ijskiteboardje

Undergrounder

Berichten: 150
Januari 04, 2010, 22:57:55
edit2Rapporteer  
Heeft iemand foto's van zelfgemaakte ijskiteboardjes en dan bedoel ik niet een boardje met een mountainboard stuursysteem maar andere creaties ? Zit aan een boardje te denken dat lijkt op dat sneeuw-ijs surfboarc hoe heet het ook al weer. Al iemand anders iets gemaakt wat er op lijkt ?

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Januari 04, 2010, 23:18:21
edit2Rapporteer  
je bedoeld de switchblade (snowboard met ijzer erop gemonteerd)?
Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #2 Januari 04, 2010, 23:28:05
edit2Rapporteer  
Nee, de snowfer, weet het al weer. Heeft iemand daar detailfoto's van trouwens, van de onderkant ?

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Januari 04, 2010, 23:31:53
edit2Rapporteer  
Ik dacht hier aan:
Houten (18mm multiplex plank 120 x 35cm met vier stukjes 20x40 3mm L profiel uit RVS, op iedere tip één van 25cm. 20mm is schaatsblad, 40 mm is flens om te bouten.
Iedere schaats 2mm rocker, begin en eind afronden R20.
Oude surfstraps of autogordel er op en krassen maar.
Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #4 Januari 04, 2010, 23:43:34
edit2Rapporteer  
Hoe wil je dat sturen, dat spoort als een dolle.
Ik zal te denken aan 2 board lange schaatsen  met een rocker van een cm oid.
Beide zo'n 6-8 cm van de rand met een v profiel.
En in de midden een buis met rocker of een schaats zonder v  die iets dieper steekt dan de 2 schaatsen.

Je kan dan je druk verleggen van "v" schaats naar buis of normale schaats en zo je grip regelen. Als je minder grip hebt kun je sturen en als je meer druk op je hak uitoefent spoor je meer en heb je dus grip. Door nog meer druk op je hak uit te oefenen kun je het boardje kantelen en opsturen. Beetje als een normaal kiteboardje dus.
Als je de ijzers niet te diep maar of de ruimtes ertussen opvult gaat ie makkelijk over sneeuw, net als de snowfer.
Is maar een ideetje, ga het dit weekend eens uitproberen. Maak je in een paar uurtjes.

Het ijzer aan de ander kat is dan trouwens voor faky varen maar misschien kun je die net zo goed weglaten

jaapd

Berichten: 609
Antwoord #5 Januari 05, 2010, 12:14:49
edit2Rapporteer  
Ik heb een filmpje gezien van die switchblade en dat zag er erg goed uit. En simpeler kan bijna niet: een board met 1 ijzer ergens tussen je hakken.

Moet wel te maken zijn met een plank, een oude schaats en 2 oude surfstraps.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #6 Januari 05, 2010, 12:30:24
edit2Rapporteer  
gaaf!

http://www.youtube.com/watch?v=2EWmrSo-ZY0


http://mnkiteboy.com/
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 Januari 05, 2010, 13:37:17
edit2Rapporteer  
zouje niet een stuk multiplex aan de inserts van je snowboard kunnen maken dat in het midden over de rail piept (twee kanten kan je ook toeside!), en daar 2 oude hockey schaats ijzers beunen...
Neem gewoon wat langere schroeven om je bindingen vast te zetten...
Dus een plaat hout boven op je board en dan net voorbij de rail die ijzers. Ik voorzie dat het ijs/sneeuw zo bagger slecht is dat een snowboard/schaats combi het enige is wat werkt.
GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #8 Januari 05, 2010, 17:57:39
edit2Rapporteer  
Ik heb een skateboard met aan beide kanten een hoekijzer er onder gemonteerd. Als je recht staat gebruik je de twee ijzers en als je hem op z'n kant zet gebruik je er een. Als het goed is moet ie dan ook snijden in het ijs en kun je grip houden. (hoop ik) Huh  Ik moet het nog proberen met een klein vliegertje of een surf zeiltje wat er ook op kan. Als ik foto's heb zal ik ze posten.
have fun maar pas op ijs is harder dan water!  Grin
Hier nog een paar foto's van mijn ijskite/surf boardje
Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #9 Januari 05, 2010, 18:34:14
edit2Rapporteer  
Die switchblade ziet er idd goed uit. 1 ijzer in het midden en gewoon te sturen, top. Heeft iemand een detail foto van van het ijzer.

Moet je wel goede bindingen hebben volgens mij want de druk op je voeten is behoorlijk als je zo op de rail rijdt lijkt me. Ik dacht als je het ijzer wat meer van de rand af plaatst en je plaatst een buis oid in het midden kun je wat relaxter en ook gewoon met voetbanden varen. Maar mooi om te zien hoe goed 1 ijzer te controleren is, top !
mocem

Berichten: 874
Antwoord #10 Januari 05, 2010, 18:46:43
edit2Rapporteer  
als het te controleren is moet je denk ik gewoon een beetje in de poephouding kiten en als je teveel moet hangen gewoon depoweren.
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 Januari 06, 2010, 09:47:14
edit2Rapporteer  
Waarom niet een schaatsijzer ala "switchblade" op de middenlijn monteren, dwars door het board en op het dek vastbouten met 2 L-profielen? Met aan hiel- en teenzijde 2 ijzeren buizen die gebogen zijn in de vorm van de outline en rocker als een soort van slee.

De schaats staat dan iets hoger boven het ijs dan de buizen zodat je vrij gemakkelijk kan edgen zonder bindingen en snowboardboots. Op deze manier kan je gewoon voetbanden gebruiken.

Ik zie dat wel zitten  ThumpsUp
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #12 Januari 06, 2010, 14:45:07
edit2Rapporteer  
Als je dat doet met een buis dan verlies je volgens mij de grip op het ijzer op het moment dat de buis het ijs raakt


Waarom niet een schaatsijzer ala "switchblade" op de middenlijn monteren, dwars door het board en op het dek vastbouten met 2 L-profielen? Met aan hiel- en teenzijde 2 ijzeren buizen die gebogen zijn in de vorm van de outline en rocker als een soort van slee.

De schaats staat dan iets hoger boven het ijs dan de buizen zodat je vrij gemakkelijk kan edgen zonder bindingen en snowboardboots. Op deze manier kan je gewoon voetbanden gebruiken.

Ik zie dat wel zitten  ThumpsUp

LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #13 Januari 06, 2010, 15:03:34
edit2Rapporteer  
de schaats staat onder een kleine hoek, maar moet wel geslepen zijn. Je zou de montage van de schaats mbv slobgaten kunnen verstellen om de juiste hoek in te stellen....Gaat  wel lukken denk ik.
mocem

Berichten: 874
Antwoord #14 Januari 06, 2010, 15:43:50
edit2Rapporteer  
ik zat zelf te denken aan om de wielen van me skateboard af te halen en dan op elk wiel een RVS strip te zetten van ongeveer 15 cm lang. Ik denk dat je dan makkelijker kan tegen hangen omdat je board dan beter mee beweegt zonder dat de ijzers van et ijs af komen.
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #15 Januari 07, 2010, 08:59:56
edit2Rapporteer  
Hey Mocem, dit bedoel je zeker:


http://www.youtube.com/watch?v=jwc-betWks4



mocem

Berichten: 874
Antwoord #16 Januari 07, 2010, 20:27:54
edit2Rapporteer  
idd dat bedoel ik.
het heeft alleen geen zin meer voor dit jaar denk ik want het ijs is helemaal niks.
vandaag geprobeerd te schaatsen ging voor geen meter door alle sneeuw. het ijs heel bros.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.