Zondag: KIJK UIT

mbetz

Berichten: 576
Antwoord #125 Augustus 16, 2010, 14:08:35
edit2Rapporteer  
Michael
Bedankt voor de feedback, ik vaar met HElix 12m uit 1009 en een 9m uit 2010.
Begin ook met de 9m vanaf 22-25kn daaronder met de 12m.

Het bereik an de 9m is echt enorm, vandaar de vraag, ik heb de 9m met Pinksteren op Sardinie gevaren bij Mistral, dus vlagerig, 26-30knopen met vlagen van 34kn en had de kite steeds geheel onder controle. Dan ga je je afvragen waar het maximum van de Helix ligt.

Wellicht weer testen: ga vanaf dit weekeinde weer naar Sardinie, wellicht dat er week een paar dagen Mistral staat.....

Ciao

Mike
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #126 Augustus 16, 2010, 14:24:25
edit2Rapporteer  
klinkt allemaal niet verkeerd Grin Mooi reisje daar naartoe!

vanaf 22kn moet ik toch erg hangen aan de 12m, maar dan staat hij nog altijd volledig gepowerd. Daarna stap ik over op de 9 omdat die lekker snel is. Maar theoretisch zou je dan nog door kunnen varen met de 12.

high end van de 9.. tjah misschien dat ik daar nog eens achter kom maar ik hou het liever voorzichtig (voor zover mogelijk ) en stop optijd.

maar inderdaad, 30kn moet makkelijk houdbaar zijn. Topkites zijn het!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #127 Augustus 16, 2010, 18:51:15
edit2Rapporteer  
Naish Helix zijn inderdaad topkites! Ik ken geen stabielere kite en geen kite die zo makkelijk vaart en toch een enorme performance biedt. De Helix gaat altijd, ook in de branding.
Enige met Naish is dat de low end performance niet al te best is, maar dan vaar je gewoon een maatje groter! ('Go Big or Go Home' was de stelling van Naish altijd!!)

Mijn dochters varen met Bandits, maar als er echt wind staat kan een Bandit ook niet tegen de Helix op.

Sorry ik ben echt een Naish fan, vanaf de 2 lijns ARX tot de Helix.....

Ciao
Mike
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #128 Augustus 16, 2010, 18:56:57
edit2Rapporteer  


Mijn dochters varen met Bandits, maar als er echt wind staat kan een Bandit ook niet tegen de Helix op.

Ciao
Mike

ja deuuuhhhh, ..........dacht het niet ........  Wink
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #129 Augustus 16, 2010, 19:14:26
edit2Rapporteer  
Nog even een kleine oproep,

samen met een maat van me hebben we vandaag een kite in muiderberg uit de boom gevist! de rechtmatige eigenaar kan zich melden op 06-19181974

Ciaoooooh
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #130 Augustus 17, 2010, 11:31:09
edit2Rapporteer  
ikzelf ben ook een echte naish fan, was al zo met windsurfen en nu met kitesurfen dus ook. Alles is naish, behalve me pak.

Ikzelf vind het gewoon kwaliteits spullen en zoals je zegt. Zon ongelovelijk stabiele kite. Low end vind ik ook niet verkeerd hoor. vanaf 14kn kan ik varen. Welliswaar geen sprongen maken maar varen gaat.

En mocht de wind even wegvallen zweeft de vlieger gewoon verder tot er weer wind is. Heerlijk!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #131 Augustus 17, 2010, 21:34:06
edit2Rapporteer  
Het gaat way off-topic. Zondag is al weer ff geweest. slotje dus maar
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.