so much for a good example..... (check the pic)

wouterb

Berichten: 2759
Juli 15, 2010, 12:08:51
edit2Rapporteer  
These words are by eazyrider from the kitesbuggiesandboards forum:
Citaat
"Well if ever the phrase "OMG" could be used today was it!

It started offnice, sunny, warm and around 15mph then after a while me and peter32 noticed the mother of all storm fronts coming in from the sea, I had been keeping an eye on it for around half an hour and everyone on the land and water was enjoying the effects of the front moving in.

Then a flash of lightning around 10-20 miles away after the 3rd every landbased kiter had landed and sanded there kites. As we stood there watching this monster grow and the front was moving at a rate that made you move your head to follow it.

After the 6th flash of lightning most of the water lads where running in and I went on kite catching duty and that was it!

ALL HELL BROKE LOSE!

The wind went from 20mph to 60-70mph in a second! Two lads where picked from the water one covered the entire beach Around 500m without touching the ground and only came down as he was tangled with another kiter who was in flight. People where sliding down the beach at around 30-40mph with their kites at the edge! I went to chase after one person but then he had around 10 people running after him so I made the mad dash back to my kite that was still weighted down yet moving up the beach. People left right and centre were trying to fire their safety but the load was to much to fire off from Naish to slingy not people where on their knees going across the beach tugging with both hands at the safety yet nothing!

Pampers is 18st and was setting up his kite he ended sat on his un-inflated venom and it was dragging him up the beach, here's jonny was knocked over by the wind and it was like nature just went "F**K YOU"

On the up side no one was badly hurt and only a couple of kites got damaged but it could have been so much worse!

Do you remember that video from 2 years ago of the kitesurfer who was out in Miami when he got lofted and slamed into the building and went over the camera man?

Well it was like that but with around 15 experienced local lads.

The mad part is (and the worrying part) it was a buitifull sunny day with a 15mph breeze with around 30 kites up in total and I dread to think what would of happened if it was at the weekend as there would have been around 60-70 beginners on the land and water and 30+ experienced people on the land and water. Now think of around 100 kitesurfers all overpowered and tea bagging across the beach with all the bucket and spaders

Anyway a quick warning!

Keep an eye on the weather behind you and know and understand what a storm front looks like and if you see on get your kite down and packed up. It might take 30 minuets to get to you it could take 30 seconds or it might just die out but you will be safe and it only takes a few minuets to set up again.

Be safe guys!"


topic-link


grote versie

Ligt het aan mij of is dit echt debiel.....
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Juli 15, 2010, 12:17:14
edit2Rapporteer  
zo hey, lekker frontje :S
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #2 Juli 15, 2010, 12:46:08
edit2Rapporteer  
niet tof om mee te maken, maar wat een mooie foto zeg.
doyouwaroo

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #3 Juli 15, 2010, 12:54:48
edit2Rapporteer  
de gasten die op de foto daar nog rondvaren zijn of blind of sporen niet helemaal......
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #4 Juli 15, 2010, 13:08:21
edit2Rapporteer  
Citaat
Then a flash of lightning around 10-20 miles away after the 3rd every landbased kiter had landed and sanded there kites. As we stood there watching this monster grow and the front was moving at a rate that made you move your head to follow it.

After the 6th flash of lightning most of the water lads where running in and I went on kite catching duty and that was it!

Beetje leip dat mensen pas echt uit het water zijn/gaan tijdens de 6de blikseminslag....
Het enige wat je tijdens het kiten hoeft te doen is om de paar minuten ff achter je kijken...
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 Juli 15, 2010, 15:24:30
edit2Rapporteer  
Gewoon sukkels, iedereen weet dat zo'n storm noodweer betekend. Beetje overschatting van eigen kunnen denk ik zo.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juli 15, 2010, 17:32:58
edit2Rapporteer  
ahh joh toen op 31 mei  de pleuris uit brak was het precies het zelfde verhaal op de autoplaya...het waaide toen ook ziekelijk hard met hagel en bliksem...gelukkig ook toen geen persoonlijk letsel.

weet je wat het probleem is...niemand kijkt achterom ( omdat je meestal met je rug naar de wind kite)...of kunnen weer zeer slecht of niet inschatten...

afgelopen maandag op autoplaya, het zelfde met 2 ervaren zwitsers...die hadden geen idee dat het die dag, hier in NL zo zou kunnen gaan spoken...ik kon ze gelukkig nog op andere ideeen brengen... was wel gaaf om het weer voorbij te zien razen, van onder mijn kite vandaan.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7 Juli 15, 2010, 18:08:47
edit2Rapporteer  
ahh joh toen op 31 mei  de pleuris uit brak was het precies het zelfde verhaal op de autoplaya...het waaide toen ook ziekelijk hard met hagel en bliksem...gelukkig ook toen geen persoonlijk letsel.

weet je wat het probleem is...niemand kijkt achterom ( omdat je meestal met je rug naar de wind kite)...of kunnen weer zeer slecht of niet inschatten...

afgelopen maandag op autoplaya, het zelfde met 2 ervaren zwitsers...die hadden geen idee dat het die dag, hier in NL zo zou kunnen gaan spoken...ik kon ze gelukkig nog op andere ideeen brengen... was wel gaaf om het weer voorbij te zien razen, van onder mijn kite vandaan.

2 jaar geleden op 8 mei kosten dit een ene broeder Kaptein het leven, ook een ervaren kiter....R.i.p. dude....

wolk op foto is een zogenaamde rolwolk.  als je die ziet aankomen (en dat zie je echt wel, eagle Jan) dan ben je een ^$#@#$ als je doorvaart. Een rolwolk is echt levensgevaarlijk en valt onder dezelfde categorie als een zware orkaan, bruut natuurgeweld.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #8 Juli 15, 2010, 23:01:03
edit2Rapporteer  
Ron ga eens gewoon vakantie vieren man!!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Juli 15, 2010, 23:39:02
edit2Rapporteer  
ahh joh toen op 31 mei  de pleuris uit brak was het precies het zelfde verhaal op de autoplaya...het waaide toen ook ziekelijk hard met hagel en bliksem...gelukkig ook toen geen persoonlijk letsel.

weet je wat het probleem is...niemand kijkt achterom ( omdat je meestal met je rug naar de wind kite)...of kunnen weer zeer slecht of niet inschatten...

afgelopen maandag op autoplaya, het zelfde met 2 ervaren zwitsers...die hadden geen idee dat het die dag, hier in NL zo zou kunnen gaan spoken...ik kon ze gelukkig nog op andere ideeen brengen... was wel gaaf om het weer voorbij te zien razen, van onder mijn kite vandaan.

2 jaar geleden op 8 mei kosten dit een ene broeder Kaptein het leven, ook een ervaren kiter....R.i.p. dude....

wolk op foto is een zogenaamde rolwolk.  als je die ziet aankomen (en dat zie je echt wel, eagle Jan) dan ben je een ^$#@#$ als je doorvaart. Een rolwolk is echt levensgevaarlijk en valt onder dezelfde categorie als een zware orkaan, bruut natuurgeweld.

@Ron... ik zie dat soort wolken wel, en weet van kinds af aan wat het betenkend als zo'n ding op je afkomt ... maar blijft me verbazen dat ik mensen, toen in mei, naar mijn mening aan de zeer late kant van het water afkomen.
en maak je niet ongerust, ik vaar niet door...ik leg mij kite neer flikker een berg zand op en ga er lekker onder liggen...als ik niet optijd in kan pakken
leeany

Berichten: 844
Antwoord #10 Juli 16, 2010, 01:15:03
edit2Rapporteer  
Het is geen rolwolk voor de duidelijkheid, die komen nauwelijks voor.
Het heet shelf cloud.

Maar wanneer je dit niet ziet/voelt/opmerkt op welke manier dan ook, vind ik persoonlijk dat of de kitesurf lessen niet voldoen aan de benodigde eisen, of dat je niet hebt op zitten letten, of dat je nodig nog een les moet volgen!
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #11 Juli 16, 2010, 07:49:24
edit2Rapporteer  
Zo groot, zo imposant, zo dichtbij; dat zie je!
lopend, op de fiets, in de auto, alles buiten; dat zie je!

Dat je het vervolgens voor kennisgeving aanneemt en niet vanuit je onderbuik voelt dat dit rottigheid betekend.... dan ben je wel erg van de wereld om je heen vervreemd, en moet je je afvragen of je uberhaubt aan kitesurfen moet beginnen.

De andere optie: wel zien, wel rottigheid voelen en toch door vliegen is geeft wat mij betreft blijk van een verstandelijke beperking.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #12 Juli 16, 2010, 08:44:22
edit2Rapporteer  
Sommige wanhopigen springen voor een trein.. dan is doorvaren in deze omstandigheden toch een stuk romantischer. Grin
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #13 Juli 16, 2010, 09:06:49
edit2Rapporteer  
Ron ga eens gewoon vakantie vieren man!!

ik schreef dit bericht ook terwijl ik net een kiteloop landde..... Grin 


LamiKaze

Berichten: 897
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #14 Juli 16, 2010, 09:15:29
edit2Rapporteer  
Lekker kite frontje
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #15 Juli 16, 2010, 09:16:59
edit2Rapporteer  
zelfde front:


http://vimeo.com/13371374

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #16 Juli 16, 2010, 10:54:53
edit2Rapporteer  
Ik mijn ogen spoor je dan niet als je dan nog op het water staat !!!!
Vorig jaar met dezelfde omstandigheden, hete periode met plotselinge afkoeling, ook een waterhoos op het IJsselmeer gezien. Ik wist niet hoe snel ik van het water af moest gaan :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.