Gewicht boardjes

mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Oktober 21, 2011, 16:18:43
edit2Rapporteer  
Laatst had ik iemand zijn boardje even in mijn handen en het viel mij op dat deze veeel zwaarder was dan de mijne.
Weet iemand wat het verschil is qua vaareigenschappen tussen heel lichte boardjes en heel zware boardjes. Ik begrijp dat voor trucs het makkelijker is om een heel licht boardje te hebben.
Maar hoe verhouden de boardjes zich bij het gewoon varen van rakjes? Maakt het dan uit of je een heel licht of zwaarder boardje hebt? Bijvoorbeeld dat je met een licht boardje gemakkelijker upwind kunt varen? Of zijn die verschillen maar minimaal/verwaarloosbaar?

(edit: het betreft de twintip)



Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Oktober 21, 2011, 16:31:50
edit2Rapporteer  
Gewicht merk je alleen met springen, board-offs en het tillen op de kant.

Voor overpowerd knallen in harder wind is een te licht board juist onprettig omdat je die onder je vandaan voelt waaien. Voor de rest maakt gewicht geen drol uit en kun je beter naar de vaareigenschappen kijken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.