Kite set

Surfdude

Geen avatar

Berichten: 2
Maart 02, 2011, 22:52:58
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ben opzoek naar een leuke kite + Board.
Nou heb ik al iets op het oog, namelijk een SS RPM 8m2 uit 2010, en een F-one Acid III uit 2010, 132 bij 40,5.
Zelf ben ik tegen de 60 kilo, is dit dan een goede beginners combi.
Uiteraard ga ik eerst nog lessen en daarna spul aanschaffen.

mvg,

[edit] 1 hoofdletter in de topic-titel is genoeg
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #1 Maart 02, 2011, 23:40:35
edit2Rapporteer  
Als je maar 1 kite koopt is een 8m met jou gewicht waarschijnlijk te klein.
Daarnaast is de RPM naar mijn weten niet een echte beginnerskite.
Het board kan wel maar is wel echt een hard freestyleboard, Uiteindelijk zal het
je met dit materiaal wel lukken alleen zul je er langer over doen dan
wanneer je een grotere kite koop (9 of 10 m) en  in het begin is een boardje
met iets meer flex ook wel fijner
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 Maart 02, 2011, 23:49:26
edit2Rapporteer  
Rpm is prima voor beginners, makkelijke relaunch en stabiel. Wel maatje groter idd, 9m is prima.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #3 Maart 03, 2011, 00:11:30
edit2Rapporteer  
RPM is een prima beginners kite hoor. Er wordt op diverse scholen les mee gegeven. Is een goede kite waar je leuk lang mee kan kiten, (je zal er niet snel uit groeien).

Board is idd wel een echt freestyleboard, kan op zich wel. Want ander moet je een ander board zoeken waar je na een paar maanden op uitgekeken bent. Ik neem aan dat het een setje is? Dan zou ik lekker gelijk het board erbij nemen, is misschien ff iets meer tijd investeren maar heb je erna niet het gezeik dat je een ander board wil.

Ik zou denk ik ook eerder voor een 9 gaan
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Maart 03, 2011, 05:06:13
edit2Rapporteer  
acid board is top... vaart misschien iets lastig aan het begin maar went vanzelf. ik heb het op een iets lastiger board geleerd (thorn 2007) maar ook daar wen je aan, met jouw gewicht is de board maat ,zeker voor beginner ,ok.

kite maat: ja het is maar net wat je wil... 2 kite set up zeg ik 10 en 7 of  12 en 8... ( zou meer voor 10- 7 gaan aangezien je 60 kg weegt. weet niet wat je te besteden hebt... maar ga je voor singel kite zeg ik 8-9...
 
rpm is voor beginner wel ok, je kan er idd lekker lang mee door ontwikkelen... 
neem ook de park mee in overweging...
ik zeg zoveel mogelijk testen, maar neem in het begin geen 5 lijns kite.  kan later altijd nog.

vergeet een ding in je keuze niet... jij bent het limiterende factor van je materiaal, niet andersom.

ga zoveel mogelijk testen en koop in eerste instantie geen nieuw materiaal... 80% kans dat het stuk gaat door fout handelen.. koop nieuw als je weet wat je kan en weet wat je wilt.

beter 250 tot 500 euro stuk maken dan meteen 1000 of meer.
de meeste kites vanaf 2007 hebben een redelijk betrouwbare safety systeem.

belangerijkste tip... GA EERST LESSEN voor dat je gaat kopen. of je moet genoeg zelfvertrouwen hebben om zelf eerst zoveel mogelijk info verzamelen voordat je als een kip zonder kop op een willekeurige playa verschijnt.

 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.