kitesurfen negatief in het nieuws

Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #25 Augustus 03, 2010, 18:38:03
edit2Rapporteer  
Hier het komplete persbericht van de KNBRD:

http://www.reddingsbrigade.nl/home/1037
Dus het artikel uit de telegraaf verteld minder dan de helft, manipulatie???


Kweenie hoor, maar wanneer wordt er wel precies in de krant verteld wat er aan de hand is? Hoe extremer en specialer het nieuws, hoe meer mensen het willen lezen dus meer poen in het bakkie voor het bedrijf
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #26 Augustus 03, 2010, 19:10:04
edit2Rapporteer  
pppfff Druk hier.......

een laatste update: Vanuit de NKV  diverse conacten met omroepen , kranten en de reddingsbrigade zelf.

een medewerker van de NOS heeft vandaag zowaar een les kitesurfen gevolgd in IJmuiden. Naar verwachting in het late nieuws ( en als het meezit in het 8 uur journaal )

Morgen maar weer eens lekker het water op  ThumpsUp
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #27 Augustus 03, 2010, 21:32:28
edit2Rapporteer  
Hier het komplete persbericht van de KNBRD:

http://www.reddingsbrigade.nl/home/1037
Dus het artikel uit de telegraaf verteld minder dan de helft, manipulatie???


Kweenie hoor, maar wanneer wordt er wel precies in de krant verteld wat er aan de hand is? Hoe extremer en specialer het nieuws, hoe meer mensen het willen lezen dus meer poen in het bakkie voor het bedrijf


een zuivere journalistiek zou tenminste de bron vermelden...ik heb het KNRBD persbericht gevonden na een beetje neuzen

@Ide ben benieuwd naar het NOS journal, hoop dat ik'm niet mis. Het is iig een goed teken als NKV na aanleiding van dit soort berichten aangesproken wordt, goed werk
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #28 Augustus 03, 2010, 21:49:57
edit2Rapporteer  
is dat niet voor de nos zomercolumns, die komen ook 's ochtends op de tv bij het ochtendnieuws, morgen vroeg maar eens kijken denk ik

http://nos.nl/dossier/169779-zomer-2010/

oja check het audio bestandje naast het artikeltje...
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #29 Augustus 03, 2010, 22:07:27
edit2Rapporteer  
dit is eigenlijk heel positief nieuws/berichtgeving voor de sport, in de gehele media!!

Eens te meer word duidelijk gemaakt dat kiten niet iets is waar je zomaar mee begint.
Er wordt herhaaldelijk en duidelijk verteld waar de problemen zich voordoen (beginners, marktplaats kiters). En dat is overduidelijk te zien op het strand deze maanden.
De KNRM praat geen onzin.
Grote media duikt er nu op, er komen dus ook deskundige aan het woord die je juiste kijk op kitesurfen geven.
En die kijk is dat kitesurfen niet  als gevaarlijk beschouwt hoeft te worden, met de juiste kennis en verstand en zolang je nog geen kites bij de intertoys kunt kopen.

Beetje offtopic maar als de KNRM het slim speelt, halen ze vaste imkomsten uit al die reddingen, zijn ze ook niet meer te afhankelijk van die donaties.
Of zeg ik nu iets heel raars?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 Augustus 03, 2010, 22:12:36
edit2Rapporteer  
het is toch zo dat als je de 1ste keer uit he water wordt gevist dan is dat gratis maar de 2de keer binnen een bepaalde tijd...dan mag je hopen dat je verzekerd bent...of ben ik nou abuis???
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #31 Augustus 03, 2010, 22:34:18
edit2Rapporteer  
Volgens mij hoef je nooit te betalen voor een redding. Wel kan je natuurlijk "redder aan wal" worden. Ik vind dat iedere watersporter dit moet zijn, ook voordat je de redding nodig hebt.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #32 Augustus 04, 2010, 20:03:04
edit2Rapporteer  
maar woon al 6 jaar bij München
KH heeft een adres om te crashen

namen ze hier wat te letterlijk op :S Grin
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #33 Augustus 05, 2010, 08:30:12
edit2Rapporteer  
met dank aan onze oosterburen die hier de sport weer in een kwaad daglicht zetten.
het stikt van de moffen aan de kust met cabrinha's , boardleashes, helmen, impactvesten en weet ik wat nog meer om dan vervolgens zwaar bewapend te gaan kiten in....................15 knopen.
stelletje eikels.

Wat is er mis met een helm en een impactvest?

Helemaal niets, maar het is altijd zo typerend en karakteristiek voor de Duitsers, vandaar mijn ietwat sarcastische opmerking.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #34 Augustus 05, 2010, 09:39:32
edit2Rapporteer  
met dank aan onze oosterburen die hier de sport weer in een kwaad daglicht zetten.
het stikt van de moffen aan de kust met cabrinha's , boardleashes, helmen, impactvesten en weet ik wat nog meer om dan vervolgens zwaar bewapend te gaan kiten in....................15 knopen.
stelletje eikels.

Wat is er mis met een helm en een impactvest?

Helemaal niets, maar het is altijd zo typerend en karakteristiek voor de Duitsers, vandaar mijn ietwat sarcastische opmerking.

en ze lopen rond in korte broek met witte sokken en sandalen...
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #35 Augustus 05, 2010, 13:24:20
edit2Rapporteer  
http://nos.nl/uitzending/19273-nos-journaal-op-3.html

Op 05:43
Melvyn

Berichten: 58
Antwoord #36 Augustus 05, 2010, 14:20:01
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf nog geen ervaring met kitesurfen op zee (kite @horst, workum of mirns), maar ik lees dat de kitesurfer niet meer op eigen kracht naar de kant konden komen. Indien je met een aanlandige wind kitesurft (en ook sprake is van een aanlandige stroming) kan er toch weinig gebeuren als je vermoeid raakt? Dan stroom je immers weer naar de kant toe (of denk ik te simpel?).
chico

Berichten: 1112
Antwoord #37 Augustus 05, 2010, 14:26:12
edit2Rapporteer  
"Ik heb zelf nog geen ervaring met kitesurfen op zee (kite @horst, workum of mirns), maar ik lees dat de kitesurfer niet meer op eigen kracht naar de kant konden komen. Indien je met een aanlandige wind kitesurft (en ook sprake is van een aanlandige stroming) kan er toch weinig gebeuren als je vermoeid raakt? Dan stroom je immers weer naar de kant toe (of denk ik te simpel?).*

Ik maak vaak mee dat ze toch gaan varen terwijl de omstandigheden niet goed zijn voor de minder gevorderde kiters. Het is van: ja ik weet de omstandigheden zijn niet goed en mijn kite is te groot of te klein. Maar het is nu weekend, het is mooi weer en ik ben helemaal naar het strand gereden en ga zo maar door.

Todat ze n keer half verzuipen en dan blijkt het toch niet helemaal de sport te zijn.
 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.