Epic wave kiteboards...

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Augustus 03, 2011, 10:38:45
edit2Rapporteer  
These are the new EPIC "Reef surf boards". The final prototypes just landed in the USA. These boards will come in 2 sizes: 5'11" thruster fins and a 5'7" ATV with a set up of quads or thrusters fins "your choice".
The production boards should be ready by September.
These boards will come complete with FINS/PADS/STRAPS.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 03, 2011, 11:58:36
edit2Rapporteer  
Die ATV heeft gewoon channels in de bodem, dat heb ik jaren niet meer gezien in golfsurfplanken!

Kan niet anders zeggen dat ze er gelikt uit zien!

Maar wederom slechts 5'11" als grootste Huh

@ Rory, zou het dan echt? Wink
Bularoo

Berichten: 165
Antwoord #2 Augustus 03, 2011, 15:13:36
edit2Rapporteer  
Nu krijg ik toch zin om het eens met een wave board te gaan proberen. Hoeveel moeilijker is het dan op een normale twintip?Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 03, 2011, 15:17:45
edit2Rapporteer  
Nu krijg ik toch zin om het eens met een wave board te gaan proberen. Hoeveel moeilijker is het dan op een normale twintip?Smiley

Het varen an sich op zich niet. Pas wanneer je wilt keren komen de problemen Grin

Maar moeilijk is het zeker niet, hardstikke leuke aanvulling op een TT
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Augustus 03, 2011, 15:27:44
edit2Rapporteer  
Design slaat helemaal nergens op maar vind ze wel kicke hoor! Maar waarom nou zo klein idd?? Beetje jammer
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #5 Augustus 03, 2011, 16:48:59
edit2Rapporteer  
Dimitri M    
 Post subject: Re: Epic Kites 2011
PostPosted: Fri Jul 22, 2011 5:46 pm

Hello guys,
Thank you for all your inputs and comments. They are both REEF surf boards but one is the REEF 5'7" ATV (all terrain vessel) for all around surf and for light wind.
Then the other one is the REEF 5'11" for higher winds and bigger waves.

The function of these channels makes the board track better and in the same time makes it very loose and very alive. For example if at the last minute you decide to cut inn harder in order to catch the lip, of the wave, the board will follow with out spinning out.
In few words it makes the board plane faster and very responsive.

van topic Kiteforum.com  voor diegene...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 03, 2011, 19:40:46
edit2Rapporteer  
Had het al gelezen. Kan me niet voorstellen dat die channels veel verschil zullen maken.  Er zitten immers al drie of vier 100-125mm lange vinnen onder...
epickites

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #7 Augustus 03, 2011, 21:16:21
edit2Rapporteer  
Heb zelf alleen de prototypes gezien. Zelf niet gevaren kan er wat dat betrefd ook weinig zinnigs over zeggen. Weet wel dat dimitri en kitemaatjes (van verschillende merken) er erg over te spreken warenl. Dimitri hield nooit van meer dan 1 fin. maar is helemaal om met de ATV.

Kleuren van de ATV zijn nog niet helemaal goed. (soort prototype) 
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #8 Augustus 03, 2011, 21:57:12
edit2Rapporteer  
ik zie nooit  iemand met single fin kitesurfen alleen goede surfers?? je bedoelt zeker truster

Heb zelf alleen de prototypes gezien. Zelf niet gevaren kan er wat dat betrefd ook weinig zinnigs over zeggen. Weet wel dat dimitri en kitemaatjes (van verschillende merken) er erg over te spreken warenl. Dimitri hield nooit van meer dan 1 fin. maar is helemaal om met de ATV.

Kleuren van de ATV zijn nog niet helemaal goed. (soort prototype) 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 03, 2011, 22:13:40
edit2Rapporteer  
De ATV heeft 5 vinboxen, zodat je kunt kiezen tussen thruster of quad set-up. De trend op dit moment.

Zijn de vinnen van een quad 2x de buitenste van een thruster set, of 4x de middelste?
epickites

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #10 Augustus 04, 2011, 16:19:16
edit2Rapporteer  
jah zou idd een truster zijn dan (heb echt totaal geen verstand van surfboards) . Meestal vond Dimitri ze met meer finnen te vast liggen. Maar de ATV is juist nog steeds heel speels. Over de finnen moet ik vragen. Al kan je het hem ook persoonlijk vragen dimitri (at) epickites.com.

Dimitri zit nu even in Griekenland voor vakantie en promotie maar over het algemeen reageerd hij erg snel.


Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Augustus 04, 2011, 17:21:06
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je antwoord Jeroen, was meer bedoelt als algemene vraag.

Zie van de bekende surfboard vin-merken FCS en FFS verschillende quad en thrustersets aangeboden worden, en nu ook ATV sets (ook dat zie je nu terug in het klassieke paddlesurfen).

Lijkt me dat de quad setjes afgeleide zijn van de thruster setjes.

Bij een thrusterset zijn alle 3 de vinnen uniek:

Links: vin met links vleugelprofiel/bolling, rechts vlak
Midden: vin met aan beide kanten vleugelprofiel = symmetrisch
Rechts: vin met rechts vleugelprofiel/bolling, links vlak
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.