Powerkite vraagie

Gehaktdag

Berichten: 549
December 20, 2010, 00:52:30
edit2Rapporteer  
Heb inmiddels al een tijdje een power kite (Peter Lynn Twister 1 uit 2009) en een mountain boardje waar ik bijna nog niks mee gedaan heb.

Het probleem is een beetje dat ik geen Arnold Schwarzenegger ben om die powerkite met de 2 handle bars langer dan 5 a 10min vast kan houden omdat mn armen er dan af vallen. Nu heb ik naast die handles ook wel een bar welke ik eventueel aan een harnas vast zou kunnen maken maar in combinatie met mountain board rijden word ik van dat board afgetrokken omdat ik ook geen depower hierop heb.

Ik zie dat er wel zo een soort riem is voor achter je rug i.c.m. de handle bars maar dan heb je hetzelfde probleem als met de bar/harnas.

Heeft er iemand een gouden tip voor mij om hier iets op te vinden?
To

Berichten: 928
Antwoord #1 December 20, 2010, 01:05:29
edit2Rapporteer  
met minder wind.

Of een wii kopen met een balanceboard Smiley
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #2 December 20, 2010, 01:22:41
edit2Rapporteer  
 ListenToMe Als er voldoende wind staat om leuk te powerkiten kan je ook het water op!
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #3 December 20, 2010, 10:18:17
edit2Rapporteer  
bel even met ''De Paddestoel'' uit Schiedam, die jongens kunnen je er alles over vertellen, wat je moet doen of nodig hebt.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #4 December 20, 2010, 16:02:19
edit2Rapporteer  
Of je gebruikt je tubekites!!!
Werkt helemaal prima Smiley
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #5 December 20, 2010, 16:54:09
edit2Rapporteer  
Idd, ik gebruik tot nu toe m'n tubekite en dat gaat prima. Maar de jongens van de Paddestoel rijden zonder depower, dus zij kunnen je ook wat tips geven om voor de combi trapeze + Twister.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #6 December 20, 2010, 19:56:24
edit2Rapporteer  
Natuurlijk kan ik met genoeg wind het water op alleen het is nu nog iets te koud.
Tubekite op land heb ik altijd een beetje mn twijfels over of dat verstandig is.
simke

Berichten: 10
Antwoord #7 December 20, 2010, 20:43:29
edit2Rapporteer  
Toen ik nog veel aan het powerkiten was vond ik zo'n rugband echt heel handig.
het kost weinig (10€) en je kunt er ineens uren mee vliegeren. ik weet niet hoe het werkt in combinatie met een mountainboard maar het voordeel van een rugband is dat je er in kunt hangen, dus je gewicht gebruiken om niet weg te vliegen.

Met buggyen werkte het altijd prima.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #8 December 20, 2010, 21:41:57
edit2Rapporteer  
Natuurlijk kan ik met genoeg wind het water op alleen het is nu nog iets te koud.
Tubekite op land heb ik altijd een beetje mn twijfels over of dat verstandig is.

Ik zou niet teveel twijfelen en gewoon lekker je trapeze om doen en met tubekite proberen te flyboarden. Ik doe het nu al ruim een jaar met mn tubekites en het gaat helemaal prima! Voordeel van de tubes tov powerkites vind ik dat je kunt depoweren, en op het land is dat toch erg fijn.

of, als je geld over hebt, kun je een depower foil kopen. Maar die kunnen evengoed kapot als je ze crashed...
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #9 December 20, 2010, 23:48:27
edit2Rapporteer  
Zal eens een rugband proberen dan en met tubekites heb ik altijd meegekregen deze nooit op land te gebruiken ivm je eigen veiligheid.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #10 December 21, 2010, 11:04:00
edit2Rapporteer  
Zal eens een rugband proberen dan en met tubekites heb ik altijd meegekregen deze nooit op land te gebruiken ivm je eigen veiligheid.

Kijk even op www.flyboarden.nl , daar kun je veel info vinden over welke kites wel en niet geschikt zijn voor op het land Wink
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #11 Januari 09, 2011, 18:05:46
edit2Rapporteer  
Afijn, ging toch nog beter dan ik had verwacht, eerst keer op d'n flyboard met tubekite  Smiley


http://www.youtube.com/watch?v=UtKuVqxTi-A


Had wel iets meer wind mogen staan...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.