Wimt BOARD-design, nu met bamboe-bult-board

Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #75 November 22, 2009, 19:15:44
edit2Rapporteer  
Het is trouwens Jort Wink Maar ben je nog veilig uit die storm gekomen? Ik zag je kite nog hangen toen ik weg wou rijden en het enorm begon te waaien.

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #76 November 27, 2009, 10:34:18
edit2Rapporteer  
Ik reageer, dus ik leef. Heb goed geleefd deze week, beste herfst in 10 jaar.

Ga ik geheimzinnig doen over mijn board, topsecret enzo, vergeet ik `m mee terug naar huis te nemen bij Kessenich.
Mijn geheim ligt u op straat, oftewel onder de copieermachine.

Signalement; blank, met 2 carbonstrepen bovenop (niet een bepaald ras of zo Grin).
Voor de meenemer, al of niet met goede bedoelingen; er zit een self-destruct niet, werkt ook met afstandsbediening, maar zover wil ik niet medeplichtig zijn aan moord.  Ik verwacht mach 4 schater.

En om je de moed helemaal te ontnemen; hij vaart beroerd Roll Eyes.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #77 December 01, 2009, 15:37:53
edit2Rapporteer  
Ben had het board. Is erg gevaarlijk, want hij heeft een dealerschap bij Spleene. Na hem de duimschroeven te hebben aangedraaid, gaf hij toe een kiteset te hebben ontvangen van Spleene. Na dit setje ritueel te hebben verbrand, in zijn met tranen betraande ogen, zou hij mijn board devolgende keer meenemen.

Ik wacht er nog steeds op.

Als ik hem weer tegen kom, ga ik HEM ritueel verbranden Tongue.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #78 December 01, 2009, 19:30:18
edit2Rapporteer  
Hey Wimt, het schijnt dat ik jou heb zien gaan vorige week op de sluft? Als dat zo was dan zwaai ik bij deze even. Ik was met een rooie OR rise 8m en een Mako.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #79 December 02, 2009, 17:10:00
edit2Rapporteer  
Hee, El Rudo, ik zwaai nu effe terug, misschien heb je er wat aan (zie je het?) Grin.

Heb je niet gezien, dus zwaai ik nu virtueel, kan niet anders meer helaas, ik kan de tijd niet terugdraaien. Zou wel graag willen, zo achteraf, maar ja... Ik denk dan maar zo; ik denk maar niks.

Wat een topspot, die Slufter; je hebt daar echt alles, jammer dat het dichtgaat. Misschien zwaaien we dit weekend ECHT naar mekaar, best veel lekkerder, zo in het echie Grin.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #80 December 02, 2009, 21:37:00
edit2Rapporteer  
wimt, plaats ff een digitaal zelfportret hier.  Grin   dan kunnen we je makkelijker herkennen op Sluffie.
of crashed mijn pc dan?
barry

Berichten: 361
Antwoord #81 December 02, 2009, 21:49:16
edit2Rapporteer  
klasse wim weer lekker bezig jij Gr
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #82 December 03, 2009, 11:55:13
edit2Rapporteer  
Nou wimt, als jij weer eens op de kaloot bent kom maar op met je board hoor ik teste hem wel weer! vind het wel grappig en interesant .. alleen wil ik niet weer `m`n vingen opensnijden aan die vlijmscherpe chanel in je board!

maar ik test hem wel hoor dont worry! bij mij mogen ze ook op alles varen en als het breek dan ist jammer dan is hij niet goed genoeg!

dus dan weet je het als ik hem breek maakt het mij niets uit Wink
(owja je was trouwens lekker optijd laats op de kaloot met die hagel bui!!! haha ik zal al in m`n auto hooor!)

gr Rooky
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #83 December 03, 2009, 12:12:40
edit2Rapporteer  
Precies, ik was ook net klaar met omkleden dus zat lekker in de auto. Zag toen nog 1 kite hangen en ja hoor het was die van Wimt  Tongue
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #84 December 04, 2009, 16:30:56
edit2Rapporteer  
Hanglos noemen ze dat dan, of Kitehigh, ik weet het niet meer Grin.

Ben heeft nog steeds mijn design-board, wat een lol (of l*l).
Als ik `m de volgende keer tegenkom, dan zal ik zeggen, dat ie mijn board moet laten liggen
(dat zeg je in zoveel woorden ook tegen een dief).

Dit weekend ben ik op Slufter (Rotterdam), dus breken maar!

@ Reflex; ik zag je duim omhoog gaan, toen ik langs je auto liep. Terwijl het toch onverantwoord hard waaide. Hoe kun je dat verantwoorden mr. Modderman .

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #85 December 04, 2009, 16:47:31
edit2Rapporteer  
wimt, plaats ff een digitaal zelfportret hier.  Grin   dan kunnen we je makkelijker herkennen op Sluffie.
of crashed mijn pc dan?

Ik ben een virus in hoogst eigen persoon, helaas ook qua uiterlijk. Je compu. zal dus wel om 2 redenen chrashen.
Als ik over straat loop, moet het dus altijd met een firewall.

Ik vaar meestal met NEW, enn een knalgeel board. Mijn gedrag is helaas nog opvallender, dus let daar maar op schater.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #86 December 05, 2009, 20:34:55
edit2Rapporteer  
Was weer gezellig, morgen weer. Nog steeds heeft nog nooit iemand mijn board getest; moet toch wat moois opleveren.

Heb nu het nummer van Ben; zal hem vanavond maar niet bellen; misschien is ie bang voor de zwarte piet, en op pakjes-avond kan dit verkeerd uitpakken.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #87 December 05, 2009, 20:44:43
edit2Rapporteer  
Heb je donderdag ook zien varen Wim, met je gele board! Wel leuk zo'n beroemdheid tegen te komen op het water...
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #88 December 09, 2009, 13:02:12
edit2Rapporteer  
Teveel eer, maar eerlijk gezegd wel terecht, al zeg ik het zelf. Door velen verafgrijsd, en door velen vereerd, en door velen zelfs hun maagdelijkheid aangeboden(doe ik niet aan, teveel smurrie Joepie).

Board kan ik eindelijk ophalen bij Ben, dus de ontwikkeling kan weer doorgaan. Heb onlangs een fantastisch Dual-depower systeem gemaakt, morgen testen op Slufter.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #89 December 14, 2009, 14:38:51
edit2Rapporteer  
Ik stap toch af van carbon; Board werd totaal bijna 5 kg. Nu toch weer met baboe gemaakt; totaal 3.7 kg, en bomproof.
Gein van dit board is, en er komt toch nog een foto van, want ik wil jullie mening horen of zo`n bamboe-board wel hip genoeg is om ervoor te betalen. Om die reden wilde ik dus carbon toepassen, maar is 10 keer duurder (bamboe kost niks) en 2 keer zwaarder met mijn board-methode.

Waar was ik gebleven. Ohh ja, gein van dit board is:

- Super wendbaar en toch super hoogtelopen
-41 cm breed, en toch zacht landen en goed kunnen kanten.
-Super pop en toch superflex
-Het kleppensysteem is tijdens de vaart te beinvloeden; bij weinig wind ga je meer naar voren staan, zodat beide kleppen gering worden belast, en zodoende er ook weinig rocker is; dus beter planeren. Bij veel wind, belast je de achterste klep meer, zodat er achter meer rocker komt, en dus meer controle.
-flex en daarmee ook rocker, zijn lettelijk met 2 handomdraaien, zonder gereedschap, aan de wal aanpasbaar. De flex kan dan traploos worden aangepast, tot 2 keer sterker, binnen 10 seconden (kan dus ook tijdens vaart). Rocker veranderd dan ook iets (1,5 cm).


Het  eerste kenmerk had mijn vorige board ook, maar door het kleppensysteem, zijn de andere kenmerken ook bereikt.
En die kenmerken vond ik belangrijk, omdat ik, net als bij kites, een breed inzetbereik wil bereiken met mijn board.
Het board moet dus breed zijn, zonder de nadelen van een breed board. Het board moet dus wel goed te kanten zijn, en niet hard klappen bij landing. En, een breed board is veiliger, omdat je dan kunt volstaan met een kleinere kite!!

Board en kite bouwers hanteren graag de Keep It Simpel (KIS) methode. Voeg daaran een SOA toe; to Safe Our Asets ( om ons bezit veilig te stellen (=bezit en winst van de fabrikant).
Toch is de C-kite bijna uitgebannen, en is de Bow-kite DE kite. Maar kiteboards gaan nog steeds voor 700 euro over de toonbank, en dan met techniek uit het jaar nul. Vind je het dan gek, dat mijn best geteste board, een merkloos board is van een duite fabrikant; kostte 170 euro compleet.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #90 December 27, 2009, 17:31:38
edit2Rapporteer  
Zaterdag getest op Slufter, en helemaal top. Ik weet niet wat ik eraan moet veranderen. Misschien achteraf de V in het middenschip aanbrengen, op de El Rudo-methode; met een electr. verfafbrander en een camping gas brander de plank in een geisoleerde ruimte verwarmen, tot de V erin zit.

Doe ik wel een keer, maar eerst toch nog maar zo nog eens testen, bij meer wind. Kitedemon was er ook; heb mijn board niet aangeboden om te testen, want ik word een beetje moe van dat `NEEN' (niet van Kitedemion tot dusver edoch), dus dan maar niet.

Mijn ervaring tot dusver; alsof er fluweel aan je voeten zit, zo zacht land en vaart het board. Het board is 41 cm breed, en zou bij mijn gewicht te breed zijn (74 kg), maar ik merk daar niks van.
Dus; een breed inzetbereik. Pop is ook nog fantastisch, ondanks veel flex.

El Rudo pakte mijn board ook effe op, met het commentaar; `oh ja; rails, ja, dat heb ik vaker gezien'. Vervolgens wilde hij mij zijn kite aansm.... Roll Eyes,  maar ja; dan kan ik ook alleen maar reageren op de toon van; ik wacht wel op de kerstman schater. Ik heb dat maar niet gezegd, want El Rudo was a.h. kiten met kerstman-outfit aan. Je kunt dan passent commentaar verwachten Joepie Joepie.

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #91 Augustus 20, 2010, 11:50:51
edit2Rapporteer  
Jaaaahooooor, daar istie weer, meteen mete foto`s.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #92 Augustus 20, 2010, 11:56:32
edit2Rapporteer  
Verkeerde foto`s. N u de echte:
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #93 Augustus 20, 2010, 12:00:46
edit2Rapporteer  
De 4de foto, is niet het board zelf, maar de vorm waarop het board komt. Daarover vacuumfolie, en het board natuurlijk, en dan vacumeren.

Wie heeft er ocume of zoiets voor mij?

Dit board is nog zonder bult. Komt er dus weer in, want "the curving_grunt" is dan veel beter. Net stuurbekrachtiging.
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #94 Juni 26, 2011, 21:54:01
edit2Rapporteer  
Had ik van de week toch het idee dat de brouwersdam zijn eind punt is geworden Wimt. Liep s'avonds laat over het strand en kwam je verlaten boardje tegen en even verderop je straps.   Heb je een vernieuwde versie?
(overigens, aan de andere kant van de duinen staan vuilbakken).
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #95 Augustus 30, 2011, 19:14:10
edit2Rapporteer  
Zo'n board liet ik achter voor de verzamelaar, de verbeterde versie ligt npg in Bali: il dacht snel terug te gaan, maar dat zit er voorlopig niet in. Dit board was trouwens zonder bult, eigenlijk niks bijzonders, al is het natuurlijk wel een Wimt board. Mr R: dat je me topic nog hebt kunnen vinden.
Vise

Berichten: 49
Antwoord #96 September 24, 2011, 17:09:12
edit2Rapporteer  
Eerste foto is die van Escher, met die plas water Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.