aanschaf tip

mic

Geen avatar

Berichten: 3
September 28, 2009, 18:27:32
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal

Ik kan wat hulp gebruiken bij de keuze van mijn setje, in ben 13 jaar en weeg 48 kilogram, heb in totaal nu een kleine 20 uur les gehad,( een beginners cursus en twee keer een priveles van 4 uur, bij 3 verschillende scholen) kan up en downwind  kiten. Dus het is tijd om zelf eens het kiten te gaan ontdekken zonder leraar, tijdens de lessen heb ik gekite met een 6, een 8. een 9 een 12 meter kite. Ik zit in mijn groei en ben dit jaar al bijna 5 kilo aangekomen.

mijn keuze is gevallen op een cult sport van 9 meter, wordt ook geadviseerd door de verkoper, en een van mij leraren,  andere leraren adviseren een 7 meter, ik wil er verder  brunotti board bijkopen, dus wat is wijsheid. wordt het de 7,5 cult sport of de 9 cult sport. Ik heb tijdens mijn lessen de nort, de cult, en de slingshot als kites gehad. De cult vond ik erg fijn, of adviseren jullie een ander merk.

Graag jullie mening
Alvast bedankt

Mic
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 September 29, 2009, 14:47:25
edit2Rapporteer  
staar je niet blind op een merk, dus bv niet per sé voor een brunotti gaan, maar gewoon iets wat op je pad komt en te betalen is.
Ben zelf geen fan van de cult, maar je kan er idd prima mee beginnen, de north was vast ee Evo of een Rebel, beide ook goede kites om mee te beginnen, slingshot was een REVII? Ik vind dat slingshopt op moment niet echt een écht startkite heeft, de revII loopt behoorlijk hard en vind ik niet heel reactief.

Deze 3 merken zijn allemaal wel in een vrij hoge prijsklasse. Je zou ook voor goedkoper(en niet minder goed!) kunnen gaan, Best, Gaastra Jekyll, of gewoon iets 2e hands.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #2 September 29, 2009, 15:05:00
edit2Rapporteer  
Als jij de cult fijn vind mic, dan moet je daar lekker voor gaan. Als morres gelijk heeft en je hebt met de revII gelest, dan moet ik ook even zeggen dat ik dat ook een erg fijne kite en daar zul je ook nog erg lang plezier van hebben, ik vind die persoonlijk zelfs fijner dan de cult.

qua maat is het voor jou inderdaad vrij ingewikkeld. Je bent 13 en dus aan het groeien.  Ik ben zelf 70 kg en heb een 6 en een 10 en wil je daarom toch adviseren om voor de 7 te gaan, waar je eventueel later een grotere kite bij kunt kopen. Bovendien komt de herfst eraan en dat is doorgaans iets meer en iets hardere wind.



offtopic: ongelofelijk morres, je krijgt hem er toch weer in :-)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 September 29, 2009, 15:27:49
edit2Rapporteer  
I keep trying Wink
Rev is idd een erg lekkere kite,.


Ik kom daarop terug: want ik was vergeten dat je geen abosulute beginner bent, dus dat zou idd ook prima kunnen
mic

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #4 September 29, 2009, 19:00:58
edit2Rapporteer  
Hoi

Alvast bedankt voor jullie reacties, tof! de slingshot was volgens mij een RPM maar dat was de 6 meter met 22 knopen wind, ik heb hier nooit het gevoel gehad dat ik hem niet onder controle had. De North kite was er een van de Rebel serie.

En Morres ik voel me nog echt een beginner, moet nog heeeeeeel veeeeeeeel leren, mijn leraren vonden dat ik de kite goed onder controle had, mijn vader hecht veel waarde aan veiligheid, vandaar de twee prive lessen waarin ik ontzettend veel geleerd heb. Ik ben nu zover dat ik veilig op pad kan, voor mijn gevoel, maar het echte kiten, moet nog komen.

Het brunotti zit in een totaal pakket kite board, bar, tas en pomp, was niet echt een bewuste keuze. Ik durf niet zo goed tweede hands te kopen, omdat ik er geen verstand van heb, en al een miskoop gedaan heb. Mijn vader heeft gelukkig kunnen regelen dat ik mijn geld terug heb gekregen, en hij betaald nu een leuk bedrag voor me mee,(als ik goede punten haal op school) ik moet zelf 400 euro betalen de rest betaald mijn vader, maar voor 400 euro moet ik een hele tijd hard werken. Ik zal ook eens naar de andere merken kijken en wat reviews gaan doorlezen. Ik heb voor de cult gekozen omdat ik hem lekker vond kiten, en het volgens wat revieuws kwalitatief een goede kite was. maar misschien moet ik meer afgaan op de revieuws en ervaringen van andere. Want met de Cult heb ik gekite toen ik het al kon, en dat voelt het waarschijnlijk beter aan als de north bij de beginnerscursus.

Ik ben alleen bang dat ik met de 7,5 minder vaak kan kiten, omdat het niet hard genoeg waait, en met de 9 ben ik weer bang dat het te hard waait. Maar iedereen heeft een andere mening, terrecht waarschijnlijk, maar dat maakt het niet eenvoudig

GROETJES
Mic

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 September 29, 2009, 19:21:01
edit2Rapporteer  
cult is volgens mij niet goedkoop? Anyway, tja, om wéér bij diejekyll terug te komen: kitepro heeft een 8mtr voor 999euro incl bar,lijnen,pomp,tas en airush board van 131 cm.(10mtr=¡1050)
2e hands kan ook, maar je moet idd dan iemand hebben die reputatie heeft op kitehigh of hanglos of iemand meenemen die er verstand van heeft.
timverhagen

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #6 September 29, 2009, 21:39:38
edit2Rapporteer  
ik vlieg zelf nu een paar maanden en ik heb een best kahoona 9m. is volgens mij een fijne kite, ik heb les gehad met een cult maar ik vond die minder fijn vliegen. maar t is jouw keuze, wat jij het fijnst vind vliegen.

greetz tim
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #7 September 30, 2009, 22:38:21
edit2Rapporteer  
Hoi Mic,

iedereen heeft inderdaad vaak een andere mening, uiteindelijk zullen mensen je vertellen voor een 7 te gaan en mensen die je vertellen voor een 9 te gaan. Het is aan jou uiteindelijk om dat te beslissen.

de 7 heb je iets meer wind nodig, maar pas beter een een eventueel setje. Als ik jou echter hoor dat je voor 400 euro al heel hard moet sparen EN dat je aan het groeien bent, dan zou ik alsnog voor de 9 gaan. Daar heb je dan gewoon zeker 2 of 3 jaar minimaal plezier van.


Verder ben ik het hier met timverhagen eens, ik vind ook de kahoona fijner vliegen dan de cult en bovendien vind ik de relaunch in het water ook makkelijker bij de kahoona.
De veiligheid echter vind ik weer iets minder. Ik vind namelijk de safety en 'total depower' op de naish bar beter.


Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Oktober 01, 2009, 10:39:57
edit2Rapporteer  
7, nee? 9, nee?
8!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #9 Oktober 02, 2009, 17:53:18
edit2Rapporteer  
Mic, kijk ook even op onze beginners informatie. Als je daar bij materiaalkeuze kijkt zie je dat voor jouw gewicht een 7 ideaal is als je maar 1 kite koopt, of als je nog wat groeit een 9m (tot 60kg). Zelf zou ik dan voor de 7 gaan om later een 10 erbij te kopen.
mic

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #10 Oktober 14, 2009, 10:53:01
edit2Rapporteer  
Hoi Allemaal

Iedereen bedankt voor zijn tips en aanwijzigingen. Ik heb mij keuze gemaakt, en heb met een eigen bijdrage twee kites en een brunoitti board op de kop weten te tikken, mijn vader heeft een 9 meter Naish Cult Sport 2009 en een 6 meter Slingschot RPM 2009 op de kop weten te tikken voor een leuke prijs, ik heb zelf het idee dat ik hiermee een tijdje vooruit kan. Ben er erg blij mee gisteren even vlug geweest ging perfect. Beetje koud maar ach mag de pret niet drukken.

Nogmals bedankt
Mic
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #11 Oktober 14, 2009, 10:59:46
edit2Rapporteer  
Top Mic met die 6 en 9 zal je zeker veel plezier hebben. Al had ik zelf een 10 en 7 genomen aangezien je nog zal groeien. Maar wie weet kan je tegen die tijd wel een nieuwe set aanschaffen. Have fun and keep it safe Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.