North weg bij Kubus. Na 26 jaar.

feddomw
Gast
Juli 21, 2011, 13:20:04
edit2Rapporteer  
Kreeg van Access via FB het nieuws door, is toch wel "nieuws" te noemen.

26 jaar is niet niks. Wat zou er aan de hand zijn, wie weet het? Kwestie van knaken, hogere marges?

http://access.soulonline.nl/nieuws/north-na-26-jaar-samenwerking-met-kubus-naar-surf-unlimited-trading-bv/
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 21, 2011, 14:34:28
edit2Rapporteer  
Las het op HL.

Ten eerste is North kiteboarding (NKB) pas 11 jaar oud, en zijn ze in 2003 meen ik gescheiden van North Sails (windsurf). Dat laatste is mogelijk 26 jaar oud.

NKB huist al een tijdje in Hamburg, Duitsland en Oostenrijk. Dus vanuit Europa direct via agenten de shops bevoorraden lijkt me zeker kostenbesparend (winstverhogend voor NKB Tongue).

Hopelijk neemt ook de kwaliteit van onderdelen voorziening toe. Was bij North altijd al lastig...
Zal zeker wel een strop zijn voor Kubus, hoewel ze nog vele andere merken in de diverse takken van sport voeren: Naish, Shinn, Prolimit...
feddomw
Gast
Antwoord #2 Juli 21, 2011, 14:47:11
edit2Rapporteer  
Ja, ik zag het ook net op HL. NKB is inderdaad los van North Sails, maar die laatste deed Kubus toch al 26 jaar.

Jouw verhaal is duidelijk, er gaat een schakel tussen uit.

Als Boards&More slim bezig is, zal je zien dat misschien Naish en ook Niel Pryde (o.a. Cabrinha) volgen. Niet leuk voor de distributeurs. En misschien ook niet leuk voor winkels of de klanten.

Ik merk trouwens op dat ik nu een overduidelijk garantiegeval van ProLimit heb, dat ook niet snel gaat, dus ik neig ernaar Kubus de schuld te geven als ook garantie/onderdelen van North moeizaam verliep.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 21, 2011, 15:37:09
edit2Rapporteer  
We zullen zien of die merken ook gaan volgen. Ik weet niet of Naish nu ook al loopt via B&M.

De West Europese markt heeft vrijwel geen groei meer. Wel Oost Europa waar de meeste merken zich tegenwoordig flink op richten. Ze proberen natuurlijk nu overal winst uit te halen.

Hopelijk gaat het goed komen met je garantie!
feddomw
Gast
Antwoord #4 Juli 21, 2011, 15:57:20
edit2Rapporteer  
Michiel, B&M is eigenaar van North. Naish zit vooralsnog bij Kubus gewoon.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #5 Juli 21, 2011, 17:02:19
edit2Rapporteer  
Michiel,
North Kiteboarding is gehuisvest in Oberhaching bij München, niet in Hamburg.
North Kiteboarding
Keltenring 9
D-82041 Oberhaching

For the record, North Kiteboarding is een divisie van 'Boards & More', wat een Oostenrijks bedrijf is, gehuisvest in Molln.....

North Kiteboarding was set up in 2001 by B&M and has become an independent brand. Within one year, North Kiteboarding has become one of the 3 top suppliers on the market thanks to both innovative design and high quality.

The North team strives to create pioneering and high quality products, always one step ahead at the forefront of hte kiteboarding industry.
In order to integrate the latest global trends, our products are tested and developed by our team-riders and designers at the 3 kite hot spots in Tarifa, Gorge and Hawaii.

North Kiteboarding immediately assimilates new trends and styles, and has set new standards from the very outset, thanks to the high level of both team riders and designers. Amongst these innovations and standards are the patented Fifth-line-system, several security features as well as top-level shapes of kites and boards.
MarkBoardguru

Berichten: 15
Antwoord #6 Juli 21, 2011, 20:32:39
edit2Rapporteer  
Boardguru (Surf Unlimited) is vanaf 1 augustus verantwoordelijk voor North Kiteboarding en North Windsurfing. Wij waren al verantwoordelijk voor de Board&More merken Fanatic en ION. Vanaf 1 augustus kunnen jullie bij je dealer alle informatie krijgen van de eerste 2012 kites en boards met bijbehorende prijzen
feddomw
Gast
Antwoord #7 Juli 22, 2011, 08:09:42
edit2Rapporteer  
Boardguru (Surf Unlimited) is vanaf 1 augustus verantwoordelijk voor North Kiteboarding en North Windsurfing. Wij waren al verantwoordelijk voor de Board&More merken Fanatic en ION. Vanaf 1 augustus kunnen jullie bij je dealer alle informatie krijgen van de eerste 2012 kites en boards met bijbehorende prijzen

Kan jij me dan ook vertellen waar ik Ion KITE trapezes kan kopen in NL? De Ion site leidt me alleen naar windsurf shops....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Juli 22, 2011, 08:21:37
edit2Rapporteer  
Michiel,
North Kiteboarding is gehuisvest in Oberhaching bij München, niet in Hamburg.
North Kiteboarding
Keltenring 9
D-82041 Oberhaching

Ja, foutje van mij. Het is iig vreemd dat het hoofdkantoor in Deutschland zit, terwijl B&M Oostenrijks is. Zal belastingtechnisch wel voordelen hebben denk ik.

North Sails is een Amerikaanse firma zover ik weet.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #9 Juli 22, 2011, 09:04:21
edit2Rapporteer  
Het Amerikaanse (volgens mij Canadees, maar dat weet ik ook niet zeker) North is niets anders dan naamgever voor de windsurf en kitesurf bedrijven. De naam wordt geleased / gepacht / gehuurd. Ze hebben dus niets te maken  met de Oostenrijkse wind- en kitesurf fabrikant.
MarkBoardguru

Berichten: 15
Antwoord #10 Juli 22, 2011, 10:06:18
edit2Rapporteer  
Hoi Feddomw. De meeste windsurfwinkels in NL verkopen ook kitesurfspullen. Degene die ION voeren hebben dus bijna altijd zowel kite als windsurf trapeze op voorraad. Bij welke dealer kom je meestal?
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #11 Juli 22, 2011, 14:03:50
edit2Rapporteer  
Boards & More is een holding die meerdere merken onder zich heeft. Dit is heel normaal in de sport wereld, hermee worden de investeringen gedeeld en de risico's gespreied. Ski merken als ATOMIC HEAD etc. behoren ook tot investerings groepen.

Overigens behoort North Windsurfing Sails ook tot B&M....
sthr

Berichten: 81
Antwoord #12 Juli 28, 2011, 13:04:11
edit2Rapporteer  
Mark gefeliciteerd he en Feddow volgens mij heeft Euro in Scheveningen en Zevenhuizen ze gewoon op voorraad, of niet Mark?
feddomw
Gast
Antwoord #13 Juli 28, 2011, 13:36:44
edit2Rapporteer  
sthr, ik heb inmiddels een ander merk gescoord. Euro Scheef had ze trouwens niet toen ik er laatst was, althans niet in het zicht.
biancam

Berichten: 71
Antwoord #14 Juli 28, 2011, 18:19:13
edit2Rapporteer  
Ion trapeze hebben ze zeker weten bij xwatersport in kamperland.
DutchFly

Berichten: 5
Antwoord #15 Augustus 11, 2011, 10:06:32
edit2Rapporteer  
B&M zit in Oberhaching dat klopt, en dat is het hoofdburo.
In Oostenrijk zit hun centrale magazijn, van waaruit naar Europa wordt geleverd.

North is een verzaming van veel bedrijven (North Sail, North Cloth, North Yacht.....) maar "verhuurd" ook het recht hun merknaam te moegen voeren, wat vor North Windsurf en North Kiteboarding het geval is.
North Windsurf en North Kiteboarding zijn beide een onderdeel van B&M.

Duidelijk? Huh
Rob
 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.