Hurghada vakantie

TimLimbo

Berichten: 241
Juli 19, 2010, 13:18:33
edit2Rapporteer  
beste mede-kiters Smiley,

In September ga ik 2 weken naar Hurghada op vakantie en wil natuurlijk mijn kitespullen meenemen Smiley enkel vraag ik me het volgende af:

0) Hoe is het kitesurfen in Hurghada, iemand ervaring met spots, etc
1) Verstandig om je wetsuite (5/3) mee te nemen?
2) Verstandig om beide kites (11M en 7,5) mee te nemen, of 1, als 1 welke?
3) inpakken board, hoe doen jullie dit? Halen jullie de vinnetjes eraf? andere oplossingen?

Alvast bedankt!

Gr,
Tim
Ches

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #1 Juli 19, 2010, 22:12:29
edit2Rapporteer  
He Tim,

- Ik was vorig jaar in Hurghada met m'n vriendin. Wij zaten in het Calimera Golden Beach Resort en daar kon je voor het hotel onwijs goed kiten, erg lang ondiep water. Rechts van het hotel was ook een goede spot.
- Wetsuit vonden wij niet nodig het water was net een whirlpool zo warm, alleen een lycra aan tegen de zon en gaan met die banaan!
- Inpakken van het board inderdaad even de vinnetjes eraf!

Greetz, Ches
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #2 Juli 20, 2010, 08:36:10
edit2Rapporteer  
Hi Ches,

Bedankt voor de feedback!
Wat heb je voor kite-maat meegenomen?

Gr,
Tim
Wilcoos

Geen avatar

Berichten: 205
Antwoord #3 Juli 20, 2010, 23:00:32
edit2Rapporteer  
Wil je een super kitetrip, laat mij dan even weten, dan breng ik je in contact met Robbie van Waterkite.de. Hij gaat met zijn boot naar erg mooie plekjes waar verder niemand is, geeft les en tips. En kan je nog veel meer helpen in Egypte.

Zelf al meerdere keren in Egypte geweest, pak is niet nodig, lycra uiteraard wel tegen het verbranden. Meestal heb ik al mijn kites bij me, heb zelfs wel eens op een dag alles kunnen gebruiken zeker in de zomer. In Egypte kan je van zonsopgang tot zonsondergang varen dus uitslapen is er niet bij Wink
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 Juli 21, 2010, 00:25:17
edit2Rapporteer  
Ik doe langs beide kanten van mijn board een strip isolatiemateriaal voor rond buizen.

help te deuken ed.
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #5 Juli 21, 2010, 09:38:14
edit2Rapporteer  
@wilcoos - Welke maat kite gebruik je meestal in Hurghada? Ik ga er eigenlijk vanuit dat het een 11M gaat worden ipv de 7,5 Smiley.

Daarnaast mocht je het emailadres van Robbie hebben, dan zal ik natuurlijk graag even contact opnemen wat de mogelijkheden zijn.

@kabrin - Bedankt voor de tip
Wilcoos

Geen avatar

Berichten: 205
Antwoord #6 Juli 21, 2010, 15:26:40
edit2Rapporteer  
Robbie gisteren nog gesproken en heeft de hele dag met een 6 en 9 meter gevaren. In de zomer waait het goed, verkijk je daar niet op. Zoals ik al zei, heb ik altijd alle drie bij me en gebruik ze meestal ook allemaal wel een keer. Afgelopen keer vooral de 7m en 13m.

Zijn email adres is info@waterkite.de. Doe hem vooral de groeten van Wilco!
Wilcoos

Geen avatar

Berichten: 205
Antwoord #7 Juli 21, 2010, 15:29:13
edit2Rapporteer  
Kleine impressie:





« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.