggen dat je heavy overpowered bent met de helix en dan zit er toch wel wat kracht op die lijnen.
Bij mij werkt het voor geen meter.
Gelukkig heb ik nogal lange armen  Grin  en kan je veel depoweren met je bar.

Misschien toch sneller een kleinere maat nemen  Tongue
Dat doe ik normaal altijd maar laatst was het echt weinig wind tot ik een half uur op het water stond en toen begon het...
Ik ben toen naar de kant gegaan en heb zo ff gedepowered en kon ik zonder problemen verder kiten.
Dus het probleem stelt zich alleen als je grote veranderingen hebt in windsnelheid.

grts
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #5 Augustus 05, 2009, 10:00:07
edit2Rapporteer  
@Kitebart:
Ik had hetzelfde probleem met de Cult dus heb toen dit artikeltje geschreven:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35667.0

Ik kan nu depoweren terwijl ik vaar, zelfs upwind en op volle snelheid  YeSS.
Het is super makkelijk te monteren en kost niet duur.
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #6 Augustus 05, 2009, 10:54:39
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat je het 'clamcleat in de chickenloop' systeem bedoeld? Heb ik ook, en het is wel ff wennen. En ook na het wennen werkt het zeker niet zo lekker als straps. Wat ik doe: Stopper beetje naar beneden (niet te gepowered!), bar tegen de stopper, met 1 hand de chickenloop vasthouden en met 1 hand aan de depower trekken...

Doe jij dat dan op je board of aan de kant ?

Ik vind het toch een akelig systeem. Ik heb al es voorgehad dat ik unhooked ging omdat ik zo aan de depower aan het trekken was.
Als je de depower wil gebruiken wil dat zeggen dat je heavy overpowered bent met de helix en dan zit er toch wel wat kracht op die lijnen.
Bij mij werkt het voor geen meter.
Gelukkig heb ik nogal lange armen  Grin  en kan je veel depoweren met je bar.

Misschien toch sneller een kleinere maat nemen  Tongue
Dat doe ik normaal altijd maar laatst was het echt weinig wind tot ik een half uur op het water stond en toen begon het...
Ik ben toen naar de kant gegaan en heb zo ff gedepowered en kon ik zonder problemen verder kiten.
Dus het probleem stelt zich alleen als je grote veranderingen hebt in windsnelheid.

grts

Ik doe het zowel tijdens het varen als op de kant. Met 1 hand de chickeloop vasthouden omdat je anders idd de boel uithaakt (vaar vaak zonder chickenfinger). Oplossing van Vliegenaar ziet er wel mooi uit, hij zegt dat het nog helpt ook... Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.