Faxie

Logs: 0 | 7 uur
|
Zal wel heel vlagerig worden. En rond 3 uur gaat de wind richitng N he, dat je er even rekening mee houdt
|
|
|
|
Faxie

|
Ik wil er 10 uur zijn. Vertrek half 9, dus als het verkeer niet teveel tegen zit moet ik dat redden.
|
|
|
nick1212

Logs: 0 | 74 uur
|
Ok, kvertrek binnen klein uurtje. Hopen dat ik meer geluk heb al de eerste keer playa. Toen knalde men le kapot.
|
|
|
paul56

Logs: 0 | 299 uur
|
VEEL plezier mannen! Ben jaloers op jullie. Gaat waarschijnlijk weer een tijdje duren voordat er weer wind is na vandaag 
|
|
|
Faxie

|
Vrijdag ziet het er weer goed uit. Mits het niet al te koud is zou ik Krabbendijke eens willen proberen aangezien het hoogwater is
|
|
|
|
Bularoo

|
vrijdag ben ik sowieso wel op de dam, vanmiddag ook waarschijnlijk als de regen voorbij is en de zon tevoorschijn komt 
|
|
|
paul56

|
Voor Faxie en EpicKiter veel  plezier morgen . Zaterdag en zondag opnieuw W (neigend WZW) en nog altijd ruim 28 knopen aan zee Ik en Gijs gaan zaterdag als de voorspelling hierboven van surfabc beter klopt dan WindGuru (30-40kn). Plan is rond 12:00 op de Dam zijn.
|
|
|
Faxie

|
Vandaag was er gewoon niemand  Ik kom daar, mooi poeltje, flink windje, en gewoon niemand!?  Toen zag ik aan de noordzijde net een vlieger, dus ik daar naartoe. Bleken er 2 te zijn, en nog 2 windsurfers. Mooi toch nog kiten. Dus ik pak m'n spullen, nog geen half uur op het water, en ze stoppen allemaal pffff  Ik ben nog heel even gebleven, maar toen maar weggegaan..... Totaal nog geen half uur gevaren volgens mij. Morgen ga ik niet naar de Dam..... wind lijkt me te veel. Ik ga de Binnenschelde eens proberen.
|
|
|
paul56

|
Vandaag was er gewoon niemand  Ik kom daar, mooi poeltje, flink windje, en gewoon niemand!?  Toen zag ik aan de noordzijde net een vlieger, dus ik daar naartoe. Bleken er 2 te zijn, en nog 2 windsurfers. Mooi toch nog kiten. Dus ik pak m'n spullen, nog geen half uur op het water, en ze stoppen allemaal pffff  Ik ben nog heel even gebleven, maar toen maar weggegaan..... Totaal nog geen half uur gevaren volgens mij. Morgen ga ik niet naar de Dam..... wind lijkt me te veel. Ik ga de Binnenschelde eens proberen. SUPER PECH, man!!
|
|
|
Bularoo

|
Heb ook nog even op de dam gevaren, of eigenlijk net daarnaast, was er van 1 tot 2 ongeveer. Precies toen de wind even inzakte, Volgens actuele waterdata waaide het nog maar 14-18 knopen. Lijkt me sterk aangezien ik nog net vooruit kwam met mijn 7m. Maar goed, morgen weer een dag.
|
|
|
helium

|
morgen iemand??
Wil vanuit Tilburg naar de kust dus wie o wie gaan er mee??
|
|
|
paul56

|
@Helium; Ik kan alleen morgenochtend vroeg van 9:00 - 11:00 (smiddags verjaardag). Gijs is vanmiddag op Playa geweest (ik durfde niet  vanwege de voorspelde harde vlagen). We zouden nog contact houden over een ochtendsessie morgenochtend. Aan welke locatie zat jij te denken? Gijs wilde graag vlak water, had vandaag al genoeg chop water gehad.
|
|
|
helium

|
Weet niet of de dam hoog genoeg is morgenochtend
|
|
|
|
gijs1234

|
Jiha mijn nwe lichtweer kite is binnen: Flysurfer Speed3 12m2 DLX limited edition  
|
|
|
paul56

|
Jiha mijn nwe lichtweer kite is binnen:
Flysurfer Speed3 12m2 DLX limited edition
Moet je ook bij "nieuwe speeltjes" plaatsen 
|
|
|
|
Faxie

|
Gaaf kleurtje hoor  Hoeveel anders vliegt dat nou dan een inflatable?
|
|
|
gijs1234

|
@gijs: nog nagedacht over morgenochtend? Zo ja, waar?
Weet het nog niet zeker, laat het je voor morgen even weten.
|
|
|
|
Faxie

|
Mensen nog met plannen voor deze week?
Vanaf woensdag gaat het weer goed worden... wel koud...
|
|
|
gijs1234

|
Mensen nog met plannen voor deze week?
Vanaf woensdag gaat het weer goed worden... wel koud...
Onder de 5 graden haak ik af....ga wel lekker schaatsen of flyboarden.. Met temp. en wind die ze opgeven een windchill van -10 succes ermee en onderschat dit niet!!   Windchill: (lichaams)warmte wordt afgestaan aan een koudere omgeving. Bij contact met wind kom je met "een grote hoeveelheid" koude omgeving in aanraking. De afkoeling gaat dan dusdanig snel dat je de omgevingstemperatuur als "veel kouder ervaart". De windchill heeft geen effekt vwb de min. temperatuur op "niet levende zaken" zoals waterleidingen / radiator van de auto enz. Wel is het zo dat deze zaken sneller afkoelen. Double-lined wetsuits/steamers houden aan de buitenkant ook een dun laagje water vast ( dit in tegenstelling tot single-lined pakken waar het water vanaf loopt) Door de windchill ervaar je je omgeving als veel kouder en je koelt ook veel sneller af. Een vaak onderschat gevaar voor de watersporter! In bijgaande tabel zie je de uitwerking van de windchill op je "gevoelswaarde"van de temp.
|
|
|