watertoestand schellinkhout

MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Augustus 28, 2010, 22:40:47
edit2Rapporteer  
zat vanavond wat te zoeken op internet kwam ik dit tegen
nou weet ik waarom ik de hele week leegloop
Zwemverbod voor strandje Schellinkhouterdijk
De provincie Noord-Holland heeft vandaag een zwemwaarschuwing laten uitgaan voor het zwemwater bij het strand van het Schellinkhouterdijkgebied. Uit een maandag 23 augustus door Rijkswaterstaat genomen watermonster bleek dat de kwaliteit van het water onvoldoende was. Om de volksgezondheid maximaal te beschermen heeft de gemeente nu borden laten plaatsen waarop een zwemverbod is afgekondigd. Er zijn inmiddels nieuwe watermonsters genomen, anstaande woensdag is de uitslag van deze monsters bekend.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Augustus 28, 2010, 22:55:48
edit2Rapporteer  
Dan weet je woensdag wat je hebt opgelopen.
Scheelt weer een bezoekje aan de huisarts  Grin

( d´r zal wel teveel vogelpoep in het water zitten '
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #2 Augustus 29, 2010, 00:47:46
edit2Rapporteer  
D'r stond inderdaad vandaag een bord op het strandje waarop stond dat het bacteriologische limiet overschreden was.... boeie Roll Eyes
Dat ik het bord in de verte zag staan vreesde ik: 'KITESURFEN VERBODEN!'  Angry
Gelukkig kan je er alleen maar ziek worden. Dat gaat wel weer over! Tongue
hehuis

Berichten: 80
Antwoord #3 Augustus 29, 2010, 04:44:02
edit2Rapporteer  
Al die "sheit" die die plezierjachten overboord pompen waait keurig die hoek in.
Dacht afgelopen week daar al een aardige bolus langs mijn been te zien schieten.
Gewoon je mond dicht houden.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #4 Augustus 29, 2010, 13:26:21
edit2Rapporteer  
Oorzaak zal de overvloedige regenval zijn denk ik, dan gooien ze de overloop van de riolering open en dat komt dan in ons water terecht. zoiets.  Undecided
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Augustus 29, 2010, 16:16:25
edit2Rapporteer  
ze zouden van de zomer eens op kornwerderzand moeten testen, elke keer strotverkouden als ik daar weg kwam
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #6 Augustus 29, 2010, 17:47:06
edit2Rapporteer  
D'r stond inderdaad vandaag een bord op het strandje waarop stond dat het bacteriologische limiet overschreden was.... boeie Roll Eyes

Fijn trouwens dat ze dit bordje midden op het strandje hadden gezet. Lekker zo´n metalen paal met een metalen bord erop. Volgens mij gaat dit geen fijn gevoel geven als je met je kite het strand op komt en tegen die paal aan rent, zeker niet met de weersomstandigheden van vandaag. Cry Cry

Ik heb vanochtend dus, puur uit het oogpunt van de veiligheid, samen met medekiter die paal uit de grond getrokken en deze bij de ingang van de spot gezet. Daar kun je ook prima lezen dat er enge beesies in het water zwemmen. Mochten er dus vragen komen waarom die paal niet meer midden op het strand staat, bij deze.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #7 Augustus 30, 2010, 07:38:20
edit2Rapporteer  
heb gister idd gekeken (en niet gezien) waar dat board stond. lol

had 'm eigenlijk bij het houten 'geen zwemtoezicht' bord in het achterste hoekje van het strand verwacht.

alsof er iemand serieus baantjes gaat trekken bij 15gr buiten temp. Hoewel; water is nog steeds een grad of 20...
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #8 Augustus 30, 2010, 09:09:56
edit2Rapporteer  
ik dacht gister al dat de waarschuwing alweer ingetrokken was.....
maar het bord was dus verplaatst.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.