Helm voor sneeuw en water

KappuhH

Berichten: 3273
December 21, 2010, 20:29:39
edit2Rapporteer  
Zoals de titel zegt en dan ook nog een beetje betaalbaar. Weet dat POC een speciale helm gemaakt heeft maar die moet 189 euro kosten.

Iemand een tip?
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #1 December 21, 2010, 20:38:32
edit2Rapporteer  
IK heb een helm van Bern (type Baker) die heeft standaard een muts erin voor de sneeuw en als optie kan je de muts eruit halen en er gewoon bandjes in doen die zitten erbij. kan je evt ook een gewone muts eronder dragen en er is ook een versie met een audioset in de muts. Rond de 100 euro volgens mij met audio. Zonder volgens mij rond de 80 euro.
Zijn alleen niet veel zaken die ze verkopen. ik heb er destijds 1 in Deventer gekocht en het jaar erop 1 in Willemstad
http://www.bernunlimited.com/

Wel is het zo dat als je bij de snow versie de muts er niet in hebt je oren niet beschermd zijn. das wel een nadeel met wakeboarden vind ik.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #2 December 21, 2010, 21:17:31
edit2Rapporteer  
POC receptor+, Heb hem zelf ook en combi van sneeuw en water is ideaal.

Edit; Haha las weer te langzaam. Die is idd 189 euro, wat vrij veel is. Overigens kun je elke wintersport helm ook op het water gebruiken. Maar dan moet je wel de binnenvoering vervangen voor een dunne muts, en de earcaps er af halen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 December 22, 2010, 00:30:51
edit2Rapporteer  
Jobe, met oorbescherming, 45euro bij Kater... gebruikt ik zelf ook, zit schuimvoering in, muts eronder, klaar Smiley
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 December 22, 2010, 01:11:11
edit2Rapporteer  
Ik gebruik gewoon mijn Pro-Tec Ace helm.
Idd muts er onder en gaan...

Is ook prima voor kite, wake en eventueel snowboarden...
leeany

Berichten: 844
Antwoord #5 December 22, 2010, 03:50:54
edit2Rapporteer  
Let wel op dat je een CE 1077 gekeurde helm hebt, 1078 is ook gekeurd volgens Europese standaarden maar eigenlijk niet voldoende voor zowel sneeuw als water.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #6 December 23, 2010, 00:00:42
edit2Rapporteer  
Ook ik gebruik gewoon mijn Jobe helm, voor 40 euro ben je op het water en in de sneeuw verzekerd van een beschermt schedeldak.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 December 23, 2010, 00:16:55
edit2Rapporteer  
Ik gebruik gewoon mijn Pro-Tec Ace helm.
Idd muts er onder en gaan...

Is ook prima voor kite, wake en eventueel snowboarden...

goede helm ook, trouwen KAPPUHH, CEAR boardsports (doe hem de groeten en vraag of hij nog veel spiegels heeft verloren Wink ) heeft die wel op voorraad volgens mij Smiley
grt

edit: http://www.caerboardsports.nl/technische-kleding/technische-kleding-heren/watersporthelmen-heren.html ajb Wink
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #8 December 26, 2010, 22:59:21
edit2Rapporteer  
Aaaaauw, nu weet ik uit ervaring dat een helm tijdens het snowboarden niet overbodig is. Afgelopen donderdag aan het boarden geweest in Snowworld Zoetermeer. Ik stond te twijfelen of ik de grote schans (2,5mtr) ging nemen totdat mijn zoon van 9 het gewoon even voordeed  Shocked. Ik dacht, wat hij kan kan ik beter..... het ging ruim 30x goed totdat ik overmoedig werd. Te hard over de schans, een te laat uitgevoerde tail grab, landing over mijn rail, snoeihard op mijn rug ...... en dan blijkt vanaf 3,5 meter hoog naar beneden vallen te veel voor de nekspieren waardoor ik vol met mijn hoofd op de harde sneeuw klapte. Ik hoor mijn zoon vanuit de lift roepen .... papa gaat het goed. Nog tureluurs zij ik stoer dat er niets aan de hand was omdat mijn helm zijn werk had gedaan. Nu 3 dagen later heb ik behoorlijk wat blauwe plekken en flinke spierpijn in mijn nek. Wat als ik geen helm had gedragen!?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.