Als Volwassene zit je niet aan kinderen......

HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #25 Augustus 12, 2011, 21:22:02
edit2Rapporteer  
Heren en evt dames,

En vereniging of een idee hebben is niet strafbaar.
In nederland is seks met minderjarige strafbaar!!!!!
Als je dit dus probeert te promoten ben je volgens mij gestoord en zwaar strafbaar.

Michiel,
Dat Henk Bres dit initiatief toont, geeft aan dat heel ons haagje zit te slapen..
Als zelfs een 'B' bnn'er zoveel  handtekeningen voor elkaar krijgt vraagt ik me af waarom wij (ik) dat zelf niet zijn gaan doen.(handtekeningen verzamelen bedoel ik dan, he)

Maar iedereen mag zijn mening hebben, Ook jij en ik!!

Grtz Frank
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #26 Augustus 13, 2011, 09:45:32
edit2Rapporteer  
Maar het is niet strafbaar om ideeën te hebben en het is niet strafbaar om de wet te willen veranderen (dat zou pas dictatuur zijn, niet eens mogen denken over het veranderen van wetten).

En dat is nu net de essentie van de discussie: als je het voor deze groep verbiedt om over het veranderen van de wet (op vreedzame wijze), waarom zou je het dan niet voor een willekeurige andere groep verbieden (lees jezelf).

Willekeur ligt om de hoek, weet goed wat je doet, want morgen gaat het over jou...
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #27 Augustus 13, 2011, 10:13:09
edit2Rapporteer  
Met Ed eens. Je kunt je bovendien afvragen hoe ver deze club gaat komen met hun missie. Iedere niet-pedo zal zich ten allen tijde blijven verzetten tegen hun voorstellen. 'Martijn' zal een roepende in de woestijn blijven. 
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #28 Augustus 13, 2011, 10:36:06
edit2Rapporteer  
Tijdens mijn werk in het speciaal onderwijs ben ik de afgelopen jaren vaak geconfronteerd met de "gevolgen" van misbruik van kinderen. Jonge kinderen die hun leven lang een zware "bagage" meedragen, moeilijk tot niet  in staat zijn om nog een normale relatie op te bouwen.

Als een volwassene op dit gebied streeft naar wetgeving om het verminken van andere mensen / kinderen legaal te maken zijn we echt op de verkeerde weg.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #29 Augustus 13, 2011, 11:51:14
edit2Rapporteer  
@Idefixe: prima mening, kan ik niets tegen in brengen. Maar het is nog steeds raar dat je anderen een andere mening wilt ontzeggen.

En naast het principiele bezwaar is de praktische opmerking van gebruikersnaam, waar ik nog aan toe kan voegen dat je je vijanden beter bovengronds kan hebben.

Emoties zijn leuk en handig, maar niet als het op wetgeving aankomt, dan zie ik toch liever wat uitgebreid denkwerk.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #30 Augustus 13, 2011, 12:25:07
edit2Rapporteer  
Natuurlijk mag iedereen ergens een mening over hebben. Echter, zodra je met jouw "mening / ideeën"anderen bewust schade wilt toe kunnen brengen dan ga je m.i. over een grens.
Dat iemand een pedofiel kan die zelf niets aan doen ( is btw vaak een gevolg van misbruik) , daar zal ik ook niemand om veroordelen. De ellende begint als je die drang gaat praktiseren. Dat laatste is iets waar deze pedoclub naar streeft

 
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #31 Augustus 13, 2011, 14:56:52
edit2Rapporteer  
Met mijn idee over geld verdienen (iets met kapitalisme) breng ik anderen schade toe. En nu?

Met mijn ideeën over prostitutie worden ook mensen misbruikt. En nu?

Met mijn ideeën over het bestraffen van dingen waarvan ik vind dat ze misdadig zijn breng ik anderen schade toe. En nu?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #32 Augustus 13, 2011, 15:32:52
edit2Rapporteer  
Tijdens mijn werk in het speciaal onderwijs ben ik de afgelopen jaren vaak geconfronteerd met de "gevolgen" van misbruik van kinderen. Jonge kinderen die hun leven lang een zware "bagage" meedragen, moeilijk tot niet  in staat zijn om nog een normale relatie op te bouwen.

Als een volwassene op dit gebied streeft naar wetgeving om het verminken van andere mensen / kinderen legaal te maken zijn we echt op de verkeerde weg.

Voorop gesteld dat het idd verschrikkelijke zaken zijn, wordt er niet gestreefd naar het legaal maken van verminken/misbruiken(gebruiken, wanneer men het legaal zou maken, god verhoedde) mensen/kinderen. Dit is een jammerlijke schaduwzijde van de democratie. Maar ik heb zo het vermoeden, dat er heel hard wordt gewerkt om zulk soort mensen het leven flink zuur te maken Wink Grin
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #33 Augustus 13, 2011, 15:59:23
edit2Rapporteer  
Magic Ed,
ik begrijp je uitgangspunten.
Maar ze gaan mank op de gedachte dat je het willen verbieden van strafbare ideeën niet mag.

Een mens liquideren, blijft moord.
Zelf het idee om iemand te vermoorden is strafbaar.(weliswaar moeilijker te veroordelen)

Een mens(je), dus ook de straks volwassen mens, voor het leven verminken mag niet en volgens mij het idee er achter dus ook niet..

Het recht van meningsuiting is voor de democratie een belangrijk goed.
Maar om alles wat je vindt, ook uit te mogen voeren is een 2de..

Let wel!
Als mijn "gekkie" van 41 maanden iets wordt aangedaan zal ik niet schromen om de achterlijke gladiool die het op zijn geweten heeft te achterhalen. 
Dat ik hiervoor minimaal 5 tot max 12 jaar de bak in moet, zal de straf zijn die ik daar voor moet betalen..

Ps mijn idee kan niemand schaden, de uitvoering ervan wel.

Grtz Frank
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #34 Augustus 13, 2011, 16:34:31
edit2Rapporteer  
Nee hoor, ideeën hebben mag. Het aanzetten / opdracht geven van geweld niet en ook kan er nog sprake zijn van een redelijk vermoeden van geweldspleging (voorbereidingen).

Maar volgens mij wil Martijn helemaal niemand beschadigen (een "ietwat" naïeve veronderstelling wellicht), ze zetten dus niet aan tot geweld (misbruik is ook geweld), zij willen binnen de wet ruimte scheppen voor wederzijdse vrijwillige benaderingen (gelukkig denkt de wet over de mate van vrijwillig iets anders dan zij doen).

En door als wraak iemand te vermoorden, hoe logisch dat ook mag klinken of voelen, plaats je je zelf op het zelfde ethisch niveau als de misbruikers. Om al die "fijne" vendetta's, eerwraken, etc. te voorkomen ligt het geweldsmonopolie bij de overheid.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #35 Augustus 13, 2011, 16:58:30
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af of bv racisme niet een geval is waarbij het recht op vrijheid van menings uiting niet geldt.

Ik ben het magic ed eens dat je inperken van dit recht misschien onvoorziene gevolgen zou kunnen hebben... Echter, in het geval van pedofilie zou ik, net zoals bij racisme, graag een uitzondering willen maken.

Het hele idee is te walgelijk voor woorden, ik snap niet waarom deze sticting steeds weer in de publiciteit komt. Gewoon doodzwijgen en negeren. Zolang er niets wettelijks tegen te beginnen valt, lijkt dat me dan nog het beste.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #36 Augustus 15, 2011, 13:37:16
edit2Rapporteer  
DIT is dan weer een ander verhaal......
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #37 Augustus 15, 2011, 14:28:55
edit2Rapporteer  
zie je nou wel!  poppen verbieden zeg ik!  Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #38 Augustus 15, 2011, 15:14:09
edit2Rapporteer  
een beetje fatsoenlijke wind om ff echt te kunnen poppe zou niet verkeerd zijn......
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.