Palen Autostrand

rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #25 November 24, 2009, 15:41:44
edit2Rapporteer  
Mriek:...uitvaar(.)gebied... je zegt het
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #26 November 26, 2009, 21:26:23
edit2Rapporteer  
Nou 't is achter de rug. Het volgende is afgesproken:

De projectleider Voordelta van Rijkswaterstaat ('aanspreekbaar' op de uitvoering van het beheerplan Natura2000) verzoekt de Groenservice (die volgens hem van de palen zijn) om een gesprek aan te gaan met de NKV, waarbij bij voorkeur een directielid van de Groenservice aanwezig is, zodat er ter plekke besluiten genomen kunnen worden. Hij benadrukt daarbij de urgentie die het voor hem heeft (maar meer kan hij naar eigen zeggen niet doen).

Vóór de zomer is namelijk al door de Groenservice toegezegd dat de palen verwijderd zouden worden. Dat was naar aanleiding van een aanbod van de NKV om de boeien, die ervoor in de plaats komen, te betalen en te regelen. Vervolgens heeft de Groenservice zijn plicht verzuimd.

Het was goed om het hele verhaal eens te horen. Het is zo'n enorme ambtelijke brij van organisaties en regels die erbij betrokken zijn. Geen doorkomen aan, want iedereen wijst naar elkaar. Maar da's bekend, dus daar zal ik niet over uitwijden. Dat systeem is er nu eenmaal. Maar wel petje af voor de NKV en vooral voor André, die al aan heel wat bomen heeft lopen schudden en -ook al is dat niet altijd even zichtbaar- al veel voor elkaar gekregen heeft. Je hebt echt een lange adem nodig voor dit soort zaken. Overigens waren het ook in dit gesprek vooral André en Bart die het woord deden.

Aan tafel was iedereen het er in elk geval over eens dat de linker palenrij gevaarlijk is en bovendien overbodig, want je mag zowel in de wegsurfzone als links ervan gewoon varen, dus waarom zou je daartussen een markering aanbrengen? Voor de Groenservice is echter belangrijk dat de zonering wordt aangeduid ivm wandelaars en ruiters. Maar dat kan ook anders.

Hopelijk worden in de aangekondigde afspraak spijkers met koppen geslagen die leiden tot een snelle realisatie. Wat mij betreft gaan de palen er vast uit en gaan ze daarna lekker bakkeleien over het alternatief. Want wat is erger? Een enkele wandelaar of ruiter die de zonering overschrijdt, of een dode kitesurfer? Maar die vraag moest ik volgens de projectleider toch echt aan de Groenservice stellen... (sorry, kan m'n cynisme over zijn zogenaamde 'aanspreekbaarheid' niet helemaal verbergen)

Maar goed, het zou zomaar kunnen dat op korte termijn de palen daadwerkelijk verwijderd worden. En dat zou echt top zijn. Zodra daarover met zekerheid iets te melden is, zal André dat doen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #27 November 26, 2009, 21:41:37
edit2Rapporteer  
Goed werk, toppie  ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #28 November 26, 2009, 21:46:18
edit2Rapporteer  
Ik ben trots op jou en Dree!
Dree van de NKV.
ik voel nog steeds een carnvalskraker aankomen, het is de tijd ervoor - Idefixe?
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #29 November 26, 2009, 21:51:59
edit2Rapporteer  
Ik ben trots op jou en Dree!
Dree van de NKV.
ik voel nog steeds een carnvalskraker aankomen, het is de tijd ervoor - Idefixe?

Misschien Leon? Ik zag dat die aardige sinterklaasgedichten weet te produceren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #30 November 26, 2009, 22:08:52
edit2Rapporteer  
Top bezig Mriek

Dree is toch van slufterhufters.com? Roll Eyes Grin
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #31 November 26, 2009, 22:12:21
edit2Rapporteer  
Yep he's the man behind it!

Ik begreep trouwens ook dat de slufter toch open blijft tijdens de aanleg van de 2e Maasvlakte. Maar da's vast al oud nieuws.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 November 26, 2009, 22:26:51
edit2Rapporteer  
Open tijdens de gehele bouwperiode? Ik wist wel deze winter nog.
Maar waar Rudo en ik o.a. zo lekker golven lopen te rippen mag je volgens mij niet meer varen.

Verder zou volgens de plannen het huidige "puntige" slufterstrand onderdeel worden van een compleet nieuw stuk kust. Wat er nu ligt is nog ruim een kilometer of wat verwijdert. Daar moet dus nog een hoop zand opgespoten worden. Dubai 2?

rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #33 November 26, 2009, 23:12:49
edit2Rapporteer  
Mriek, super werk, waar kan ik iets doneren, mocht er geld bijelkaar gesprokkelt moeten worden om de palen door boeien te vervangen?
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #34 November 26, 2009, 23:14:56
edit2Rapporteer  
Michiel, Dubai is (bijna) failliet
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #35 November 26, 2009, 23:15:22
edit2Rapporteer  
Mriek, super werk, waar kan ik iets doneren, mocht er geld bijelkaar gesprokkelt moeten worden om de palen door boeien te vervangen?
Dat komt als het goed bij de NKV vandaan. Dus als je NKV lid bent heb je al gedoneerd  Grin
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #36 November 26, 2009, 23:18:38
edit2Rapporteer  
Goed werk, ben benieuwd hoe dit af gaat lopen
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #37 November 26, 2009, 23:23:22
edit2Rapporteer  
ide, ben al
Mriek, super werk, waar kan ik iets doneren, mocht er geld bijelkaar gesprokkelt moeten worden om de palen door boeien te vervangen?
Dat komt als het goed bij de NKV vandaan. Dus als je NKV lid bent heb je al gedoneerd  Grin

ben al lid, dus komt hopelijk goed
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #38 November 27, 2009, 12:09:36
edit2Rapporteer  
Als de palen dan toch weggaan en er boeien voor terug komen probeer er dan voor te zorgen dat de bestaande "lijn" (bij vaargeul) ook direct 200 mtr. noordelijker wordt getrokken. (die kans krijg je maar 1 keer, als de boeien er liggen gaan ze nooit meer weggehaald worden)
Op deze manier komt er een groot deel van de vaargeul vrij voor kiters.

Dit deel is nu net vaak het hete hangijzer omdat het daar zo fokking lekker vlak is. Joepie

De kans dat kiters dan achter de boeien gaan varen is veel kleiner want daar is het echt te ontdiep.
En die 200 mtr merken die vogels echt niet.



Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #39 November 27, 2009, 12:25:31
edit2Rapporteer  
Helemaal top Mriek, Dree en Bart =( van de kiteschool????). Ik ben al langs de Gama geweest en ze hebben ze liggen hoor.



Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #40 November 27, 2009, 12:35:42
edit2Rapporteer  
Neeeee joh.
dit is veel beter.....die ligt nog bij mij achter aan de steiger. YeSS
Is ook makkelijker, hoef je niet te slepen met die kettingzaag. Grin
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #41 November 27, 2009, 12:38:29
edit2Rapporteer  
Ehhh, sorry Mriek/Andre, ik liet me even gaan........... Grin

Top wat jullie doen. succes verder!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #42 November 27, 2009, 22:06:15
edit2Rapporteer  
Voor de duidelijkheid Bart = NIET Bart van de kiteschool ( of onze Bart moet er stiekum een beetje bijbeunen  schater  ) Het betreft hier onze ( NKV bestuur) enige echte Bart van de afdeling communicatie. Alhoewel dit "probleem" onder mijn afdeling valt / viel, had Bart het destijds ff overgenomen om dat ik het echt f*cking druk heb met Natura 2000 zooi......
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #43 November 27, 2009, 23:55:15
edit2Rapporteer  
Ron, wat dacht je gewoon de originele nog bestaande palenrij weer terug als de grens van het vogelgebied? Toen was er geen probleem, vogeltjes blij, kiters blij, BOA zonder werk (of zou dat het zijn? Om die verkapte Melkert baan aan het werk te houden Tongue)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.