kitebrevet in 2020

bikiniisuit
Gast
Augustus 24, 2010, 15:55:06
edit2Rapporteer  
ik schets je een mogelijke toekomst  ThumpsUp:

In 2021 zijn r langs de gehele kustlijn kiteclubs. Je betaalt jaarlijkse contributie en krijgt daarvoor terug waterscooters, life guards, als lid ben je onderworpen aan verenigingsrichtlijnen voor behoud van de spot. De locale verenigingen hebben met gemeente en provincie convenanten gesloten. Dit op dezelfde wijze als bij strandverenigingen. Locale kiteverenigingen hebben de macht om kiters weg te sturen omdat zij geen lid zijn en zich niet houden aan de verenigingsregels welke indirect door overheid zijn bekrachtigd. Contributie was in 2015 Euro 175,00, deze moest in 2020 naar E 350 vanwege de afschrijving op jetscooters, douches/veiligheidskleding/voorzieningen, pacht, minder leden. Anders dan in 2010 kiezen kiters slechts 1 max 2 clubs uit (contributie). In 2021 is de 1e rechtszaak aangespannen door een niet-lid omdat op de zwarte markt E 400 voor een lidmaatschap wordt betaald. Deze zaak werd verloren omdat de vereniging dit zelf mag bepalen en in de convenanten niets is afgesproken. Ook het verenigingsbestuur bleek onaantastbaar. Locale gemeenten kunnen door convenanten sinds 2020 (net als strandverenigingen) pacht innen bij de locale clubs voor het gedeelde gebruik van de openbare ruimte. Kiteverenigingen hebben eigen instructuren in dienst ivbm verplicht kitebrevet, de wildgroei zoals in 2010 is aan banden gelegd.

Aantal overledenen in 2010 was 1,5 persoon/jr, in 2021 is dat 1 persoon in 1,5 jaar. In rapporten vd NKV kan niet aangetoond worden of de oorzaken hiervan gezocht moeten worden in technische uitvindingen: Iridemyselfkite van Pete Cabrinha/ Iridemyselfboard van Wimt/aanwezigheid kiteclubs. Kitesurfen is in 2020 is geen extreme sport meer. De sport is alleen in Europa gereglementeerd.

Ben ff nieuwsgierig: Vergeet t verhaaltje hierboven. Ben jij anno 2010 bereid de rechten die je blijkbaar hebt over te dragen aan:
a- kiteclubs;
b- overheid (Belgie);
c- NKV;
d- locale toezichthouders;
e. alles hierboven, als de dodelijke ongevallen maar stoppen
f. ben ik iets vergeten?
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #1 Augustus 24, 2010, 20:37:55
edit2Rapporteer  
f. (d)
Ik ben meer voor een zelfregulering uit kitesurfers zelf, is dat d?

niet uit
a, commerciele kiteclubs
b. onwetende overheden
c. alleen de nkv (een combinatie kan mogelijk zijn)
d als dit niet commerciele kitesurfers zijn
e. dat gaat sowieso fout, zoveel organisaties zorgt voor een burocratische zooi
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Augustus 24, 2010, 20:51:23
edit2Rapporteer  
mensen denken teveel en surfen te weinig
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #3 Augustus 24, 2010, 21:06:47
edit2Rapporteer  
België is melaats voor kiters.
Als je zie hoeveel mountainbikers daar verongelukken per jaar om maar een voorbeeld te noemen.
laat ze maar in hun sopje gaar koken.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #4 Augustus 24, 2010, 21:50:11
edit2Rapporteer  
mensen denken teveel en surfen te weinig

Gelijk hep je morres, mense die alleen surefe kenne niet denke, gesond verstant wait ook weg
Sjiiiiiiiiid, ik ken ook al nie rekene. Litmaadschap  kiteclup is NU al 330 uries (regiejo IJmond).  Gebruik je hersene me jonge: start n clup en ful je sak (met veiligheit (+lekkr wijfe YeSS)
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #5 Augustus 24, 2010, 23:25:54
edit2Rapporteer  
en als je in 2020 op het water staat, is de wind nog steeds de wind, en het water nog steeds het water.
De wind waait nog steeds uit 4 richtingen hard of zacht, zodat je minstens 4 spots nodig hebt.
Downwinders daargelaten vaar ik jaarlijks op minstens 6 NL spots. En ik zou er best wat bij willen hebben.
matta

Berichten: 195
Antwoord #6 Augustus 25, 2010, 09:50:59
edit2Rapporteer  
In 2020 zit ik ver van alle regeltjes en (schijn) veiligheid en surf met een paar maten in lekker warm water....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.