Slingshot Turbo Diesel

Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Augustus 14, 2011, 23:11:25
edit2Rapporteer  
Heren en dames,

Ik zal me eerst even netjes voorstellen; ben Jeffrey uit de buurt van Roosendaal en heb sinds vandaag mijn eerste kiteles gehad. De les was zoals verwacht retegaaf, ik heb nog 1 les te gaan en ben wel van plan om het kiten door te zetten.
Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een geschikte beginnerskite. Toevallig kwam ik vandaag 'n Slingshot Turbo Diesel 10m uit 2006 tegen hier op het forum tegen. Ik heb gelezen dat dit wel 'n geschikte beginnerskite is. Heb er echter nog wel 'n aantal vraagjes over:
10m geschikt voor 'n 63kg mannetje?
2006 niet te oud?

Graag zou ik hier een antwoord op willen, als er nog overige opmerkingen zijn...graag! Bij voorbaat dank Wink Joepie
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 Augustus 14, 2011, 23:29:57
edit2Rapporteer  
Welkom Jeffrey,ik zou persoonlijk toch voor wat nieuwers gaan(evo,jekyll oid),maar zo een turbodiesel is om te starten ook wel oke.Lekker stabiel ,wel veel bardruk en een 2:1 bar met katrollen wat hem wel wat traag maakt,maar dat hindert niet als beginner zijnde.
10 m2 is geen slechte maat ,kan je snel het water op met 4 a 5 bft met jouw gewicht.Wat voor plankie komt erbij?
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2 Augustus 15, 2011, 22:54:34
edit2Rapporteer  
Qua plank heb ik nog geen idee, ben nog aan het kijken hiervoor! Ik volg nu lessen bij NH dus bij aankoop van een kite kan ik voor € 500,- spenderen aan iets anders. Gezien mijn gewicht, en lengte Wink, ga ik denk ik voor iets rond de 135cm?
Willy77

Berichten: 67
Antwoord #3 Augustus 16, 2011, 00:03:52
edit2Rapporteer  
He jeffro,

Ikmben zelf ooit begonnen met de td en is een prima begiinerskite. Super makkelijke relaunch en erg robuust. Echter kun je beter voor een nieuwere kite gaan zoals anderen hier al schrijven. Bardruk is enorm wat je op een gegeven moment gaat beperken in je ontwikkeling, tenzij je popeye the sailermen bent. Als je al voor de td gaat ga dan in ieder geval voor het model 3. Deze heeft de onder de bar safety die je niet in de weg gaat zitten wanneer je straks je eerste rotatie sprongetje maakt, bewust of onbewust.......

Ik ben overgestapt op de cult en die heeft mijn niveau een enorme boost gegeven!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.