kiten met familie in september

Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Juli 04, 2011, 11:51:36
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Ik lees alle vakantieposts hier altijd maar kom er nog niet helemaal uit.

Wie weet er een spot waar je met familie in september naar toe kan?
Filmpjes van El Gouna, fuerte of tarifa laten vaak zand, zand en wind zien. Daar heb ik geen problemen mee maar de rest van de fam kan ik maar moeilijk overtuigen om daar een week naar toe te gaan...  Grin

Het zou aan de volgende voorwaarden moeten voldoen:

Niet mega veel wind, (15 tot 25 knopen).
Twee kinderen van 3 en 4: iets van zwembadje, wat andere kinderen en strand zonder zandstraaleffect.
Vrouw: iets van winkels, kraampjes, dorpje en winkels.
Max iets van 5-6 uur vliegen.

Hopelijk weten jullie wat  Smiley

 


Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Juli 04, 2011, 13:15:14
edit2Rapporteer  
Tenerife, el medano, leuk dorpje, andere kinderen lopen er rond maar niet veel nederlands. Wind in september niet meer snoeihard zoals in de zomer maar vaak nog wel goed. Zwembadje bij de hotels neem ik aan, zou 't niet weten, zat in een appartement.
feddomw
Gast
Antwoord #2 Juli 04, 2011, 13:29:24
edit2Rapporteer  
Turkije, Akyaka.

Check maar eens alwayswindy.com.

Ik heb geen aandelen in dit bedrijf....
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #3 Juli 04, 2011, 17:08:55
edit2Rapporteer  
Texel!!!            . ga ik in september ook maar weer heen met de bups.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Juli 04, 2011, 17:14:17
edit2Rapporteer  
Turkije, Akyaka.

Check maar eens alwayswindy.com.

Ik heb geen aandelen in dit bedrijf....
turkije? wwarom daar... ze komen niet voor niets hier heen! hier is wind! en met turks vliegtuig vliegen kan miscommunicatie veroorzaken: captain: ik land, firstofficer: hij land... coco: nee wij land (lees weiland)
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #5 Juli 04, 2011, 17:35:09
edit2Rapporteer  
Nou ik heb net ff gekeken en ik vind het een hele goede tip. Lekker weer. elke dag wind! Omgeving prima! Lekker relaxte sfeer en voor de drukte 25 km verder zit je in marmaris... Thanx
feddomw
Gast
Antwoord #6 Juli 04, 2011, 17:53:20
edit2Rapporteer  
Precies. Heel authentiek dorp, lekker warm, en goede wind.

En je vliegt met Transavia er zo heen. We zijn een dag naar Marmaris geweest, wat een rampzalig oord. Daar wil je dus niet zitten. Akyaka was echt top.

Als je belt of mailt met Alwayswindy krijg je met Mark of Sarah te maken. Noem mijn naam (Feddo), ze herinneren ons zeker. Superaardige mensen, je moet in hetzelfde appartement zitten als wij zaten trouwens.

Eten kost daar drie keer niets. Erg lekker.

Als je ook eens vooruit wil moet je een les bij ze boeken, ze coachen erg goed.
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #7 Juli 04, 2011, 20:57:16
edit2Rapporteer  
Top, bedankt voor de tips!

@ Feddomw, wat voor appartement zaten jullie daar?
Is er wat te doen in dat dorpje?

grtz.
feddomw
Gast
Antwoord #8 Juli 05, 2011, 08:03:55
edit2Rapporteer  
Appartement regelt Alwayswindy. Drie slaapkamers, 2 badkamers, zeer verzorgd en modern en schoon en netjes met airco op elke kamer (helaas keiharde bedden), kost €600 per week incl ontbijt. Kan goedkoper denk ik, wij hadden hun grootste en meest luxe appartement.

Er is niet veel te doen in het dorpje, maar je neemt denk ik het beste vrouw en kids mee naar het kitestrand. Het dorp is klein, met zeer weinig buitenlandse toeristen. Toeristen zijn Turkse mensen.

Ik heb zelf kids van 2 en 4 en zou ze zo meenemen. Het is niet ideaal, maar ik kan eerlijk gezegd geen enkele kitetrip bedenken waar het ideaal voor de kids is. Behalve een huis op het strand in Brazilie misschien wel waarbij je voor de deur kan kiten, maar dat is niet zo handig aan te reizen met de kids. Een voordeel, geen zandstraal gedoe hier in ieder geval. Op deze afstand kan ik geen betere kitespot bedenken met de kids. El Gouna misschien als je in het Movenpick zit met kitespot voor de deur, maar dat is weer niet zo windzeker.

Dit is gewoon qua reis met de kids goed te doen. Transavia, auto huren, 45 min naar Akyaka. De wind gaat nooit voor 11u aan, dus je kan 's ochtends met de kids in zee in het dorp (of zwembad). Alle afstanden in het dorp zijn ook te lopen. Ik zou zelfs in jouw geval de kids altijd siesta laten houden en dan 's avonds met ze uit eten. Eten kost drie keer niets en is erg lekker en goed.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.