naish 2008 bar optorch 2009

tgroot

Berichten: 664
Juni 20, 2011, 20:28:10
edit2Rapporteer  
Na veel instellingen proberen toch maar eens een postje aangezien ik er nog steeds niet uit ben.

Ik heb in het verleden een torch 7 en 12 gekocht met bar 24m lijnen ook 2009, alles vliegt prima.

wilde graag kortere lijnen voor het loopen met de 7, dus een 2008 bar gekocht via MP. alles aangesloten 5th line het langst aangesloten. eerste sprong kite klapt bijna dubbel stuurt traag. stuurlijnen verzet niet echt verschil. fifth line op korste stand 3e knoopje. Al stukken beter kite stuurt goed en springt beter, maar nog niet zoals mijn originele bar.

Al veel gezocht op internet 5th line kan gedraaid zitten, dat ga ik zoiezo de volgende sessie proberen en uit de draai halen, ik meen namelijk gezien te hebben dat dat inderdaad het geval is

Heeft iemand nog meer ideeen? zou toch universeel moeten zijn? op mijn 24m bar heb de 5th line gewoon op de langste stand . . .  heb de barren t.o.v. mekaar gechekt bij beide zijn de powerlijnen en de 5th line even lang . . . .
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #1 Juni 21, 2011, 22:10:01
edit2Rapporteer  
Zou zondermeer uitwisselbaar moeten zijn. ik vlieg met 2007 dd barren op 2010 en 2011 torches. Moet je wel een beetje finetunen. Op de laatste knoopjes bij de bar leederlijnen.

5th beetje gedraaid merk je niets van.

Hangt je fifth tussen balletje en kite net een beetje door met full power ? Meet anders even of beide grijze powerlijnen en gele 5th vanaf het balletje bij de Y-splitsing wel even lang zijn.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #2 Juni 21, 2011, 22:51:51
edit2Rapporteer  
lijnen reeds opgemeten zijn idd even lang vanaf balletje. als de 5th bij eerste knoopje aansluit hang de 5th net een beetje door, maar dan vliegt ie langzaam en klapt ie dubbel bij sprongen (full power)
Dus 5th korter aangesloten 3e knoopje . . .

Wat bedoel jij met laatste knoopjes bij leederlijnen? stuurlijnen?
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #3 Juni 23, 2011, 20:20:42
edit2Rapporteer  
Yep, stuurlijnen.

Kite klapt dubbel bij springen ? Is ie wel hard genoeg opgepompt dan ?
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #4 Juni 23, 2011, 20:22:27
edit2Rapporteer  
En langzaam vliegen betekent te strakke stuurlijnen... gaan de tips uiteen staan en stallt de kite. Vliegt bij minder wind zelfs achteruit.

Dus stuurlijnen verlengen en/of centrale powerlijn inkorten...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.