Kiters omgeving Breda?

gijs1234

Berichten: 254
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2200 Augustus 06, 2012, 21:22:03
edit2Rapporteer  
Vanaf het strand springen en gelijk wegvaren Smiley

Er stond toch nog een aardig windje hoor op het eind lekker gepowerd met de 9. Druk was het wel...



Vorige week daar de strandstart geoeffend samen met Paul  ThumpsUp en de eerste One Footers geland  Grin


Strandstart in de zin van...vanaf het strand het water in glijden ?
Ik ben vandaag uiteindelijk niet meer gegaan....vanaf m'n werk is het blijkbaar 1,5u rijden naar de slufter & de wind kakte in de middag in (volgens de windverwachting).

Dus wat ik nu gedaan heb is morgen de hele dag vrij genomen zodat ik de Dam onveilig kan maken vanaf 11u .

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2201 Augustus 06, 2012, 21:35:57
edit2Rapporteer  
Morgen Neeltje Jans, uur of 10.

Vandaag Rilland viel wat tegen... wind was het vaak net niet voor mij.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2202 Augustus 07, 2012, 18:59:06
edit2Rapporteer  
Vandaag superlekker geknald @ de Dam! Maakt het gemis van gisteren meer dan goed. Lekker zonnetje erbij, vlak water & stabiele wind. Ben wel echt gebroken nu...dijbenen zijn helemaal op .

Ook nog ff de afstelling van de kite gewijzigd, nu stuurt hij een stuk directer. Had gehoopt dat ik hiermee de downloop wel ff zou doen...opzich ging die wel maar ik kon deze keer niet op m'n board blijven staan. De sprongen zelf ging wel goed, vooral 't poppen bevalt me wel.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2203 Augustus 07, 2012, 21:02:46
edit2Rapporteer  
Ik koop NOOIT, maar dan ook echt NOOIT meer een F-One kite!!  ThumpDown ThumpDown

Aan het kiten op Neeltje Jans, lekker gepowered, alles ging best lekker, zelfs m'n eerste poging tot een darkslide gedaan, die afgezien van het feit dat het board van m'n voeten schoot, nog best geslaagd was voor een eerste keer.

Iets later een frontroll naar links, rechts is geen probleem meer, maar links is nog lastig voor me. Nouja ging dus niet helemaal goed met de landing, ik gedesorienteerd in het water dus bar losgelaten en kite maar laten zakken.

Ding komt op het water, niet eens hard, ik wil relaunchen, en ja hoor VOOR DE 2E KEER UITGESCHEURD, EN NU AAN DE ANDERE KANT !! 

Naar de kant gedragged, kite vloog nog wel, dat duurt echt een eeuwigheid als je ver van de kant bent.

Board was ik al kwijt, dus vroeg iemand of hij 'm kon zoeken. Hij kon 'm niet vinden, nog een heel stuk downwind geweest zonder succes. Later aan iemand van daar in een Jeep gevraagd of hij het even in de gaten kon houden als hij terug reed, en later kwam hij terug met m'n board die een heel stuk verderop was aangespoeld  ThumpsUp

Nouja de 8m maar gepakt met extensions, en dat ging net. Kon geen hoogte houden, maar kon tenminste varen, toch nog een redelijke sessie gehad.

De 11 gaat een mooie zitzak worden denk ik. Ik ga een kite niet een 2e keer laten repareren. Ik durf niks meer met dat ding, want die is van suiker gemaakt.

Ik ga gelijk vroegtijdig die Switch Element of Nitro bestellen samen met bar. Als de geldboom weer gegroeid is gaat de Bandit 8 meter ook plaats maken voor een Switch.

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2204 Augustus 07, 2012, 22:03:15
edit2Rapporteer  
Zo, een Switch Element 11 + bar besteld Smiley
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2205 Augustus 08, 2012, 10:05:00
edit2Rapporteer  
Zuur dat je kite weer zo snel gescheurd is na die reparatie. Waar is die gescheurd, op een naad of gewoon de folie zelf? Werd de kite gepakt door een golf?
Geluk dat je je board nog terug hebt gevonden zeg! Je hebt er toch wel zo'n "terugvindsticker" op zitten hoop ik?

Nu maar hopen dat die Switch onverwoestbaar is Wink
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2206 Augustus 08, 2012, 15:49:49
edit2Rapporteer  
Kite is midden in het doek naast de middenstrut gescheurd, kite werd niet gepakt door een golf.

Ik heb er geen sticker op zitten, maar lijkt me een goed plan om die er eens op te doen.

Ik heb al eens een Switch in m'n handen gehad, en ze ziet er in ieder geval een stuk degelijker uit dan een F-One.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2207 Augustus 11, 2012, 01:48:47
edit2Rapporteer  
Zo element is binnen Smiley

Binnenkort maar eens testen
gijs1234

Berichten: 254
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2208 Augustus 13, 2012, 18:54:47
edit2Rapporteer  
Zo element is binnen Smiley

Binnenkort maar eens testen

Heb je em al getest?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2209 Augustus 13, 2012, 22:06:28
edit2Rapporteer  
Zo element is binnen Smiley

Binnenkort maar eens testen


Heb je em al getest?


Nee nog geen wind gehad Sad

Maar wel uitgepakt en kritisch bekeken. Ziet er goed uit in ieder geval, beter dan de F-One. Ozone kwaliteit.

Kijk anders even op m'n FB, hoop foto's geupload Smiley

http://www.facebook.com/ronald.jaspers.982
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2210 Augustus 13, 2012, 22:27:58
edit2Rapporteer  
Zo element is binnen Smiley

Binnenkort maar eens testen


Heb je em al getest?


Nee nog geen wind gehad Sad

Maar wel uitgepakt en kritisch bekeken. Ziet er goed uit in ieder geval, beter dan de F-One. Ozone kwaliteit.

Kijk anders even op m'n FB, hoop foto's geupload Smiley

https://www.facebook.com/ronald.jaspers.982


De woensdag ziet er wel goed uit...maar dat is dan weer niet echt 11m2 weer Wink. Iemand nog tips voor spots voor woensdag? Borsele eventueel?
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2211 Augustus 13, 2012, 22:40:42
edit2Rapporteer  
Zo element is binnen Smiley

Binnenkort maar eens testen


Heb je em al getest?


Nee nog geen wind gehad Sad

Maar wel uitgepakt en kritisch bekeken. Ziet er goed uit in ieder geval, beter dan de F-One. Ozone kwaliteit.

Kijk anders even op m'n FB, hoop foto's geupload Smiley

https://www.facebook.com/ronald.jaspers.982


Heb 'm net ff gauw bekeken...moet zeggen dat het er strak uit ziet. Hier en daar de nodige bescherming, bv bij de aansluitingen op de kite zelf & aan het einde van de struts. Dit eerste ontbreekt op mijn Slingshot, toevallig zag ik laatst op zulke locaties "al" lichte beschadigingen.

Chickenloop & het depower systeem ziet er zo op het eerste oog lekker simpel & strak uit. Met name die kleine chickenloop lijkt mij wel wat met mijn korte armpjes . Je "depower-range" lijkt ook niet zo lang, klopt dit?

Ben benieuwd hoe deze gaat varen!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2212 Augustus 13, 2012, 23:15:31
edit2Rapporteer  
Nou de depower range kan je verstellen. De totaallengte van de depowerlijn staat vast, maar je kan de clamcleat naar boven of onder schuiven. Dus je kan C-Kite stijl een korte barslag hebben met dan een lange depowerstrap, of je kan een hele lange barslag hebben met een korte depower strap.

Slim systeem eigenlijk. Weet niet welke merken dit nog meer hebben.

Verder is de bar redelijk simpel, maar wel erg functioneel. Sommige mensen vinden het wat goedkoop ogen, maar dat is volgens mij vooral te wijten aan de kleur, met zo'n grote witte chicken loop safety.
kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #2213 Augustus 14, 2012, 10:11:53
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit Faxie, hoor er iniedergeval erg goede verhalen over.

Ben benieuwd wat jij er van vind.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2214 Augustus 14, 2012, 14:10:00
edit2Rapporteer  
Morgen hopelijk de eerste sessie op Rilland Smiley
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2215 Augustus 14, 2012, 14:34:39
edit2Rapporteer  
Hoelaat ben jij er? Want volgens mij is dat de enige spot waar het zou kunnen morgen?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2216 Augustus 14, 2012, 14:36:56
edit2Rapporteer  
Ik wil er om 4 uur zijn. Dan is het als het goed is net laag genoeg.

Grevelingen zou ook nog kunnen Wink
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2217 Augustus 14, 2012, 15:27:38
edit2Rapporteer  
Ik wil er om 4 uur zijn. Dan is het als het goed is net laag genoeg.

Grevelingen zou ook nog kunnen Wink
Is rond 1u geen optie @ Rilland? Hoe zat dat ook alweer...bij hoog water kan je moeilijk je kite oplaten?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2218 Augustus 14, 2012, 16:02:13
edit2Rapporteer  
Ik wil er om 4 uur zijn. Dan is het als het goed is net laag genoeg.

Grevelingen zou ook nog kunnen Wink
Is rond 1u geen optie @ Rilland? Hoe zat dat ook alweer...bij hoog water kan je moeilijk je kite oplaten?

Nee dat is geen optie, dan is het bijna hoogwater.

Het is daar gewoon niet fijn met hoogwater. Veel stroming, klotsbak, water direct aan de dijk, en de eerste 10 meter vanaf de dijk zit het vol met stenen op de bodem.

En wat ik laatst hoorde van een local die contacten onderhoudt met de gemeente om het gedoogbeleid te kunnen blijven houden, is het daar alleen gedoogd met laagwater (vanwege de bovengenoemde redenen). Dus met hoogwater riskeer je een boete mocht er een keer controle zijn, en je riskeert het voortbestaan van de spot.
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #2219 Augustus 14, 2012, 18:59:26
edit2Rapporteer  

Is Borssele niet ok morgen?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2220 Augustus 14, 2012, 19:06:17
edit2Rapporteer  

Is Borssele niet ok morgen?

Zou misschien net kunnen. Heel klein tikkie aflandig wellicht. Later op de dag iets beter.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2221 Augustus 15, 2012, 08:20:53
edit2Rapporteer  
Grevelingen ziet er vandaag beter uit qua wind....maar met 12kn is het nog maar erg zwakjes...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2222 Augustus 15, 2012, 13:25:22
edit2Rapporteer  
Momenteel is het ook nog niet super.... 13 knoopjes. Maar het zou nog toe moeten nemen.

Ik ga wel naar Grevelingen ivm getij. Rilland gaat wellicht ook druk worden, feestdag in Belgie.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2223 Augustus 15, 2012, 14:08:37
edit2Rapporteer  
Ik rij ook zo naar de Grevelingen...als het niks is ga ik wel lekker chillen aan het strand Wink.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2224 Augustus 15, 2012, 18:02:45
edit2Rapporteer  
Nou dat was een deceptie....wind was zwakjes. Hoorde ergens dat het 8 tot 11 knopen was...zag veel mensen dus ook veel moeite doen om maar een beetje vooruit te komen.

Wel de Switch van Fax even goed kunnen bekijken, mooi verzorgd ding. Kite zelf ziet er erg goed uit, de bar is wel een stuk simpeler maar alsnog degelijk. Dit merk ga ik zeker voor de toekomst in de gaten houden Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.