advies t.t.v. huidige board

ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Juni 26, 2011, 16:37:42
edit2Rapporteer  
Zoals jullie misschien al gelezen hebben is mijn huidige plank kapot.
En zoek een vergelijkbare plank.
Kenmerken:  weeg 85kg. Freestyle, wakestyle en loopen.Vaar nu 3 jaar en vooral op Zee en op vlak water.
Fanatic charles deleau pro model uit 2007.
130x40,5cm  Heb er 5 cm vinnen onder gezet.
Flexibele uiteinde (flex tips), scherpe rail(hoek van 90° ) zonder ronding.

zoek een flexibel board die goed om gaat met chop en die je niet direct afstraft als je verkeerd land.
Wil vooral de unhooked tricks nu beter onder de knie krijgen. Ben geen pro.
Heb reeds op de volgende boards van vergelijkbare maten uit 2010 gevaren:
Naish thorn en Sol en de Cabrinha Caliber.
De sol vind ik niet fijn varen(ronde uiteinden). de Thorn was zeer fijn op vlak water, maar in de chop vond ik de plank te stijf aanvoelen en daarbij waren de voetkussens oncomfortabel.
De Caliber vond ik fijn met landen, alleen aankanten was minder en de plank was wederom te stijf.
Natuurlijk heb ik al veel gelezen,maar jullie ervaringen met bijbehorende meningen wil ik ook horen.


jullie advies.

Hier is ook een link naar info over de fanatic:http://www.kite-shops.com/news/kiteboards/39/FanaticKiteboardingCharlesDeleauProBoard2007-287.html

Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #1 Juni 26, 2011, 17:31:16
edit2Rapporteer  
Naish Momentum...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Juni 26, 2011, 17:31:23
edit2Rapporteer  
probeer brunotti Onyx....
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #3 Juni 26, 2011, 17:48:59
edit2Rapporteer  
De Zseries is echt een heel leuk boardje om te freestylen zonder  te hard te zijn...

Zelf heb ik de 2010 versie, gewoon top!

Ik weet niet of dit als spam overkomt, maar hier vind je er een leuke aanbieding van ;

http://www.kitesurfwinkel.nl/home-products/aboards-2011-zserie.html

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Juni 26, 2011, 18:07:17
edit2Rapporteer  
Uit een andere post van me, gezien ik al-tijd op middelmatige tot zware chop vaar(meestal zwaar, helaas):


F-one Trax (goed op chop, vroeg te varen, hoge eindsnelheid)
Gaastra Vision Pro/VANE (zeer goed op chop, vroeg te varen, hoge eindsnelheid)
North X-ride (goed/zeer goed op chop, vroeg varen weet ik niet ,niet met weinig wind gevaren board heeft wel enige flex, eind snelheid is ok wat minder door de flex))
Brunotti Onyx (goed, redelijk vroeg, redelijk)
Naish Sol (goed,redelijk vroeg, redelijk)

OR Mako(geen freestyle board, echt cruisen en waved dus, niet gevaren, dus kan je alleen zeggen wat ik er over lees.)


Ik weet dat je nu denkt, komt hij weer aan met zn gaastra, maar PROBEER 'm die VANE, serieus waar, je kan m altijd nog niet kopen
Kijk gelijk ff of je de Xenon kan proberen, die is vrij flexiwiebel en vaart ook heel erg lekker. Beetje een soort SOL alleen niet ZO slap en loopt wat beter hoogte.

Dat die sol niet lekker vaart komt niet door de ronde uiteindend, maar gebrek van lekkere concaaf in de tips én dat ie vrij slap is.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #5 Juni 26, 2011, 18:07:31
edit2Rapporteer  
F-one Acid 4 moet je zeker eens getest hebben.

Lekker los op het water als je het board vlak houdt (ideaal voor freestyle) en genoeg grip met de rail van het board, hij is flexibel maar toch een goede pop dus ook goed voor je knietjes.

Komt totaal geen spray in je gezicht , ben er blij mee is voor mij het perfecte board.

Weet niet waar je vandaan komt maar testen kan vast wel bij de brouwersdam op 10 juli wanneer de O'neill grand prix er is.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juni 26, 2011, 19:15:09
edit2Rapporteer  
van de hierboven genoemde zou ik acid onyx en trax aan raden... maar de Slingshot lunacy moet je echt maar ff testen.... ik heb hem zelf NOG niet... staat wel op mijn lijst...heb er vorige week mee mogen varen en hij snijd door de golfjes als een warm mes door boter... niet te stijf, niet flexibel, nauwelijks of geen last van spray, comfibindingen (al vind ik die van f-one weer het lekkerst zitten).
als je goed zoekt op internet is de 2010 al voor 350 te koop...ongebruikt!
ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #7 Juni 26, 2011, 19:52:49
edit2Rapporteer  
IK zal de info van iedereen ten harte nemen. En Morres ook jouw advies van de Vane hoort daarbij.
Ik kom vaak op B'dam en zal daar de Acid en Lunacy binnenkort testen.
Van de overige planken zal ik waar mogelijk deze gaan testen en dan de keuze maken.
Word vervolgt.

feddomw
Gast
Antwoord #8 Juni 26, 2011, 21:27:43
edit2Rapporteer  
Shinn Monk.  Bij Eurofun te testen.

http://www.kiteworldmag.com/2011-board-tests/shinn-monk/
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #9 Juni 26, 2011, 23:29:38
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu ruim 1 1/2jaar op de TRAX en kan het alleen maar een feestje noemen. Ik vaar veel langs de kust Z holland dus als je een keer wil spelen mss as woensdag als hij NW blijft op de Duitserdam.

En als ze de acid hebben om te testen dan zeker ook de Trax! Mijns inziens al jaren de standaard voor top performance en kwaliteit, wel wat duurder....

Ik moet wel zeggen de nieuwe 2012 Naish speeltjes zien er ook enorm dik uit! Met name de pads/straps en de shape hebben ze flink aan gesleuteld.
Zie hier http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40217.0
ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #10 Juli 09, 2011, 19:11:35
edit2Rapporteer  
Met dank aan jullie advies ben ik bezig geweest met testen.
Persoonlijk vond de f-one Trax het lekkerste varen.
vandaag voor de 2e keer getest.
Bij 17-20knp en chop vond ik hem makkelijk te bevaren.
Kon hem stevig aankanten en geen spray in mijn gezicht gehad, lekker.
Landen van sprongen was ook erg aangenaam, werd niet meteen afgestraft bij een slechte landing.
Neem daarbij de stevig zittende doch erg comfortabele footpads-straps en ik was verkocht, of liever gezegd de plank was verkocht aan mij.
Op naar de volgende (vlakwater)-sessie.


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.