Info voor mensen die regelmatig kiten op Oostvoorne

joggli

Berichten: 83
Antwoord #25 Mei 27, 2011, 23:45:09
edit2Rapporteer  
 
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #26 Mei 28, 2011, 01:51:14
edit2Rapporteer  
De duitse school heeft netjes een vergunning aangevraagd en gekregen btw
feddomw
Gast
Antwoord #27 Mei 28, 2011, 07:45:53
edit2Rapporteer  

@oostvoornekiter

de letterlijke tekst van de site

De gecertificeerde instructeurs en onze lesmethode volgens de IKO en KNWV norm

Er staat niet dat zij IKO of KNWV gecertificeerd zijn.
De tekst is misleidend zonder meer maar of dit juridisch onder bedrog valt?

Zo kan jou tekst misschien ook wel als laster worden uitgelegd maar ben geen jurist dus wat de waarheid is?


Is toevallig een beetje mijn vakgebied: is inderdaad geen bedrog. De tekst is echter uiterst misleidend. Dat is mijn inziens ook de bedoeling daarvan. Ik ben jurist en dus toch een beetje getraind om dit soort dingen te doorzien. Als ik die tekst lees is mijn eerste reactie: "als je volgens die norm les geeft, kan je net zo goed ook die papieren hebben, toch?"

Het is een beetje als een restaurant die beweert op het niveau van een Michelin-sterrentent te koken. Als je op niveau van een Michelin-ster kookt, dan wil je toch gewoon een Michelin ster? Anders heb je niets namelijk. Zo ook hiermee. Wat betekent die tekst uberhaupt? Dat ze het IKO boekje een keer hebben doorgelezen?

Met andere woorden: slimme marketing op het randje van wat toelaatbaar is.

Overigens merk ik op dat het niet klopt, want volgens de IKO norm geef je met 7bft geen les.

Jongens, het is duidelijk: er zijn voorwaarden voor een vergunning en de vraag is of scholen in Oostvoorne zich daar aan houden. Zo niet, en er gebeuren ongelukken, dan is er een risico dat de spot dicht gaat. De enige manier om dat tegen te gaan is (sociale) controle.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #28 Mei 28, 2011, 08:26:06
edit2Rapporteer  

@oostvoornekiter

de letterlijke tekst van de site

De gecertificeerde instructeurs en onze lesmethode volgens de IKO en KNWV norm

Er staat niet dat zij IKO of KNWV gecertificeerd zijn.
De tekst is misleidend zonder meer maar of dit juridisch onder bedrog valt?

Zo kan jou tekst misschien ook wel als laster worden uitgelegd maar ben geen jurist dus wat de waarheid is?


Is toevallig een beetje mijn vakgebied: is inderdaad geen bedrog. De tekst is echter uiterst misleidend. Dat is mijn inziens ook de bedoeling daarvan. Ik ben jurist en dus toch een beetje getraind om dit soort dingen te doorzien. Als ik die tekst lees is mijn eerste reactie: "als je volgens die norm les geeft, kan je net zo goed ook die papieren hebben, toch?"

Het is een beetje als een restaurant die beweert op het niveau van een Michelin-sterrentent te koken. Als je op niveau van een Michelin-ster kookt, dan wil je toch gewoon een Michelin ster? Anders heb je niets namelijk. Zo ook hiermee. Wat betekent die tekst uberhaupt? Dat ze het IKO boekje een keer hebben doorgelezen?

Met andere woorden: slimme marketing op het randje van wat toelaatbaar is.

Overigens merk ik op dat het niet klopt, want volgens de IKO norm geef je met 7bft geen les.

Jongens, het is duidelijk: er zijn voorwaarden voor een vergunning en de vraag is of scholen in Oostvoorne zich daar aan houden. Zo niet, en er gebeuren ongelukken, dan is er een risico dat de spot dicht gaat. De enige manier om dat tegen te gaan is (sociale) controle.
  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29 Mei 28, 2011, 08:50:27
edit2Rapporteer  
De duitse school heeft netjes een vergunning aangevraagd en gekregen btw

Ed het zijn er meer.
Dat klopt dus niet?
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #30 Mei 28, 2011, 08:51:12
edit2Rapporteer  
Ik vind dat de topic starter groot gelijk heeft dat hij dit in discussie brengt.

ik geloof @feddomw als hij meldt (vanuit zijn juridische kennis) dat deze kiteschool zich op het randje van het toelaatbare begeeft. maar er (nog) niet overheen zit

Wat ik veel erger vind is dat blijkbaar beginnende kitesurfers de dupe kunnen worden van deze praktijken.  ThumpDown

We hebben het hier wel over mensen en niet juridische haarkloverij wat wel of niet mag volgens de letter der wet .

Wanneer een kiteschool gewoon goed is en goed les geeft heeft deze dit soort teksten helemaal niet nodig!  Grin

Ik ken deze kiteschool helemaal niet, heb er ook nooit mee te maken gehad.

Maar het feit dat ze kiteles geven in deze op zijn minst dubieuze of discutabele omstandigheden, en zich dan verdedigen met argumenten dat het best wel kan, geeft voor mij al aan dat het bij deze kiteschool niet om de mensen gaat maar om de pegels. ThumpDown ThumpDown

Het maakt dan niet uit hoe de kiteschool heet, of wie er achter zit!


En dat zegt mij genoeg, ik zou niemand adviseren bij zo'n soort kiteschool les te nemen.
 


Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #31 Mei 28, 2011, 09:14:52
edit2Rapporteer  
Misschien is het goed om aanstaande cursisten te adviseren om naar een opleidingscertificaat van de instructeur te vragen?
Er zijn veel scholen ( gelukkig de meesten) die enorm investeren in opleiding van hun instructeurs en dat mag door de kitesurfwereld best wel gewaardeerd worden!

Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #32 Mei 28, 2011, 09:36:43
edit2Rapporteer  
De duitse school heeft netjes een vergunning aangevraagd en gekregen btw

Ed het zijn er meer.
Dat klopt dus niet?

Ik kom er niet zo vaak meer, maar er was altijd 1 duitse school, met wainman en best kites - soms met best een aardig grote groep mensen, dus misschien dat het meerdere scholen lijken?

Anders klopt het niet nee, die grote kale (bolle) duitser heeft wel een vergunning iig, sympathieke kerel ook
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #33 Mei 28, 2011, 11:14:39
edit2Rapporteer  
dat er discussie over kitescholen en andere kiters nodig is, vind ok, want m.e. staat uiteindelijke sluiting van de spot in het geding.En er moet aan gewerkt worden om het voor iedereen netjes te houden om zijn/haar sport te kunnen leren en/of beoefenen.

Maar de manier dat de thread starter hier één bepaalde school aanhaalt en forumlezers animeert om deze te verklikken, gaat om princpipe redenen te ver en dat veroordeel ik. Mocht het zo zijn dat aangegeven school niet legaal bezig is en de thread starter hier een probleem mee heeft, dan moet ie zelf  aan de slag met bv aangifte en mss een rechtszaak o.d. 
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #34 Mei 28, 2011, 17:57:09
edit2Rapporteer  

Ik kom er niet zo vaak meer, maar er was altijd 1 duitse school, met wainman en best kites - soms met best een aardig grote groep mensen, dus misschien dat het meerdere scholen lijken?

Anders klopt het niet nee, die grote kale (bolle) duitser heeft wel een vergunning iig, sympathieke kerel ook
[/quote]
Die dikke duitsers is het idd en is een prima vent.........trouwens zijn de meeste duitsers niet d ..........ach laat maar  Wink
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #35 Mei 28, 2011, 18:36:42
edit2Rapporteer  
Viel me wel op dat Kitesurfschool.nl (H Vogelezang) er vandaag dus niet was.

Hij heeft blijkbaar geleerd van het beenbreukincident vorige week.
Als dit niet was gebeurt stond hij er vandaag toch echt wel.....

Misschien wordt er nu eens eerder afgeblazen en dit is goed voor de sport.
Hoe vervelend het ook voor het slachtoffer is in kwestie.


Btw, goed dat dit topic gestart is.
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #36 Mei 28, 2011, 18:50:26
edit2Rapporteer  
Viel me wel op dat Kitesurfschool.nl (H Vogelezang) er vandaag dus niet was.

Hij heeft blijkbaar geleerd van het beenbreukincident vorige week.
Als dit niet was gebeurt stond hij er vandaag toch echt wel.....

Misschien wordt er nu eens eerder afgeblazen en dit is goed voor de sport.
Hoe vervelend het ook voor het slachtoffer is in kwestie.


Btw, goed dat dit topic gestart is.

Had je wat vroeger in de ochtend moeten komen, dan had je hem misschien kunnen zien
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #37 Mei 28, 2011, 19:08:03
edit2Rapporteer  
weet ik , maar ik was er om 13;30 en er was niets meer te bekennen terwijl ze er dan normaal nog tot 4 uur zijn, vandaar.
wellicht zijn ze dan eindelijk eens verstandig geweest om eerder te stoppen.
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #38 Mei 28, 2011, 19:31:06
edit2Rapporteer  
Harry was van 11 tot ongeveer 1 uur aanwezig.
Daarna trok de wind ook hard aan en zijn ze vertrokken (goede keuze dus).

In de ochtend was het best mogelijk les te geven met een 6M, en stonden ze verder in het diepe.

D.D

Berichten: 1561
Antwoord #39 Mei 28, 2011, 19:59:04
edit2Rapporteer  
Gelukkig hebben ze wat geleerd dan
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #40 Mei 28, 2011, 20:25:56
edit2Rapporteer  
waarom de neuk moeten wij inhoudelijk reageren op iemand die anoniem 'smaad en later' verpreid...echt, WTF!?

@fedde, het is mijnS inziens  Grin
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #41 Mei 28, 2011, 23:36:29
edit2Rapporteer  
Het is mij absoluut niet duidelijk, waarom je je kostbare tijd in zulke zaken steekt... Helemaal niet omdat het heel de week heeft gewaaid. Wellicht was het ongeluk van afgelopen zondag (wat overigens bij iedereen kan gebeuren, voorbeeld: de brandweer, ambu en politie die aangeeft de aantal keren dat ze op het strand zijn geweest deze week niet meer op twee handen kunnen tellen ) hier de aanleiding toe? Ik snap iig niet waar je de initiatief vandaan haalt, misschien kan je dit toelichten?

Wat betreft je informatie over Skylimit en de instructeurs: het team bestaat nog steeds uit de voormalige garden die de lessen verzorgen. Verder is het team aangevuld met mensen die weten waar ze mee bezig zijn: o.a Johnno Scholte. Ik ben dus ook erg benieuwd hoe je erbij komt dat de instructeurs van onze school niet kunnen varen. Iedereen heeft minstens 3 jaar ervaring, en verblijft in de winter op andere plekken. Aan kite-ervaringen en lessen is dus kwalitatief niets veranderd. Kom anders een keer langs, zodat je zelf kennis kan maken met het skylimit team, voordat je onwaarheden op internet plaatst en bepaalde scholen zwart maakt.

Wat ik echter ook niet begrijp: als je een instructeur ziet die met iemand bezig is van 40kilo, waarom spreek je de betreffende instructeur niet aan op het strand? Is dit iets waarmee je jezelf tegenspreekt, of het uit je duim zuigt Wink? Ik denk alle twee!

Wat betreft de de vraag over Iwan: hij emigreert van de week idd.

Uiteraard snap dat het voor bepaalde locals pijnlijk is om te zien hoe de spot drukker en drukker wordt, maar laten we het vooral gezellig houden. Heb je ergens een probleem mee, spreek elkaar lekker aan op het strand ipv het zwart maken op internet. Niet iedereen is perfect op deze wereld, we zijn allemaal surfers toch?
joggli

Berichten: 83
Antwoord #42 Mei 29, 2011, 21:23:13
edit2Rapporteer  
Ik ben het helemaal met Martijn eens... en dan is er nog iets, je doet net alsof een school die geen erkenning heeft door IKO of KNWV per defenitie slecht is! Alleen heb je er niet bij stil gestaan dat menig instructeur zelf zijn IKO papieren heeft gehaald! Dat is bij Skylimit ook zo. Anders kom je eens een lesje meekijken met ons! Dan denk ik dat je van schaamte gelijk deze laster van internet haalt!


ps. maak je echte naam ook maar gelijk bekend! Dan kan ik je binnenkort ff ''live'' aanspreken op het strand!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #43 Mei 29, 2011, 21:49:26
edit2Rapporteer  
OK linksom of rechtsom, de kitescholen waren dit weekend niet op Oostvoorne (van vandaag weet ik het niet maar gisteren niks gezien).
Wellicht is ergens een lampje gaan branden...

Nu nog de gasten die zelf nauwelijks kunnen varen maar wel vriend of vriendin aan de 9m knopen om het gevoel een beetje te krijgen - bij vlagen tegen de 40kn.

Het lijkt me geen gek idee om aan het zone bord een grote sticker te maken met een tekstje in de geest van:

Lijkt kite surfen jou ook zo leuk? Alle informatie en tips zijn te vinden op www.kitehigh.nl en www.hanglos.nl, de grootste online kitesurf community's van Nederland.
Kitesurfen kan erg gevaarlijk zijn als je niet goed bent ingelicht. Op deze websites worden al je vragen over veiligheid, materiaal, locaties en condities beantwoord.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #44 Mei 30, 2011, 00:51:11
edit2Rapporteer  
en als je geluk hebt krijg je een persoonlijke scheldkanonnade van Morres!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.