Enkelblessure

JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #25 September 08, 2011, 23:03:45
edit2Rapporteer  
Vandaag voor het eerst met de McDavid brace gevaren (ziet er precies hetzelfde uit als de ASO...maar is maar 45 euro...).

Hij blijkt alleen niet waterproof. De breed band die als laatste erover gaat laat erg snel los. Je moet echt wel je pak er goed over doen (en met klittenband dicht anders kruipt ie omhoog) of nog iets erover.
Ik heb nog een soort elastische sok liggen die ik er overheen ga proberen te doen.

Kiten ging verder prima, durf alleen nog niet echt te landen. Merk dat ik erg voorzichtig ben...maar goed...vind ik niet heel erg. Heb lekker op het water gestaan en me goed vermaakt.
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #26 September 09, 2011, 23:15:10
edit2Rapporteer  
Goed te horen dat je weer kunt varen.

Hoop dat ik hem binnenkort ook kan proberen, hoewel nog last heb van een klein beetje zwelling na een dag lopen.
En ze raden af met zwelling en brace te gaan sporten. dus nog even wachten  Sad
Vandaag sporten onder begeleiding van de fysio ging prima alleen hardlopen zit er nog niet in Wink

Dat van dat landen kan ik mij voor stellen Wink
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #27 September 19, 2011, 13:43:24
edit2Rapporteer  
Gisteren na 8 weken maar weer eens gaan kiten. Heb de enkelbrace goed strak omgedaan. Alleen een beetje heen en weer gevaren omdat mijn voet bij zijwaartse bewegingen best nog wel zeer doet. Moet zeggen brace is goed bevallen. Kan mijn voet (bijna) niet meer zijdelings bewegen met de brace om. Moest wel na 1 uur van het water om hem weer strakker te zetten. Dit komt natuurlijk dat hij nat is geworden en daardoor ruimer is geworden. Na hem weer strakker gezet te hebben nog 1,5 wezen varen. Alleen heen en weer. 1 sprong gemaakt. Jaja 10cm hoog. Durfde gewoon niet. Veel te bang dat het mis gaat en dan begint het hele circus weer opnieuw. Bij thuiskomst en ook vandaag voelt mijn voet veel beter. Het kiten heeft als een soort therapie gezorgd. Mijn voet is nu veel soepeler en doet veel minder pijn. M.a.w. top brace. Nu nog 1 maand voorzichtig kiten en dan los. Blijf denk ik nog wel een aantal maanden met de brace varen voor de zekerheid.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #28 September 19, 2011, 14:30:27
edit2Rapporteer  
Dat klinkt positief! Maar zorg dat je het niet overbelast. Wink

Maar heb je jou nieuwe kites nu verkocht of heb je ze gehouden?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #29 September 19, 2011, 14:32:47
edit2Rapporteer  
Dat klinkt positief! Maar zorg dat je het niet overbelast. Wink

Maar heb je jou nieuwe kites nu verkocht of heb je ze gehouden?

Kites heb ik niet verkocht. De eerste indruk van de OR Razor 10m waar ik afgelopen zaterdag mee op Mirns heb gevaren is zeer goed. Ben benieuwd hoe hij is met springen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #30 September 19, 2011, 14:38:20
edit2Rapporteer  
Oke dan, nja bouw het rustig op zou ik zeggen. Wink
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #31 September 19, 2011, 14:48:11
edit2Rapporteer  
Al eens aan zoiets gedacht?

http://www.twinsfightgear.com/mm5/graphics/00000001/%20Ankleguard%20AG.jpg

Wordt veel bij kickboksen gebruikt. Gewoon een goede steun zodat je niet je enkel erg weinig belast met de door jullie genoemde braces. Het is een beetje een tussenweg tussen een brace en niets.
Helemaal van elastiek en nat maakt naar mijn weten niet uit. ff een tape op je voet doen anders kunnen de uiteinden wel wat irriteren in je vel.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #32 September 19, 2011, 15:01:22
edit2Rapporteer  
@ Dani-el

Daar heb je niks aan. Ga je door je enkel dan vangt dat ding niks op. Het gaat er juist om dan je enken juist geen zijwaartse beweging mag maken. Met dat eleastieken ding is dat wel het geval. Je moet helemaal strak ik je brace zitten zodat een zijwaartse beweging is uitgesloten.
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #33 September 19, 2011, 15:17:32
edit2Rapporteer  
@PieNO,

Klopt, echter heb ik het er niet bijgezet maar ik bedoelde meer dat het een prima tussenstap is om terug te gaan brace-loos varen. Kan me voorstellen dat je dat niet de rest van je leven wil doen. Snap dat het lijkt alsof ik bedoel dat het een totale vervanger is. is t niet.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #34 September 19, 2011, 15:22:59
edit2Rapporteer  
Oke daar heb je misschien een punt. Wil sowieso niet al te lang met dat ding varen. Maar 2 a 3 maand lijkt me wel verstandig. Misschien daarna zoiets als jij aangeeft. Eerst maar eens zien hoe het allemaal gaat maar heb er het volste vertrouwen in dat alles weer goed komt. Maar bedankt voor de tip.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #35 September 19, 2011, 16:17:28
edit2Rapporteer  
Ik heb zo'n sok nu ook. Is alleen beetje te wijd om echt steun te geven, is echt wel heel veel minder dan een brace hoor.
Maar ik gebruik hem nu over mn brace om te voorkomen dat het klittenband loslaat tijdens het varen...
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #36 Oktober 05, 2011, 09:19:13
edit2Rapporteer  
Wel een hele goeiekope...???
Vanaf 10 okt bij de LIDL voor maar 11 euri.  ThumpsUp


http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_24736.htm

Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #37 Oktober 05, 2011, 09:27:29
edit2Rapporteer  
Ben inmiddels met brace weer aan het knallen.

Heb het zelfde issue met de McDavid brace gehad als JB - BEST rider.
Door het water laat de grote band los.
Mijn oplossing was om de band op maat te maken> aftekenen> gaatjes maken door beide lagen klittenband en dan een oude veter er doorheen.

Nu is hij keurig blijven zitten.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.