Moet je na een sessie op zout water nou wel of niet je kites spoelen?

guido

Berichten: 38
Juli 27, 2011, 00:29:29
edit2Rapporteer  
Ik heb regelmatig hier gelezen dat je je kites niet moet spoelen omdat dan het weer er in kan komen. Ik zeil zelf en daar is het heel normaal dat je bijvoorbeeld je spinnaker afspoelt met zoet water als hij nat is geworden in zout water. Ik spoel daarom ook eens in de zoveel tijd mijn kites af en laat ze in de schaduw opdrogen.
Behalve dat het weer in je kites kan komen wat zijn nog meer de nadelen van het spoelen met zoet water?
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #1 Juli 27, 2011, 01:22:28
edit2Rapporteer  
Het weer komt er alleen in als je ze nat opbergt. Verder is het heel verstandig om ze af te spoelen met zoet water, en er zijn geen nadelen.

martimor

Berichten: 1934
Antwoord #2 Juli 27, 2011, 03:21:56
edit2Rapporteer  
Idd, zorgen dat je hem droog opvouwt, is er niets aan de hand...
Na het afspoelen heb je minder zand en zout op je kite, dus minder slijtage
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #3 Juli 27, 2011, 06:57:13
edit2Rapporteer  
Heb mijn kites nog nooit afgespoeld, laat ze wel altijd drogen.
Wat zou het nadeel moeten zijn van niet uitspoelen? (ik spoel de bar wel altijd af)
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #4 Juli 27, 2011, 08:20:20
edit2Rapporteer  
Onzin dat afspoelen,op die manier krijgen eventuele schimmels alleen maar meer kans. Drogen moet en is goed(liefst niet in de volle zon)
Wetsuitje en overige latex artikelen  Grin  wel even een zoetwaterbadje geven plz
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #5 Juli 27, 2011, 08:52:36
edit2Rapporteer  
Ligt er denk ik ook een beetje aan hoe zout het is. In nederland kun je het beter niet doen. Ik weet dat ze het bij de kiteschool in Dakhla wel doen...
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 Juli 27, 2011, 09:07:51
edit2Rapporteer  
Gebruik je je kites in de winter niet en ze liggen maandan lang in een vochtige schuur dan is het verstandig om het zout er af te halen . Zout trekt namelijk vocht aan. Dat vocht kan gaan schimmelen. Bepaalde schimmels krijg je nooit meer uit je doek.
guido

Berichten: 38
Antwoord #7 Juli 27, 2011, 16:03:18
edit2Rapporteer  
Tnx voor de reacties ik blijf gewoon af en toe m'n kites afspoelen, het is me in ieder geval duidelijk dat droog opbergen het belangrijkst is. Gelukkig deed ik dit al!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.