Nieuw board, trax, TX of toch.....

KITE-NZ

Geen avatar

Berichten: 59
Maart 19, 2013, 05:04:56
edit2Rapporteer  
In de eeuwige zoektocht naar ideaal materiaal mist het juiste board. Ik weet het, testen!!!
Is alleeen niet altijd mogelijk en eerst wil ik de mogelijkheden tot een kleinere groep terug brengen.
75kg, 8&11meter bandit5. intermediate. vrijwel alleen op zee met dus kleine rommel to echte bakken. Soms veel stroming.
Ik mix altijd qua vaarstijl dus big boosts, railies, kite loop transitions en op de golven spelen. Vaar nu: cabrinaha custom 136 en nobile 50/50 138. Beide van vorig jaar.
Custom is waanzinnig in alle opzichte behalve: planeren en dus ook upwind. erg loose dus carven is een opgave. (de enorme rocker is wel heel prettig vooral in chaotisch water en op stijlere golven)
De 50/50 planeerd waanzinnig vroeg en kan met verschillende vinnen aangepast worden van los tot meer grip.. Wellicht wat aan de lange kant. Het landen van tricks moet wel precies gebeuren anders glij je zijwaards weg. Daar heeft de custom geen last van. Is dat het resultaat van de diepe chanels misschien?? Ik zoek dus eigenlijk een mix van de 2 boards.
Ik dacht aan een f-one trax of een TX6. Misschien een cabrinha tronic? (heb ik eens 10 minuten op gevaren in matige wind en lijkt wel wat op de custom. dat was op binnen water helaas)
Ik hoor graag jullie ervaring met deze boards of suggesties.
DANK ThumpsUp
Rene
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Maart 20, 2013, 00:21:39
edit2Rapporteer  
f-one maakt keigoede boardjes, met keihoge prijzen.
Check eens Nobile NHP(666), Gaastra Vane, North Jaimie Pro.

Van de lijst die jij voorstelt zit je met beide f-one sowieso wel goed., maar er zijn goedkopere alternatieven(staar je niet blind op webprijzen, een winkel bellen of mailen geeft je ook al betere prijzen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.