help, welke trapeze

zjunnusun

Berichten: 236
Juli 24, 2010, 23:39:23
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik moet/wil een nieuwe trapeze.
De keuze is enorm maar kan niet de juiste maken:

Mijn probleem is dat ik volgens mij perse een zit moet hebben. Heb een jaar een goed passende heup gehad (pat love wire) maar kreeg iedere keer na een paar uur kiten een niet te verterende pijn in me onderrug. Daarna eens m'n ouwe zit aangedaan en ik kon weer uren door.
Hoedanook. Ik heb nu een Naish seat (weet type niet, met krijtsreepjes 2008) en die bevalt ergonomisch gezien perfect alleen valt inmiddels echt uit elkaar en wordt nu echt onveilig. Een hoop seat's die ik bekijk hebben naar mijn idee alleen het voordeel dat ze niet omhoog kruipen, dus een paar ballenknijpers, terwijl bijv. mijn huidige Naish ook daadwerkelijk je kont en heupen ondersteunt omdat de aanhechting van de haak ook daar zit.

Een nieuwe van Naish halen ligt voor mij voor de hand maar de kwaliteit en gebruiksgemak (allemaal losse dingetjes en afstellen) ervan vallen me zwaar tegen. Ik schommel tussen de 90/95 kg en kan zeggen dat me trapeze aardig op z'n sodemieter krijgt  Grin sterke trapeze is dus een pré

Passen in een shop zegt voor mij niks want ik merk dus pas na een paar uur of ie oke is.

Ik twijfel ook weer over een heup maar durf het niet aan, zeker niet omdat ik straks naar Fuerteventura gaen dan eggwel een goeie trapeze mee wil.

Duszz, een heel verhaal maar wie tips en/of ervaringen heeft graag...

 Cool

stefanatix
Gast
Antwoord #1 Juli 25, 2010, 10:10:35
edit2Rapporteer  
ocean rodeo Session 2
http://www.oceanrodeo.com/kiting/session_2_hybrid_harness

Underwave trapeze hoor ik ook goeie dingen over http://www.underwave.info/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=55

succes


JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Juli 25, 2010, 10:12:12
edit2Rapporteer  
Probeer de Mystic Dragonshield waist/seat eens. Is in principe een heuptrapeze maar dan met een broekje eraan gezet, je kan hem ook als heup dragen.
Ik had ook rugklachten na het kiten met een gewone zittrapeze, is met deze veel minder.

http://www.kitehigh.nl/gear/Accessoires/Mystic/Dragonshield-waist-seat/2010
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 25, 2010, 10:17:50
edit2Rapporteer  
De ene mens is de andere niet kwa maat en vorm.

M.a.w. zelf passen alvorens je gaat kopen! En ga vooral ff hangen aan de lijn in de winkel. .Geeft je tenminste een gevoel hoe hij zit onder belasting. Bij jou werkt de Pat Love dus helaas niet.

Als het je om degelijkheid gaat zou ik voorzichtig zijn met Mystic, Naish en Pro-limit....

Toptrapezes blijven die van Pat Love en DaKine, hoewel ik de laatste kwa degelijkheid ook steeds meer vindt tegenvallen (de straps slijten en zijn sinds een aantal jaren niet meer los te vervangen, net als bij alle andere merken altijd al het geval was )
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #4 Juli 25, 2010, 11:29:14
edit2Rapporteer  
Als je pijn in je rug krijgt dan zit zeer waarschijnlijk je waist effies te hoog. Op dat moment nemen de krachten op je onderrug flink toe (hefboomeffect). Als mijn trapeze ff te hoog zit (dus te los) dan krijg ik ook last van m'n rug. Als ik er voor zorg dat ik hem de volgende sessie ff een tikkie strakker doe, krijg ik nergens last van....
zjunnusun

Berichten: 236
Antwoord #5 Juli 25, 2010, 12:22:45
edit2Rapporteer  
bedankt zover allemaal!
Het zou dus idd kunnen dat mijn toenmalige patlove te los zat. Zat net wat ouwe fotos te bekijken en die zat behoorlijk hoog.
Die OR session spreekt me tot nu toe het meeste aan, maarja, daar is natuurlijk het prijskaartje ook weer op gemaakt.
had 'm zelf nog niet gevonden.

ikeman

Berichten: 41
Antwoord #6 Juli 25, 2010, 16:41:14
edit2Rapporteer  
mensen met een "rondere buik" hebben vaak het probleem dat een heuptrapeze makkelijke omhoog kruipt na het smalste punt. Niet dat ik daar ervaring mee heb maar na horen zeggen. Heb zelf een cabrinha heup trapeze echt een mega fijn ding zit super strak maar toch comfortabel!
zjunnusun

Berichten: 236
Antwoord #7 Juli 25, 2010, 17:23:08
edit2Rapporteer  
Haha, ik denk dat mijn bierpens niet het probleem is  Tongue die valt wel mee.
Maar je brengt het netjes.
Arnold

Berichten: 220
Antwoord #8 Juli 25, 2010, 21:27:08
edit2Rapporteer  
elke trapeze vershilt in "rug steun" Pat love pakt niet overal even goed steun. ( heb er zelf ook een)
die trekt vooral in je onder rug.
underwave heb ik ook getest ( wel het proto type) en die bied veel steun in de rug en verdeeld het ook heel goed.
heb nou een prolimit kitewaist pro, geeft ook  veel steun, en omdat de intergrated bar pad heeft drukt de spreader bar en pad ook totaal niet in je ribben en hij kruipt niet omhoog
dus... gewoon wat trapeze's testen  ThumpsUp
zit trapeze vaart heel anders, ik zelf kan er niets mee omdat ik dan totaal niet meer voel waar me kite is.
Arnold

Berichten: 220
Antwoord #9 Juli 25, 2010, 21:33:44
edit2Rapporteer  
@ michiel een pat love kan ook kapot, bij die van mij scheurde de straps in eens los terwijl ik lekker hoog in de lucht hing.. hing nog net aan een kant iets vast.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Juli 25, 2010, 22:48:37
edit2Rapporteer  
had maatje van mij ook :S maar over algemeen wel goed spul
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.