Ventiel of bladder vervangen??

paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
April 10, 2011, 12:48:34
edit2Rapporteer  
Mijn ventielen van de Waroo 7m 2008 zijn waardeloos. Na het pompen moeten een balletje het ventiel tijdelijk afsluiten voordat ik de dop erop kan doen. Dit werkt dus van geen kanten. met als resultaat dat ik, vooral bij de struts teveel lucht verlies, voor dat de dop erop zit. En ik weer opnieuw kan pompen....en opnieuw...

Nu was hier in 2009 al een topic over ventielen vervangen van U-stick http://u-stick.nl/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/producten/ventiel.htm

Nu staan er geen ervaringen bij op de wat langere termijn. Graag hoor ik of er ervaringen zijn met het vervangen van de ventielen of dat het toch beter is de bladders te vervangen.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #1 April 10, 2011, 12:57:22
edit2Rapporteer  
Gewoon de strut even op de kop houden als je de slang eruit trekt. Dan valt het balletje wel goed in het gat.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 April 10, 2011, 12:58:11
edit2Rapporteer  
Paul,
ik zou het lekker laten zitten en aan je dopje-op-doen skills gaan werken. Geef de strut twee slagen extra lucht zodat je wat kan verliezen tijdens het afsluiten.
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #3 April 10, 2011, 13:35:52
edit2Rapporteer  
@Vinni; ga ik eens proberen. Maar lijkt me, bij harde wind, want het gaat over mn 7m, niet echt gemakkelijk

@ el rudo; die 2 slagen extra geef ik al..... Vooral in de kleine struts, als je maar een 1/2 seconde te laat bent, is die van keihard -> zacht
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 April 10, 2011, 14:04:16
edit2Rapporteer  
oefenen!
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #5 April 10, 2011, 20:28:55
edit2Rapporteer  
Het is aan het begin even lastig maar vroeger hadden we die stopperballetjes ook niet Tongue Na een middagje in de woonkamer aan het oefenen geweest te zijn had ik hem helemaal door haha.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 April 10, 2011, 20:40:44
edit2Rapporteer  
Paul, slang er uit en gelijk vinger d'r op. vinger er met het dopje afduwen. Denk aan een schuifbeweging (brugklasavondje?)
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #7 April 10, 2011, 20:58:55
edit2Rapporteer  
Als het je echt niet lukt om die kleine struts met voldoende lucht af te sluiten, dan kan je ook overwegen om nieuwe bladders voor je struts te kopen. Het prijsverschil tussen een complete bladderset en losse ventielen zal toch niet zo groot zijn? Bovendien bespaar je tijd met nieuwe bladders t.o.v. de huidige situatie (op het strand) of t.o.v. zelf nieuwe ventielen monteren. Mocht het je thuis wel lukken om de struts op druk af te sluiten, kan je ook je kite met volle struts in je auto gooien.
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #8 April 24, 2011, 19:00:27
edit2Rapporteer  
Leuk de reacties, onder te verdelen in 2 categorieën:

1) wat zeur je nou, VROEGER deden we altijd zonder stoppers.... Oftewel  loser

2) constructieve suggesties.

@ 1)-ers:
sorry mannen, als de techniek het leven simpeler maakt, maak IK er gebruik van. Of reizen jullie ook nog steeds te paard   Wink

@ 2)-ers:
Ik heb een set U-stick bladders met ventielen gekocht en vanmiddag de oude bladders vervangen. Is redelijk simpel. Wel opmerkelijk dat de U-stick bladder véél groter is dan de originele.

Terwijl ik wel de officiele "sizing chart" heb gebruikt:
http://www.airtimekite.com/index.php/sizing_chart/

Na het oppompen deed 1 bladder pppsssssssssssssssssss........
Er uit gehaald en ja hoor een LEK


Benieuwd hoe hun service is Roll Eyes
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #9 April 25, 2011, 12:27:07
edit2Rapporteer  
Leuk de reacties, onder te verdelen in 2 categorieën:

1) wat zeur je nou, VROEGER deden we altijd zonder stoppers.... Oftewel  loser

@ 1)-ers:
sorry mannen, als de techniek het leven simpeler maakt, maak IK er gebruik van. Of reizen jullie ook nog steeds te paard   Wink


Als techniek het leven simpeler maakt moet je een onepump kite kopen met goede stopperbal. Als je het laatste nieuwe wil moet je het ook kopen. Zo niet dan moet je ermee leren werken.  Grin

De U-stick bladders zijn zo te zien kapot gegaan omdat ze niet goed gestoken zijn. Op de site van U-stick staat wat je moet doen als de bladder te lang is. Volgens mij heb jij dat niet gedaan.
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #10 April 25, 2011, 23:17:18
edit2Rapporteer  
Ik heb het precies zo gedaan als de site (filmpjes en tekeningen) aan geeft. De lek is opgetreden aan de voorzijde van de bladder. Die je eerst naar binnen moet vouwen en na het intrekken moet "uitkloppen". Wat trouwens bij mij niet werkte. Door de strut langzaam een beetje op te pompen, vouwt de voorzijde zicht uit en vult de strut volledig
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #11 April 25, 2011, 23:59:47
edit2Rapporteer  
Zo een gat komt er niet zomaar, altijd opletten of de strut niet dubbelgevouwen zit. Zoals ik aan je foto kan zien heeft hij nog gevouwen gezeten want het middenstuk is doorzichtig en de buitenkanten oranje (middenstuk is uitgerokken). Maar je kan altijd proberen of je een nieuwe bladder kan krijgen.
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #12 April 26, 2011, 16:17:15
edit2Rapporteer  
De service bij U-stick.nl is PERFECT ThumpsUp

Binnen een dag een reactie en een nieuwe bladder en ventiel wordt opgezonden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.