bar dilemma

-MAARTEN-

Berichten: 170
Juni 05, 2011, 19:03:38
edit2Rapporteer  
Gister tijdens het varen knapte mijn depowercord van mijn bar. Nu ga ik morgen op vakantie en kan ik um niet meer op tijd fixen Sad ... BALEN!

De desbetreffende bar behoort bij mijn 10m2 en is 53cm lang. Nu heb ik ook nog een zelfde bar voor mijn 7m2, maar die is 43cm lang.

Zou ik met de 43cm bar op mijn 10m2 kunnen varen of is het beter om het hele spulletje over te zetten op mijn brede bar en deze op mijn kleinere kite te varen????  Huh
(wel kan ik nog wat spelen met lengtes van de lijnen; 20 of 24 meter)
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #1 Juni 05, 2011, 19:58:55
edit2Rapporteer  
gewoon met de bar van je 7 gaan varen
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Juni 05, 2011, 21:00:53
edit2Rapporteer  
kan zijn dat een grote kite niet goed vaart op korte lijnen door de y-splitsing, als die aanwezig is. Als beide maten zowel op lange als korte lijnen kan varen, pak gewoon de smalle bar, of scoor nog ff snel een depowercordje.

Wat voor bar/kite hebben we het over?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juni 05, 2011, 21:10:00
edit2Rapporteer  
Barlengte is maar net wat je zelf lekker vind. Vaar zelf 42cm op al mijn kites (16m-6m). Je krijgt er een directer stuurgevoel mee maar je moet wel een grotere stuuruitslag maken dan met een langere bar.
Voordeel is dan weer dan je minder snel stuurfouten maakt.

Gewoon alles meenemen en daar evt. per dag wat omknopen mocht je niet willen gokken op 1 lijn- of barlengte. Ook kans dat je daar misschien een stuk touw kunt vinden als tijdelijk depowerkoord en zo je bar kunt repareren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juni 05, 2011, 21:25:09
edit2Rapporteer  
Om welke kites gaat het precies?

Vaak is het een kwestie van smaak, maar sommige kites van 10m en groter kunnen wel degelijk net niet snel genoeg reageren op een te smalle bar.

Wat dat betreft lang leve de bar die je op twee lengtes kunt instellen zoals o.a. North, Airrush, Zeeko...
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #5 Juni 05, 2011, 21:36:43
edit2Rapporteer  

Waar ga je op vakantie ?

Misschien fixen ze je barretje ter plaatse wel voor een goede prijs ?
-MAARTEN-

Berichten: 170
Antwoord #6 Juni 05, 2011, 22:43:42
edit2Rapporteer  
Thanx voor de tips!
Het gaat om een bar van Advance. Beide kites kan je zowel met 20 als 24 meter lijnen varen (extensions).

@Kobrin: weet nog niet precies waar we heen gaan. Gaan met de camper op pad en reizen dan af naar het zuiden. Waarschijnlijk naar Fde Middellandse Zee (Frankrijk) en dan afzakken naar Italie, Spanje of Corsica...zien wel.
darky001

Berichten: 330
Antwoord #7 Juni 05, 2011, 23:06:06
edit2Rapporteer  
bijde bars meenemen, kijk daar in de buurt voor surf shop is er vast wel eentje, vaar gewoon met je andere bar tot je de andere kan repareren, ik denk niet dat het veel kwaad kan.
 ik vaar zelf de 10 en een 13 op de zelfde bar. 45 cm,  weet niet of dat met jou kites ook kan maar zou het gewoon proberen.

veel plezier daarzo en veel wind, heb je alleen je keine kite nodig ;-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.