kitetrip februari

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #25 Januari 15, 2012, 12:35:21
edit2Rapporteer  
Is stuur je ff een pb met mensen die prive hun auto verhuren en zetten dan waarschijnlijk de auto voor je klaar. Is oude Toyota Hi-lux zonder airco maar is dan ook niet duur.

Ik weet niet hoe zwaar je bent maar ik weeg 93 kg en mijn grootste maat is 12m2 icm 133x40 board.

Als je ruimte hebt zou ik gewoon alles meenemen maar denk dat je in 80% van de gevallen onder de 12m2 zal hangen.

Have fun.
S3

Berichten: 57
Logs: 0 | 618 uur
Antwoord #26 Januari 15, 2012, 12:56:16
edit2Rapporteer  
Lekker hoor, ik krijg ook weer zin om af te reizen naar een warme en zonnige bestemming.

Het blijft altijd een gevecht met de kilo's, maar als het kan zou ik alledrie je kites meenemen. Qua wind ziet het er op dit moment ietsje beter uit dan toen ik op Aruba was (http://www.windfinder.com/forecast/bonaire). Maar regelmatig zie ik 13 a 14 knopen voorbij komen. Het blijft een gok natuurlijk, maar als je moet kiezen wat je meeneemt, dan zou ik met deze voorspellingen eerder de 16 dan de 9 meenemen.
De warmere wind genereert ook minder druk dan de wind die wij in NL hebben. En met aflandige wind bivakkeer je liever niet in de lowend. Je wilt tenslotte ook nog terug komen.

Ik heb trouwens dezelfde kites gehad, maar dan in een andere combi. De 14 had al een aardig formaat, maar krijg je die 16m wel in een tas van 150  Wink

Veel plezier daar op dat lekkere blauwe water.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #27 Januari 15, 2012, 13:16:23
edit2Rapporteer  
Je kan er ook voor kiezen om 1 tas als handbagage mee te nemen.

Ik ben niet zo'n fan van de 16m2 kites.
Gelukkig heb ik E.R.A systeem op de kites dus lukt herstarten al vanaf 6 knp maar als niemand met de 12m2 kan varen dan lukt het met je 16m2 waarschijnlijk ook bijna niet of je krijgt je kite, zoals gezegd, niet geherstart. Wind is ook aflandig dus moet je zeker zijn van voldoende druk in je kite om hoogte te kunnen lopen. Ook maak je kans dat de kiteschool op die dagen niet gaat lessen en er misschien geen rescue boten aanwezig zullen zijn.

Afgelopen drie jaar heb ik in die periode altijd wind gehad.
Elk jaar zaten we er ongeveer 4 weken.
Als waait is het ongeveer 15-20 knp.
Beste wind is tegen einde van de dag wanneer de zon beetje gaat zakken en dan zie je ook mooi de trek van de flamingo's.
Ik ging dus vaak kiten tussen 9-11 en omstreeks 16.00 uur weer.

nogmaals: weet je gewicht niet maar neem alles maar mee maar zoals gezegd hang je waarschijnlijk in bijna alle gevallen onder de 12m2.

 
CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #28 Januari 15, 2012, 16:19:50
edit2Rapporteer  
MINI-ME bedankt voor je pb, de 16m2 blijft thuis weeg kleine 100KG board 136 / 40 en als het wind voor 16m2 is beter gezellig wat met gezinnetje wat gaan doen, die moet ik ook tijdens de trip blij weten te houden, toch!!!

Heb al een tijdje niet op water gestaan, dus moet het weer effe oppakken en met aflandige wind je kite niet meer kunnen herstarten door te weinig winddruk, daar zit ik ook niet op te wachten.
Verder is voor mij een Kite herstarten met 2011 Trust Bar geen probleem.

zag nog dat je een stinapa tag moet aanschaffen.





(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #29 Januari 15, 2012, 18:12:31
edit2Rapporteer  
Dat pasje komen ze idd soms controleren. Is voor bescherming van natuurgebied. Zou ook zeker een dag naar Natuurpark gaan en snorkel spullen meenemen. Ongeveer knie diep komen de vissen je al tegemoet zwemmen. De natuur is daar onwijs mooi. Ckeck deze snorkel foto van natuurpark. Ook snorkelen op Klein is erg mooi. Kun eerst opstroom lopen om je vervolgens weer mee te laten liften op de stroom. Je komt echt alles tegen. Ook veel grote schildpadden gezien.





Nicoline

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #30 Januari 20, 2012, 11:51:09
edit2Rapporteer  
Een andere optie die heel geschikt is voor februari is Diani Beach in Kenia. Een top plek om te kiten met veel mooie resorts. Forest Dream is een van die resorts, ligt niet meteen aan het strand maar is wel heel erg geschikt als je familie en kinderen zich ook willen vermaken. Er zijn een aantal goeie kite scholen in Diani en de eigenaren van Forest Dream kiten zelf ook en kunnen je dus heel goed helpen! Heel leuk om te combineren met een paar dagen safari!
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #31 Januari 20, 2012, 13:50:48
edit2Rapporteer  
Kijk ff dit nieuws bericht voor dat je besluit naar Bonaire te gaan... Ik weet ook niet hoe erg het is maar ff puur ter info.

http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/39566/knokkelkoorts_op_bonaire_hoe_erg_is_de_situatie_
CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #32 Januari 20, 2012, 21:19:36
edit2Rapporteer  
Bedankt voor info, voor alsnog geen officiële berichten, verhaal lijkt opgeblazen te zijn.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #33 Januari 21, 2012, 00:35:41
edit2Rapporteer  
Is nooit anders geweest. Dengue komt altijd al voor op de ABC-eilanden. Meestal in de extreem natte periodes meest actief. Dit verhaal wordt gewoon zwaar opgeblazen want waarschijnlijk wil die neus gewoon subsidies krijgen om langer op het eiland te kunnen blijven. No worries ;-)
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #34 Januari 21, 2012, 19:49:22
edit2Rapporteer  
http://www.healthmap.org/dengue/

een link (van bikiniisuit uit ander topic)
heb even rond gevraagd, omdat ik naar Kenia ga volgende maand.
idd niet te druk om maken.
sowieso deet mee nemen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.