Over reviews

Morres

Berichten: 9427
Juni 20, 2011, 00:40:39
edit2Rapporteer  
tja, reviews zijn eigenlijk altijd maar een indicatie of een vergelijking, het is veelal regel dan uitzondering dat je een goede leest, maar toch;

Wellicht is het interessant om e.e.a aan te passen;

Voor boards b.v. zou ik 'chop' als rubriek toevoegen, en pads/vinnen? dan pads/straps.
Voor kites, lift en hangtime, ipv springen
Meer mensen ideeën?

edit: togh met gh.....hoe kom ik erbij, waar was ik met mn hoofd, enz enz
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Juni 20, 2011, 00:51:49
edit2Rapporteer  
gelukkig... mijn revieuw over de park 7m voldoet aan je eisen! Grin ghehehe.

je hebt een punt, maar ik denk toch dat iedereen op zijn/haar manier toch een verhaal moet kunnen doen.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2 Juni 20, 2011, 08:30:30
edit2Rapporteer  
edit.  is je vergeven
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juni 20, 2011, 12:46:55
edit2Rapporteer  
Mee eens Morres dat we iets van een template (hoofdstukken) moeten toevoegen waarin alle belangrijke eigenschappen van een kite of board voorbij komen.

Door chop varen vind ik zelf ook een zeer belangrijke eigenschap van een board.


Aan de andere kant, iedereen mag een review maken ongeacht zijn of haar niveau.
De geoefende kiteboarder zal jij bijvoorbeeld prikt er dan heel makkelijk door heen of het review voor jou enige waarde heeft of niet.

Gevaarlijke (= verkeerde) informatie graag melden
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Juni 20, 2011, 15:51:09
edit2Rapporteer  
Je gaat toch niet in chop varen
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #5 Juni 20, 2011, 16:03:54
edit2Rapporteer  
Je gaat toch niet in chop varen

bij gebrek aan beter  Undecided
maar liever in een klotsbak varen dan niet varen.

chop hoort ook als rubiek vind ik.

tja, je gaat nieuwe dingen toch snel vergelijken met ander/ouder spul.
dus als je jouw verhaal makkelijker kan vertellen door naar eigenschappen van een ander product te verwijzen, heb ik niet zoveel moeite mee.





Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Juni 20, 2011, 16:33:11
edit2Rapporteer  
ergens heb ik ook altijd wel eens het idee dat je een vlieger moet laten testen door iemand uit de doelgroep.
Bijv. een vlieger voor beginners: hang er maar eens een paar echte beginners aan.
Verder blijft het natuurlijk ook een zaak van persoonlijke ervaring ( wat ben je gewend) ikzelf houd bijv van een lekkere bardruk en heb het meerdere malen meegemaakt dat ik de bardruk te weinig vond terwijl anderen het dan over een stevige bardruk hadden.
En daarbij ook nog eens een denkdingetje van mijzelf: gedraagt een vlieger zich ook niet anders/ andere eigenschappen als er iemand met veel / weinig gewicht onder hangt? Dat laatste ben ik nog niet echt uit  Tongue
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Juni 20, 2011, 16:43:50
edit2Rapporteer  
Een vlieger reageert anders als er flink meer gewicht onder hangt. De meeste kites zijn ontworpen voor riders van 70-80kg, en geen mensen van 100kg+. Het verschilt overigens ook nog eens per kite en type. In de regel vaart een zwaardere rider de kite in hogere windsnelheden dan waarop de kite ontworpen is. Verder staat er meer spanning op de lijnen, bridle en canopy. Dus mogeljjk iets directere reacties op stuurinput, hetgeen ik vaak hoor van zwaardere riders over kites.

Carved (nu hoofdzakelijk Core) had C-kites met een dieper profiel voor zwaardere riders, en minder diep voor lichtere riders (M en L). Dat is het enige merk wat ik ken wat daar ooit rekening mee heeft gehouden. Of het ook echt werkte...

Maar volgens mij zijn de verschillen veel kleiner dan sommige mensen doen geloven.


Bardruk is echt zo'n vage discussie.

Paar weken terug twee dezelfde kites van verschillende bouwjaren (2010/2011). De oude heeft een hoge bardruk, de nieuwe een lage. Aantal mensen laten testen, en je ziet duidelijk dat mensen die vroegah C gevaren hebben de voorkeur geven aan de hoge bardruk variant.

Gisteren mijn (C hybrid) kite uitgeleend aan een maat van me die een stuk zwaarder is. Hij vaart overwegend SLE. Hij vond de bardruk hoog terwijl ik hem "net aan" vind.

Heel lastig om daar doorheen te prikken.
Weet wel dat de meeste mensen een hoge bardruk niet fijn (meer) vinden. Ik kan maar moeilijk wennen aan kites met weinig bardruk.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Juni 21, 2011, 00:03:51
edit2Rapporteer  
Blijft altijd kwestie van smaak, en wat betreft reviews een kwestie van kunde
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.