quick release en safety leash

misterdeman

Geen avatar

Berichten: 18
Juni 16, 2011, 15:30:44
edit2Rapporteer  
Beste ervaren kiters,

Ik heb aardig wat gelezen over het trekken van de quick release en dat je de kite nog niet kwijt bent. Maar wat gebeurd er precies?

Ik snap dat na de quick release van de chickenloop de kite nog aan mijn leash zit.

Is hier een demonstratie filmpje van?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 Juni 16, 2011, 15:38:10
edit2Rapporteer  
http://www.kite-skills.com/index.php?option=com_seyret&catid=10&Itemid=53
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Juni 16, 2011, 15:50:53
edit2Rapporteer  
Les?..
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #3 Juni 16, 2011, 15:52:36
edit2Rapporteer  
Ik ga ervan dat je al kitesurft of niet? of is dit met de les niet meegenomen?
Goed dat je jezelf hier in verdiept, ben toch eigenlijk wel benieuwd waarom je deze vraag stelt.

Tip van de dag;
oefen het zo nu en dan eens op het strand, ik bedoel in het water dan waar je kan staan.
oefen het in niet te harde wind en je zal zien wat er allemaal gebeurd.


zet je kite op 10:00-11:00  en trek gewoon je QR
Je safety leash hoef je niet te trekken want dan is gewoon alles weg, dit is voor echte noodgevallen.

maar nogmaals, oefen je QR meerdere keren.
er komt ooit een moment dat het je kostbaarste bezit is van alle kitespullen die je hebt.
misterdeman

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #4 Juni 16, 2011, 17:46:51
edit2Rapporteer  
Ik was 1 van die gevallen die in Oostvoorne een ongeluk had op 29 mei. (loopende kite 1500m)

Het is inderdaad niet in mijn les meegenomen.

Markus Bedankt! ThumpsUp
misterdeman

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #5 Juni 16, 2011, 17:53:08
edit2Rapporteer  
En dan gelijk een vervolg vraag, zal de kite altijd naar beneden gaan of is er een kans dat die toch omhoog gaat, of loopen of verliest het echt al zijn kracht?
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #6 Juni 16, 2011, 18:02:35
edit2Rapporteer  
Licht een beetje aan het type/merk kite. Mijn cult gaat naar beneden, mijn switchblade gaat omhoog.
Verliest nooit al zijn kracht, omdat je nog vastzit aan je leash, loopen hoort hij normaal niet te doen
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #7 Juni 16, 2011, 18:03:02
edit2Rapporteer  
Zodra je je quick release trekt, zou de vlieger redelijk krachteloos in het water moeten vallen. Dit is echter helaas niet altijd het geval. Ik ben ooit met een getrokken QR door een loopende kite van de zandbank in Ouddorp naar de kant gebracht. Dat ging overigens toch wel enigszins gecontroleerd. Ik wilde zodra ik in de buurt van het strand kwam de hele handel lozen, maar toegesnelde Duitse!! medekiters hadden mijn kite al aan kunnen pakken.
 
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #8 Juni 16, 2011, 18:12:56
edit2Rapporteer  
Als ik jouw was zou ik nog ff een privélesje boeken. (bij een andere school)
Vind het kwalijk dat ze het niet over de qr, safety of releasen van de kite hebben gehad
lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #9 Juni 16, 2011, 18:39:01
edit2Rapporteer  
Eigenlijk hoort dit toch een vast onderdeel te zijn van de les... Maar goed dat je er zelf achteraan gaat!  ThumpsUp

Ik moet binnenkort ook maar weer eens mn safety testen, is al weer een poosje geleden...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 Juni 16, 2011, 19:48:15
edit2Rapporteer  
goed dat je het komt vragen misterdeman!
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #11 Juni 17, 2011, 10:13:28
edit2Rapporteer  
Lest men tegenwoordig met trapeze en ingehaakt ? Voor mij alweer jaren geleden maar niet met trapeze en ingehaakt gelest hoor. Was nog wel tweelijns met polsleash...

feddomw
Gast
Antwoord #12 Juni 17, 2011, 10:31:42
edit2Rapporteer  
Je lest (uiteraard) zoals je zou gaan varen. Dus met trapeze en ingehaakt ja.

Ik begrijp je vraag niet. Dacht je dat ze nog met oude spullen gingen lessen of dat ze unhooked gingen lessen?

@ misterdeman: goed dat je alles nu gaat vragen en uitzoeken, maar ik vind het werkelijk idioot dat QR niet bij je lessen zat. Grenst ook aan het misdadige. Ben benieuwd waar jij hebt gelest, die "school" is het geld niet waard. Lessen zonder uitleg van de safety, hoe is het mogelijk?
misterdeman

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #13 Juni 18, 2011, 00:32:48
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties en de aanmoediging. Ik kan bijna niet wachten om mijn QR voor trekken. Maar zal zo nog een maandje kunnen duren. Bovendien eerst weer een nieuw surfpak regelen.

De filmpjes in de link van Markus zijn wel aardig. Ziet er allemaal heel ontspannen uit.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.