hulp nodig park of Bolt ??

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #25 Januari 02, 2012, 11:24:39
edit2Rapporteer  
Ieder moet het voor zich weten maar ik vond de park geen fijne kite, weinig druk op de bar, zo weinig dat je amper voelt waar ie staat. Verder geen constante pull als je em stuurt of loopt. Heb er niet heel veel mee gevaren en zou em nog wel eens willen proberen om misschien een andere mening te krijgen.
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #26 Januari 02, 2012, 11:35:05
edit2Rapporteer  
Dan word het voor mij geen park denk,bardruk vind ik toch wel erg prettig heb ik gemerkt.zeeko notus van 2010 heeft ook genoeg bardruk,maar die nieuwe is schijnt ook weer minder te zijn .word wel lastig zo .
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #27 Januari 02, 2012, 11:45:05
edit2Rapporteer  
Park heeft 3 aanknopingspunten voor backlines waarmee je de bardruk beïnvloedt. Ik vaar'm op de middelste. Zeker een stuk minder druk dan de bandit dos waarmee ik hiervoor heb gevaren, maar na een korte aanpassingstijd weet ik nu echt weer waar de Kite staat in het venster. Na een tijdje sinussen vanwege <14 knopen wind voel ik m'n armspieren dus er is echt wel druk op de bar! Bij die sub14 voer ik wel Smiley dus lowend voor mij Okay!

Voorlijken kunnen ook verzet worden, daarmee beïnvloedt je de grunt vd Kite. Nog niks mee gedaan.
feddomw
Gast
Antwoord #28 Januari 02, 2012, 11:45:51
edit2Rapporteer  
Dan word het voor mij geen park denk,bardruk vind ik toch wel erg prettig heb ik gemerkt.zeeko notus van 2010 heeft ook genoeg bardruk,maar die nieuwe is schijnt ook weer minder te zijn .word wel lastig zo .

Bardruk op de Park is te regelen, 3 standen voor bardruk.

EDIT: DM2008 was me voor.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #29 Januari 02, 2012, 12:07:47
edit2Rapporteer  
Park 2011 heeft idd standaard weining bardruk, en is inderddad erg makkelijk aan te passen.
Park 2012 heeft een stuk meer bardruk, en is ook naar eigen smaak aan te passen.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 Januari 02, 2012, 14:35:48
edit2Rapporteer  
Ik heb 1x gevaren met een Park 2012 10m, was een leenkite omdat mijn kite gerepareerd moest worden. Ik heb zelf een Best Kahoona 2010 en Fone Bandit 2008. De 2 dingen die mij het meeste opvielen aan de Park in vergelijking tot de Kahoona en Bandit zijn:
1) Ontzettend stabiel.. je laat de bar los en de kite blijft gewoon staan waar ie staat. De Kahoona en Bandit moet je continu druk op de bar houden anders liggen ze vrij snel op het water.
2) Draaisnelheid is veel hoger.

Ik vond het echt een hele fijne kite en vond het erg jammer dat na 1 week mijn kite al weer klaar was en ik de Park maar 1x heb kunnen varen. Maar misschien maar goed ook, anders had ik 'm misschien niet meer terug willen geven Smiley

Een ander ding wat me opviel waren de lijnen. Die zien en voelen heel anders aan als die van Best/Fone. Die van Best/Fone zijn heel duidelijk gewoven, maar die lijnen van Naish leken wel uit 1 stuk gegoten.. Mijn algemene indruk vd kite+bar was dat de kwaliteit echt een stuk hoger lag als van mijn kites.

De reden dat ik niet alsnog een Park heb gekocht is met name de prijs, ik vind ze echt veel te duur en zijn 2e hands nog nauwelijks te krijgen, zeker de 2012 niet ... logisch natuurlijk.
En anderzijds, het is een C shape en ligt dus wat dieper in het windvenster t.o.v een SLE kite. Met weinig wind is het dus lastiger om upwind te komen.. Ik zie het aan een maatje van me die bij low-end wind met een 9m SLE veel makkelijker upwind komt als ik met een 9.5m delta. Met een 10m hybrid C wordt het denk ik nog lastiger. Misschien verbeeld ik me dat, of misschien kan ik gewoon niet kiten :-) Maar ik heb mezelf voorgenomen om er eerst een 12m SLE erbij te gaan halen voor de dagen dat het wat minder waait.


edit: conclusie, met mijn beperkte ervaring, als je moet kiezen tussen Bandit en Park, zou ik voor de Park gaan. Maar als je nog open staat voor wat anders zou ik eerder voor een SLE kiezen, zeker als je met weinig wind ook goed wil kunnen varen.
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #31 Januari 02, 2012, 15:36:25
edit2Rapporteer  
Oke Thanks voor de info,dus als ik het goed begrijp is de low end niet super bij de naish park.vind het ook jammer dat er niet super veel info is te vinden over de bandit 5.
mocem

Berichten: 874
Antwoord #32 Januari 02, 2012, 17:56:08
edit2Rapporteer  
@karel waarschijnlijk is bij jouw de coating van je lijnen. Bij die Park zit die er nog helemaal op omdat de kite nog niet zo oud is. Daarom lijken de lijnen anders.
gerard560

Berichten: 20
Antwoord #33 Januari 02, 2012, 20:11:16
edit2Rapporteer  
bedankt voor al deze reakties er wordt me al meer duidelijk
bardruk heb ik nog geen idee van moet eerst nog een poosje op het board blijven staan  Tongue
had het idee dat mijn waroo niet veel druk had

heeft er iemand een lijstje gevonden van de windrange van de kite maten ?

ik was al aan het zoeken naar een park 2011 maat 11 maar denk die niet te gaan vinden  Wink
2012 hebben ze die maat wel


dan zou het voor model 2011 maat 9 en 12 een betere optie zijn ?
daar word ook de zelfde lijn lengte genoemd 

maar vooralsnog blijft bij mij de maat 10 ook nog hangen om voorlopig mee aan de slag te gaan


edit * de kite bandit zal voor mij wel gaan afvallen
maar heb nu nog de vraag is een Bolt ook goed ? wat zijn de ervaringen met de bolt
sigma ziet er wel erg gaaf uit en bijkomend iets ik heb zo`n schildpad tattoo op mijn lijf ha ha
en die heb je in 10,5
of is deze kite minder geschikt voor een beginner ?
sorry voor de vele vragen maar het is echt een doolhof om de info directer te krijgen
via leveranciers en dan ook nog in begrijpbare taal voor een beginner
maar ben zeker blij met de antwoorden !!


mvg gerard
feddomw
Gast
Antwoord #34 Januari 02, 2012, 20:57:00
edit2Rapporteer  
Je kan ook serieus kijken naar 14 - 10 denk ik. Je weegt genoeg, en als beginner ga je toch niet het maximale low-end uit een kite halen. Grotere kites zijn ook iets langzamer en iets meer vergevingsgezind dan kleinere maten in het algemeen, omdat ze zo langzaam zijn.

Je pakt 2 meter "meer" in je low end met een 14 dan met een 12, maar je high end is maar 1 meter "lager" met een 10 t.o.v. een 9. Het is maar een idee.

Dit voor de Park dus, en ik kan voor je vragen bij mijn kite-maat die zijn Parks wil gaan verkopen.

Maar je moet ook echt naar Catalyst kijken. Cabrinha Convert zie je ook niet vaak maar is een bijzonder  fijne beginnerskite ook, heb ik gehad. Die is nu vervangen door de Vector.

Ik kwam op Marktplaats iemand tegen wiens board ik wil kopen en die heeft een Best Waroo 11m in nieuwstaat omdat hij in 2009 lessen heeft genomen, spullen gekocht en vervolgens nooit meer gevaren. Aan de staat van het board te zien (is ook een 2009) klopt dat verhaal wel. Die krijg je voor weinig geld €400? denk ik) en is volgens mij ook een prima beginnerskite, zeker als de kite inderdaad in nieuwstaat is.

Ik weet uit ervaring dat het moeilijk is, maar je moet je ECHT NIET blind staren op je spullen in het begin. Je moet nu leren varen en op termijn zal blijken wat je zelf zal gaan willen qua kite. Nu moet je gewoon een fijne en betrouwbare beginnerskite kopen.
gerard560

Berichten: 20
Antwoord #35 Januari 05, 2012, 08:03:31
edit2Rapporteer  
ik heb flink lopen wikken en wegen 2 kite`s is misschien toch
het beste om de meeste tijd op het water te kunnen !!
en heb mij nog niet vast gezet aan een park

nu ben ik een mooi setje tegengekomen
een nieuwe naish bolt 2011 9 en 12 maar hier bij gear is nog niets bijgeschreven
over iemand die hem heeft ,staat wel geschikt voor beginners

mijn vraag doe ik hier goed aan om dit setje aan te schaffen
en is er meer info te krijgen of heeft iemand hier goede of slechte ervaringen ?

mvg gerard
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #36 Januari 05, 2012, 09:14:59
edit2Rapporteer  
De Bolt is ontstaan uit de samenvoeging van het beste van de Cult en de Helix. Prima (beginners) kite. Wel anders dan de Park overigens
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #37 Januari 05, 2012, 09:26:06
edit2Rapporteer  
Over de Bolt moet je wel het 1 en ander kunnen vinden online, kijk ook bij kiteforum.com .
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #38 Januari 05, 2012, 11:05:19
edit2Rapporteer  
Als ik jou verhaal lees, zou ik of voor de Park of Bolt 2011 gaan, of voor de Bolt 2012.
Ik heb ze allemaal gevaren, Park en Bolt 2011 vond ik weinig verschil in zitten.
Park 2011 was echt super, deze vond ik iets stabieler, en sprong iets lekkerder.

Ik vaar nu Park en Bolt 2012, en vind daar grotere verschillen in zitten.
Bolt 2012 ligt heel dicht in de buurt van de Park 2011, alleen vind hem sneller sturen, en nog
net iets stabieler, springen met de Bolt 2012 is ook genieten....
De Park 2012 heeft een stuk meer bardruk gekregen, en stuurt iets zwaarder.
Dus voor het freestyle werk iets meer geschikt.
Omdat ik veel in de golven zit wil ik een kite met weinig bardruk, snel sturen, veel depower,
super stabiel en af en toe een lekker sprongetje.
Voor mij is dat de Bolt 2012 geworden.

En inderdaad het schildpadje is ook wel erg cool Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.