nieuwe kite

bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
September 24, 2011, 17:39:48
edit2Rapporteer  
hey,

vaar nu met naish helix 2009.
maar wil andere kite's.

eigenschappen van kite die ik erin wil hebben:

weinig bardruk
lekker om uit te haken
snel
veel pop


nu wil ik de volgende kite's testen:

Slingshot RPM
Epic Screamer
Caution Spitfire
Switch Nitro

heeft iemand nog een andere sugestie voor een kite die deze eigenschappen heeft.
of zit hier een kite tussen die ik zeer waarschijnlijk niet lekker ga vinden?

mvg ronald
mocem

Berichten: 874
Antwoord #1 September 24, 2011, 18:19:15
edit2Rapporteer  
Als ik jouw zou ik een hardcore C-kite en een C-kite met bridle proberen.
Ik ben zelf benieuwd naar de Switch Combat omdat ik de prijs wel mooi vind.
Hieronder nog wat kites die ook jouw eisen voldoen.
-Ocean rodeo razor
-Ozone C4
-Liquid force Hifi
-Naish Torch
-Airush razor

Van het rijtje die jij zelf noemt is de RPM het meest geschikt denk ik.



bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #2 September 24, 2011, 18:54:07
edit2Rapporteer  
hey, bedankt voor je reactie!

heb al een keer aan een C4 gehangen, maar vondt dit een hele aparte kite (kan ook door de wind komen)

zo´n C~kite lijkt me ook niet alles door die 5th line, ivm met kite scheuren enz, of valt dit allemaal reuze mee?

gr
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 September 24, 2011, 19:04:23
edit2Rapporteer  
 :DProbeer torch en hadlow pro.
Rpm, park en screamer...  Van dit rijtje... Als je van heel veel depower houd en toch rete snel/ explosief... De park het wint... Epic is ook flex ( moet je aan markus vragen of je er aan mag hangen). Als je van relatief meer restdruk houd en een wat tragere draaisnelheid rpm. Overigens alle drie de kites reageren totaal verschillend. De een heeft meer bardruk (rpm) park ja of nee is afhankelijk van je instelling, screamer is wat dat aangaat gemiddeld.
Screamer heeft veel meer hangtime. Park gaat veel hoger...

Voor wakestyle new school, keiharde c-shape of rpm, voor free ride, oldschool screamer.
Voor wave, oldschool, free ride park
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 September 24, 2011, 19:10:57
edit2Rapporteer  
Probeer de Taboo eens! Ik zat voor het zelfde dilemma als jou. Nu vaar ik ermee.
Bij Eurofun op de Brouwersdam zijn ze in ieder geval te testen.

Ze hebben een normale hoeveelheid aan bardruk, uitgehaakt gaat erg goed
en makkelijk.,(Ik doe het nu ook ) er is meer dan genoeg aan pop en snel
zijn ze zeker.

Ik zelf zat te twijfelen tussen de RPM en de Taboo, de Taboo is het voor mijn
geworden omdat de maten net wat gunstiger waren en ook de prijs. Qau kwaliteit
en hoe ze vlogen was het voor mij om het even.

Overigens valt de Caution Spitfire zoiezo als af, die hebben echt mega veel bardruk.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #5 September 24, 2011, 19:31:42
edit2Rapporteer  
De C4 heeft 2 standen (vanaf 2011) Bezemsteel, freeride en freestyle.
Hierbij merk je echt dat de freestyle stand meer pop levert en een dood moment, dit is de fabriekssetting.

Voor freeride en hoog springen moet je die setting ook gebruiken om lekker hoog te gaan en doordat hij meer depower heeft is hij ook sneller. Bij de freestyle setting merk je echt dat hij dieper in het windvenster staat en dat vereist meer techniek om hoog te gaan.

De C4 is dus heel veelzijdig en raadt ook iedereen aan om de 2 settings te testen om dan pas een goed beeld te krijgen van deze kite. Je kan hem bij mij nog een keer testen in N-H als je wil.

Zelf ook eens aan een park gehangen maar die heeft echt geen bardruk.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #6 September 24, 2011, 20:55:57
edit2Rapporteer  
hey ronald ,als het weer eens waait mag je de mijne testen. kan je altijd vragen,schroom niet (wie dan ook)
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #7 September 25, 2011, 13:37:19
edit2Rapporteer  
bedankt voor de reacties,

@ eagle en mocem,

C-kite zou hem dus eigenlijk helemaal zijn. Maar ik heb van die verhalen gehoord over 5 de lijn, dat die je doek kan scheuren, of is die kans alleen veel groter als beginner zijnde?

 @ marc,
die zal ik ook wel even testen, doe ik denk ik gelijk al ga ik RPM testen.

@ tim,
ik heb hem gevaren op de freeride stand. ik ken iemand die hem heeft, dus ik kan vast nog wel even een keer aan zijn C4 hangen. dan probeer ik het even op freestyle stand.

@ markus,
dat zou helemaal top zijn, al zie ik jouw weer op het strand, wil ik dat wel doen, alleen wel in normale wind, niet in de high end als de laatste keer:P

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 September 25, 2011, 14:52:56
edit2Rapporteer  
En anders probeer je mijn Taboo's binnenkort maar, ik wil toch een keer
gezellig naar de Playa komen. Grin
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #9 September 25, 2011, 14:59:28
edit2Rapporteer  
5e lijn scheurt de kite ? Ik vaar al sinds 2004 met 5th en heb nog nooit een kite hierdoor gescheurd. Wel eens preventief losgegooid omdat ie door de 5th heen gedraaid was...
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #10 September 28, 2011, 11:10:46
edit2Rapporteer  
Als je Screamer wilt testen kun je me ook even mailen. Momenteel is mijn 2011 10m limited in de buurt van juventus (brouwersdam) Of je wacht nog heel even en dan heb ik wat 3G (2012) kites binnen.

jeroen    at   epickites punt com
barry

Berichten: 361
Antwoord #11 September 28, 2011, 19:11:47
edit2Rapporteer  
Ik zou de spitfire vervangen voor een OR Razor  aangezien deze minder bardruk heeft en de zelfde eigenschappen
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #12 September 30, 2011, 23:57:34
edit2Rapporteer  
Als je Screamer wilt testen kun je me ook even mailen. Momenteel is mijn 2011 10m limited in de buurt van juventus (brouwersdam) Of je wacht nog heel even en dan heb ik wat 3G (2012) kites binnen.

jeroen    at   epickites punt com

bedankt! maar dan moet het eerst nog even gaan waaien .
ik kijk eerst wel even of ik markus een keer op het strand zie, dat is makkelijker, anders moet die kite weer ergens worden opgehaald enz.

Ik zou de spitfire vervangen voor een OR Razor  aangezien deze minder bardruk heeft en de zelfde eigenschappen

hey barry, wist niet dat spitfire veel bardruk had, tot dat marc dat had gezecht.

had jouw ook gemailt, om de spitfire te testen. maar dan kan ik dat beter even laten schieten. 

Rudo had vandaag ook al een berichtje achter gelaten over de razor van hem, mischien moet ik die dan eens testen, qua revieuws enz klinkt die wel goed!

gr
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #13 Oktober 01, 2011, 10:07:29
edit2Rapporteer  
Heeft iemand al met de nieuwe Ocean Rodeo Razor 2012 gevaren ?
Zo ja, wat zijn de ervaringen !
El Rudo, Barry , Wouter ....................................... ...?
m.van.staalduinen

Berichten: 4
Antwoord #14 Oktober 01, 2011, 11:45:38
edit2Rapporteer  
Als je nu echt iets goeds en nieuw wilt proberen, adviseer ik de nieuwe Hadlow ID (2012).

http://www.kitedanmark.dk/shop/flexifoil-hadlow-id-1230p.html
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #15 Oktober 01, 2011, 11:53:09
edit2Rapporteer  
Lijkt ook wel heel erg op de Cypher die hadlow ID
m.van.staalduinen

Berichten: 4
Antwoord #16 Oktober 01, 2011, 11:58:51
edit2Rapporteer  
Ja dat klopt. De Hadlow ID is een nieuwe kite in de flexilfoil series. Ik ben in 2009 begonnen met kiten met de ION-IV (10.5 en 7) en ga in october over op de Hadlow ID. De prijs kwaliteit is echt heel erg goed en de bardruk en stuur eigenschappen zijn echt geweldig. De kite voelen waar hij is (zonder te kijken), is voor mij echt heel belangrijk. Zowel ION en Haldow ID kites hebben die eigenschappen. De bardruk is niet extreem maar ook niet als een slappe dweil. Ik zou de Hadlow ID aan je lijstje toevoegen om te testen.
Bularoo

Berichten: 165
Antwoord #17 Oktober 01, 2011, 14:05:12
edit2Rapporteer  
@Geronimo, Het is Juventa, en niet Juventus Smiley

Ik heb op het moment inderdaad een Epic Screamer 10 LTD 2011 van Jeroen geleend. Ik kite overal in Zeeland, Dus wil hem een keer testen kan je contact opnemen met Jeroen inderdaad, dan hoor ik het wel. Hoop binnenkort ook de "3G" kites te hebben. Dan de Screamer 10 LTD en een 7M. Dus als je erop wilt wachten, hoop die over een maand toch wel te hebben. Dan mag je die ook testen!

Screamer is een zeer mooie kite waar je even aan moet wennen, maar dan vaart die ook echt geweldig. Gewoon veel kites testen dan zie je vanzelf welke je het fijnst vind Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Oktober 01, 2011, 17:26:06
edit2Rapporteer  
Mooie Italiaanse voetbal club, Juventus... Heeft spelers als Roberto baggio, Aessandro del Piero (lees Pi-ero ) een vele andere roemruchte  bal strijders voort gebracht Grin   
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #19 Oktober 03, 2011, 22:47:58
edit2Rapporteer  
Doe ik nog zo mn best niks van voetbal mee te krijgen maak ik zo'n fout ^^
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Oktober 04, 2011, 00:53:45
edit2Rapporteer  
Sorry hoor maar: ghehehehe Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.