F-one volt ervaringen??

Mitchel_12000

Berichten: 1183
Oktober 29, 2013, 08:43:09
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een kite voor de hardere winddagen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een F-one volt 7 m² uit 2011 maar kan er weinig reviews van vinden. Heeft iemand van jullie ervaring met deze kite? Ik vaar voornamelijk op zee, af en toe een sprongetje tussendoor en af en toe een beetje spelen met de golven (wel met een twintip). Ik ben op zoek naar een kite die ondanks zijn kleine maat niet te zenuwachtig is en een grote windrange heeft.

Hoe zit het met degelijkheid? Ik hoor nog al eens verhalen over de bouwkwaliteit van f-one.
Steven34

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #1 Oktober 29, 2013, 18:54:01
edit2Rapporteer  
Toevallig heb de f-one volt 7m2
Ik vind het een erg fijne kite stuurt snel maar wordt niet zenuwachtig en blijf goed stabiel.

Enige nadeel vind is dat de bar erg hoog hangt tov een bandit bar.
Als je hem los laat heeft die geen kracht meer maar je moet wel even moeilijk doen om er bij te kunnen.
Maar voor de hardere winddagen is de volt mijn maatje  iig! Smiley
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #2 Oktober 29, 2013, 20:54:46
edit2Rapporteer  
Hoi Steven, bedankt voor je reactie.

Tot hoeveel kan je hem varen (en wat weeg je)?

Steven34

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #3 Oktober 30, 2013, 10:57:51
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf 85k kg, maximale wat ik er tot heden mee heb gevaren is 32 knopen en toen had ik nog wat ruimte op de depower lijn.

Weet niet of je uit de buurt komt van Rotterdam?
Ben morgen denk wel met de 7 op de dam aan het spelen. Je mag hem dan wel proberen
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #4 Oktober 30, 2013, 20:34:41
edit2Rapporteer  
Hey Steven, bedankt voor het aanbod maar ik kom zelf uit Beverwijk dus Brouwersdam is voor mij niet te doen. Hoe bevalt de quickrelease trouwens? op zich is dit systeem redelijk beproefd maar ik ben toch best wel gewend aan een push away safety.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #5 Oktober 30, 2013, 21:19:20
edit2Rapporteer  
Is de F-one Volt te vergelijken met de 'Revolt II'?
Dat vond ik namelijk geen goede highend kite.

En kiten met een 7m, tja wat heb je in gedachte? Mn 7 Torch 2013 vaar ik van gemiddeld 21-22kts (op vlak water met 68kg en normaal boardje) tot 45kts in de vlagen (maandag nog ff kunnen testen Tongue ) Onderin de range is het een poeslief kitetje, totdat de wind aantrekt. Maar dan zijn weinig 7m's 'niet nerveus'. Als je naar F-one kijkt, kun je beter naar de bandit's kijken denk ik.

En wat vaar je nu als grotere kites? Wellicht handig om in het verlengde daarvan je 7m te kopen.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #6 Oktober 30, 2013, 21:32:49
edit2Rapporteer  
Volt is volgens mij de leskite van F-one, geen idee wat de vaareigenschappen zijn maar zou lekker voor een bandit gaan dan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.