Safety Best Kahoona v2

basgoossen

Geen avatar

Berichten: 22
Juli 16, 2011, 23:08:59
edit2Rapporteer  
Hallo Allemaal,

Ik heb vanochtend een heerlijke sessie gevaren op Kessenich, zeker tot een uur of 12 was de wind super, en naar mijn beleving redelijk constant. Tegen een uur of 1 begon het alleen ineens zonder waarschuwing (geen wolken of buien in de buurt) veel harder te waaien (uitschieters naar 30 knopen), dit is iets teveel voor mijn Kahoona 11.5m2 ;-). Nog even geprobeerd te blijven staan (omdat het zo snel op kwam was ik nog midden  op de plas) maar werd steeds van het bord getrokken. Boddy draggen terug naar het bord ging zonder problemen, alleen bij het bord kite op Zenit en ik was weer weg. Kortom gewoon te veel wind, ik moet zeggen dat ik het allemaal wel redelijk gecontroleerd vond gaan, maar ik wou toch naar de kant, de wind trok namelijk nog steeds aan. Omdat er zulke sterke vlagen bij waren wou ik alleen niet met de kite in de lucht te dicht bij de kant komen (er liggen daar veel stenen aan de kant, vrij harde bodem, en de plas is snel diep).
dus ben ik naar mijn bord gedragged heb het bord vast gepakt en heb de safety van de kite getrokken.

In eerste instantie viel de kite mooi uit de lucht, maar eenmaal op het water draait hij meteen binnenste buiten en vliegt hij weer omhoog. Trekkracht viel wel mee en was niet heel vervelend, maar kan me voorstellen dat dit bij nog meer wind wel een probleem kan vormen, ik had mijn hand voor de zekerheid bij de eject zitten... Kan je er wat aan doen om dit te voorkomen? Aan de safety bleef de kite steeds naar het water terug vallen en vervolgens binnenste buiten weer omhoog om weer om te draaien en terug te vallen.

Verder rustig naar de kant gezwommen / gedragged, en de kite weer netjes opgevouwen. toch een hele lekkere sessie gehad en kijk er met een goed gevoel op terug.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.