Al Te Vaak Gevraagd

Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #25 Oktober 05, 2011, 00:53:11
edit2Rapporteer  
Fluid Vice zou ik je idd niet aanraden. Wat ik van de importeur weet zijn et heftige kites. Zelfs hij vaart liever de EGO die al best heftig is. Als je een echte C kite/freestyle rider bent zul je ze geweldig vinden waarschijnlijk maar als beginner... echt niet.

De Fluid ATV daarintegen zou wel geschikt zijn (EGO ook wel).

Persoonlijk ben ik geen F-one fan maar het schijnen echt goede kites te zijn. Al hangt het er echt vanaf wie je vraagt.

Het lijstje dat Marc aan geeft zijn zeker geschikte kites die je nog redelijk goedkoop kan vinden. Er zijn nog genoeg andere kites die je er aan toe kan voegen, maar of dat nog binnen je budget valt..

Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #26 Oktober 05, 2011, 08:07:34
edit2Rapporteer  
Nou ik heb besloten eerst maar een les te nemen (was ik sws van plan) en daarna de vliegers te gaan testen. Ik neem aan dat ze op de kiteschool makkelijke vliegers gebruiken en stel dat ik die Fluid Vice nou niet heel veel anders vind vliegeren kan ik er altijd nog over denken en dan als ik zon vleiger test weet ik ook wat er anders is, nu heb ik daar geen idee van want ik heb nooit tubekites gevlogen
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #27 Oktober 05, 2011, 08:42:42
edit2Rapporteer  
Goh, hadden we een keer niet als eerst geroepen NEEM LES!
Ben je er juist 1 die nog geen les heeft gehad...
Dus alsnog:

Goed besluit: NEEM LES!
Yurup

Geen avatar

Berichten: 43
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #28 Oktober 05, 2011, 10:33:31
edit2Rapporteer  
Wat je vaak ook op een kiteschool kan doen is 2e hands kites kopen, als je zoiets hebt van mja dit is wel ok is dat misschien een goed idee. Of anders op de websites van de grotere kite scholen kijken of er iets is.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #29 Oktober 05, 2011, 21:02:16
edit2Rapporteer  




Als ik echt serieus wil gaan kitesurfen dan ga ik dat ook zeker doen, maar dan koop ik gewoon een hele rit (7,9,11,13 etc)

Mijn budget houd ongeveer 700 euro in maar ik kan natuurlijk altijd wat lenen van mijn ouders!



je spreekt jezelf een beetje tegen!

met 2 kite's kan je van 13 tot (ligt aan je skills) ong 40 knopen varen!

ik had een 8 en een 12, de meeste dagen kon ik gewoon kite al was er wind!

aan 2 kite's heb je wrsch meer dan genoeg, al kan je een beetje kiten, zou je er over kunnen denken om een 3e erbij te nemen, maar dat is niet persee nodig!
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #30 Oktober 05, 2011, 21:47:32
edit2Rapporteer  
Ik ga toch voor een 7,9 en de 11 en voor heel weinig wind een 14 dan betekent dat ik toch gewoon bijna altijd kan varen?
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #31 Oktober 05, 2011, 23:11:49
edit2Rapporteer  
hallo bhold, ik voel hier lichte eigenwijsheid, maar echt zoals eerder al is gezegd: na een les weet je al ietsje meer.
ter info: ikzelf vaar een 10 en een 7 en dek daarmee de hele windrange af van 10 tot 34 knopen, dus waarom 4 kites als je het ook met 2 kan doen.
dus nogmaals:

GA EERST LESSEN

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #32 Oktober 05, 2011, 23:17:57
edit2Rapporteer  
Al te vaak gevraagd? Vraaghet dan ook niet!


Nee hoor domme vragen bestaan niet... Je komt alleen lui over door naar de bekende weg te vragen... loser

Owh ja  en 4 kites... Zowiezo doen! Stel voor dat er een scheurt dan heb je 3 reserve. #eigenwijsheidisniettekoop loser YeSS

#leverteenanderwelgeldop=goedvoordeeconomiemaarnietdejouwe
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #33 Oktober 05, 2011, 23:43:31
edit2Rapporteer  
ps. doet me nog denken aan dit mopje:
Een man heeft net een vinger laten afzetten. Man: 'Dokter, kan ik nu piano spelen?' Dokter: 'Natuurlijk kan dat!' Man: 'Dat is geweldig! Dat kon ik voor de operatie niet!'

overeenkomst:
als je 4 kites hebt betekent dat nog niet dat je kunt varen Wink
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #34 Oktober 06, 2011, 17:26:04
edit2Rapporteer  
* sarcasme mode AAN*
Wel beetje lame.. wil je ECHT gaan kiten.. begin je met 2e handsjes... pffff noob.

Wel eventjes gronding geld storten op een merk zn bankrekening.
* sarcasme mode UIT*

Ik werk zelf voor epic kites, we hebben sinds dit jaar een C-shape. Enkel verkijgbaar in 11m en 8m. Puur omdat je daarmee 90% van de tijd je meer dan prima kan redden. En wil je meer lowend dan neem je een echte lowendkite (de infinity) en wil je bij nog hardere wind varen kan je ook wel voor een andere shape gaan gezien de meeste mensen toch niet zo freestylerig meer zijn bij meer dan 30 knopen. Athans ik zie dan veel mensen vooral voor big air gaan.
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #35 Oktober 06, 2011, 17:59:11
edit2Rapporteer  
Nou ik ken niet veel mensen die als ze voor het eerst gaan kitesurfen DIRECT de allernieuwste kites gaan kopen eerlijk gezegd. Als ik het nou echt heel leuk ga vinden kan ik daar nog altijd over denken, en 900 euro voor 7, 9 en 11 plus lessen met die kites vind ik persoonlijk niet al te veel geld als je weet dat ze uit 2011 komen en maar een paar maanden gebruikt zijn!
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #36 Oktober 07, 2011, 08:55:19
edit2Rapporteer  
Ok, nou dan koop je gewoon 3 kites en lessen a 100 eu per keer voor in totaal 900 euro :-)
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #37 Oktober 07, 2011, 20:32:36
edit2Rapporteer  
nou jongens, 3 kites uit 2011 voor 900 totaal is niet veel, daar kun je m geen ongelijk in geven. maar heb de fluid kites nog nooit gevaren, dus geen idee of ze geschikt zijn voor beginners. en je kunt aan de buitenkant niet de staat van de struts zien... vaak geplakt wellicht? leskites en dus intensief gebruikt?
tja bhold, ik kan je niet meer toewensen dan wijsheid en veiligheid.
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #38 Oktober 08, 2011, 10:26:10
edit2Rapporteer  
Nou alleer eerst zijn de kites in juni 2011 gekocht, hij verzekert me dat er geen reparaties zijn, en in die 3 maanden kunnen ze echt niet meer dan 20 x gebruikt zijn denk ik zo. Verder neem ik ook mijn eerste les bij hem en als de kites echt niet bevallen dan ga ik terug.
zinno

Geen avatar

Berichten: 56
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #39 Oktober 08, 2011, 17:53:23
edit2Rapporteer  
Die vice is precies gewoon een pure C kite.

Koop iets waarbij je niet moet nadenken in het begin een north evo 9m, vaart  ergens tussen de 15-31knp. Kan je alles mee.

Lijkt me ook kort door de bocht om zomaar even een zelfde reeks van 3 kites te kopen.
Er zijn trouwens kites die heel goed zijn in bepaalde maten en slecht in andere. Je moet kites kopen die aansluiten. Heb je bv een 9m die je gepowerd kan varen vanaf 23knp, dan zoek je een 11m-12m die je kan varen tot 23 knp, aan je stijl overeenkomt & een goede lowend heeft. 9m rpm & 12m rally is naar mijn smaak een goede combo.

Maar iedereen is anders natuurlijk, daarom zijn er ook zoveel kites.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #40 Oktober 08, 2011, 19:27:44
edit2Rapporteer  
Nou alleer eerst zijn de kites in juni 2011 gekocht, hij verzekert me dat er geen reparaties zijn, en in die 3 maanden kunnen ze echt niet meer dan 20 x gebruikt zijn denk ik zo. Verder neem ik ook mijn eerste les bij hem en als de kites echt niet bevallen dan ga ik terug.
Wie mag die 'hij' dan wel zijn? Elke willekeurige gast kan je heus niet zomaar verantwoord les geven hoor...
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #41 Oktober 08, 2011, 20:42:38
edit2Rapporteer  
Een jongen die gesponsord wordt, voornaam Mees, achternaam geen idee
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #42 Oktober 08, 2011, 21:18:17
edit2Rapporteer  
Een jongen die gesponsord wordt, voornaam Mees, achternaam geen idee

hmm al wordt ie gesponsord denk ik toch dat je wel mag aannemen dat die kite's meer als 20 keer zijn gebruikt. 
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #43 Oktober 08, 2011, 21:29:41
edit2Rapporteer  
Tja, maar ze zijn volgens mij nog altijd nieuwer dan de doorsnee kite op marktplaats, tegen mij zei hij overigens dat hij ze vrij weinig had gebruikt, hij kan alles zeggen maar je moet je medemens toch wel kunnen vertrouwen! Hoop ik toch (:
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #44 Oktober 08, 2011, 21:43:18
edit2Rapporteer  
Ga nu niet eigenwijs zijn en die Fluid's kopen! Dat gaat je alleen maar tegen
vallen en dan duurd het veel langer voordat je het goed kan! Gewoon even
kijken naar een goede SLE/ BOW kite in plaats van een C-kite!
Yurup

Geen avatar

Berichten: 43
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #45 Oktober 08, 2011, 22:48:13
edit2Rapporteer  
Je kunt hem niet dwingen, je hebt gezegd wat je kan en daarna moet die het zelf weten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.