Nieuw board

S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Juni 26, 2011, 16:10:53
edit2Rapporteer  
Ik kite inmiddels een jaartje en ben eigenlijk op zoek naar een nieuw board. Ik heb momenteel een 136x40 en zoek een wat kleiner board omdat ik (na wat lees en zoekwerk) heb begrepen dat dit wellicht wat leuker en makkelijker is als je wat meer gaat springen etc.

Nu twijfel ik wat voor maat optimaal zou zijn voor me. Denk zelf aan een 130x (38-40) maar wellicht groter en smaller of nog kleiner zou meer aan te raden zijn...
qua board zit ik te denken aan een ACID..

Weeg een kilootje of 85.. vaar het meeste op ijsselmeer en waddenzee.

graag jullie mening en ervaring.

Alvast bedankt!

drifter

Berichten: 1757
Antwoord #1 Juni 26, 2011, 16:15:38
edit2Rapporteer  
Als je springt maar niet land, kun je kleiner board kiezen. 
Als je wel land is een groter board wel fijn
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Juni 26, 2011, 16:37:11
edit2Rapporteer  
met die afmeting moet je prima kunnen springen, de afmeting is namelijk wel wat je zou geadviseerd krijgen...
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #3 Juni 26, 2011, 17:32:30
edit2Rapporteer  
Ik zou met 85 kg zelfs een cm breder adviseren. Dus 134/41 oid...
S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Antwoord #4 Juni 26, 2011, 19:42:29
edit2Rapporteer  
als ik het goed begrijp zeggen jullie geen ander board nemen?

Dat ik kan springen met mijn huidige board weet ik maar ik dacht dat met name bij hardere wind een kleiner board wat " handelbaarder" zou zijn..
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #5 Juni 26, 2011, 20:26:31
edit2Rapporteer  
breedte is belangrijker.  vaarde  eerst met 133x40 en nu met 132x42. veel lekkerder betere low-end, springen gaat beter en met hardere wind geen probleem. vanaf 28 knopen pak ik 133x40.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #6 Juni 26, 2011, 21:53:42
edit2Rapporteer  
Wat ik bedoel te zeggen: laat je boardkeuze afhangen van je vaarstijl.

Oftewel een kleiner board laat je wat makkelijker springen, heeft een fellere afzet, is lichter van gewicht. Kortom wat meer geschikt voor het normale springen/oldschool.

Je kunt ook een meer freestyle vaarstijl ambieeren. Waarbij je ook springt en truukjes doet vanuit de pop van je board. In dat geval maak je minder gebruik van het parachute effect van je kite, en is het belangrijker dat je board de landing opvangt. Een groter board heeft meer oppervlak en land makkelijker.

Misschien is bovenstaand niet direct antwoord op je vraag. Maar het is wel een aanzet om erover te denken.
Trouwens, de 'handelbaarheid' van een board wordt niet alleen bepaald door de grootte van een board, maar ook door de vorm en kromming.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.