Australie kite meenemen tips

kitertjuh

Berichten: 1133
Maart 01, 2012, 10:00:09
edit2Rapporteer  
Ik ben van plan om eind augustus voor 4,5 maand naar Australië te vertrekken om daar de oost en west kust af te reizen en te kite waar mogelijk is. Nu heb ik alles al voorbereid en ben op het punt mijn ticket te boeken.

Nu komt de vraag hoe ik mijn materiaal mee ga nemen. Het schijnt aardig lastig of duur te zijn wat ik tot nu toe heb gevonden. Ik kan me niet voorstellen dat alle kiters die naar Australië afgereisd zijn zo veel betaald hebben.

Vb:

Je mag 30kg meenemen incl. sport uitrusting. Al mijn kitespullen bij elkaar is ongeveer 25 kg, maar dan moet ik nog mijn kleding, laptop, camera, schoenen, documentatie etc meenemen. Zodra je over die 30kg zit ga je gemiddeld €25-€50,- per kg betalen per enkele reis.

Nu dus de vraag wat jullie aanraden.

Alvast bedankt.
matta

Berichten: 195
Antwoord #1 Maart 02, 2012, 13:34:45
edit2Rapporteer  
Erg toff om zo lang te gaan reizen! Smiley Aan de oost-kust is niet bijzonder veel wind naar wat ik begrepen heb, aan de west-kust daarentegen wel, zeker in de Australische zomer! Ik heb zelfs gehoord dat er mensen blij waren dat het dag windstil was!

Ik heb mijn materiaal als volgt mee genomen: board helemaal strippen en in een slaapzak vervoeren, hier huishoudfolie omheen wikkelen als 'seal'. Een 7 en 9 helemaal strak ingepakt en in een grote Dakine tas gestopt incl. bar en board-onderdelen, daarnaast niet veel kleren mee genomen, het is er toch warm en als je 4.5 maand weg gaat kan je het daar net zo goed kopen! Vervolgens een rugzak op met hierin m'n harnas/camera/zware spullen.

Ik heb niks hoeven bij te betalen, heenreis: 23-24kg, terugreis 22kg.... Wat je ook kan doen is daar kites kopen en aan het einde van je reis weer verkopen.
apollo

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #2 Maart 04, 2012, 10:55:02
edit2Rapporteer  
Ik zou niet te veel kitemateriaal kopen in OZ. Alles voor het kitesurfen is er veel duurder dan in Europa.

Aan de Oostkust is er inderdaad niet zo veel wind en heb je echt wel grotere maten nodig (12 to 14 meter). De oostkust is meer een surfbestemming dan een kitesurfbestemming.

De Westkust is echt wel andere koek in verband met de wind. Vanaf december blaast de wind toch wel met een gemiddelde van 4 tot 5 dagen per week. Soms uitschieter tot een volledige week wind. Thermale wind die altijd rond de middag op komt. Algemeen kan je stellen dat je in het begin van het seizoen meer noordelijker (exmouth) moet zitten voor de wind (vb november) en naarmate de maanden vorderen je zuidelijker gaat en de wind in het noorden zwakker wordt. De regio rond geraldton (4 h rijden van Perth) is echt wel een windmagneet. Harde constante wind hier. Vaak 20kn+ zonder de gusts.

Ik had 3 kites mee 12-9-6 en 1 kiteboard. Surfplank heb ik daar gekocht en weer verkocht. Je kan gerust een gewoon golfsurfboard nemen en zal niet kapot gaan in die tijd dat je er bent. Je kan echt wel inventief zijn met je bagage. 2 kites in handbagage. Al je zware spullen aandoen op het vliegtuig. Mijn kitebag mocht 15 kg wegen. Geen gram meer.
Vergeet zeker geen wetsuit want water kan best wel nog koud zijn in de regio Sydney/Melbourne:Zuid Australie

Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3 Maart 21, 2012, 12:54:57
edit2Rapporteer  
Ik zit ook te denken om ipv december naar brazilie te gaan een maand naar perth te gaan. Camper huren en lekker knallen daar. Ben zelf in 2003 aan de westkust geweest en ik weet dat het daar toen waaide alleen hoeveel weet ik niet meer want deed toen helemaal nog niet aan kitesurfen.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #4 Maart 21, 2012, 15:19:48
edit2Rapporteer  
Weet niet met welke maatschappij je vliegt.
Maar ik ben 2 weken geleden met KLM naar Nairobi Kenya gevlogen, en mocht 2x23 kilo aanruim bagage en 12 kilo aan hand bagage mee nemen.
Weet niet hoe het zit naar down under.
kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #5 Maart 21, 2012, 15:21:38
edit2Rapporteer  
Moest je daar extra voor betalen dan? Want ik had gekeken bij KLM en dat was €250,- per enkele reis
matta

Berichten: 195
Antwoord #6 Maart 21, 2012, 15:53:19
edit2Rapporteer  
Ik zit ook te denken om ipv december naar brazilie te gaan een maand naar perth te gaan. Camper huren en lekker knallen daar. Ben zelf in 2003 aan de westkust geweest en ik weet dat het daar toen waaide alleen hoeveel weet ik niet meer want deed toen helemaal nog niet aan kitesurfen.

Een camper huren is vrij prijzig in Australië, kan je dan niet beter in bijvoorbeeld Lancelin gaan zitten in een YHA?
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #7 Maart 21, 2012, 17:28:39
edit2Rapporteer  
Moest je daar extra voor betalen dan? Want ik had gekeken bij KLM en dat was €250,- per enkele reis

nee, hoorde bij de ticket.
zal even kijken of ik het kan vinden...

helaas, heb even gekeken en Australie valt er niet onder.
hier een lijst van landen waar het wel voor geldt
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #8 Maart 21, 2012, 21:55:46
edit2Rapporteer  
Ik zit ook te denken om ipv december naar brazilie te gaan een maand naar perth te gaan. Camper huren en lekker knallen daar. Ben zelf in 2003 aan de westkust geweest en ik weet dat het daar toen waaide alleen hoeveel weet ik niet meer want deed toen helemaal nog niet aan kitesurfen.

Een camper huren is vrij prijzig in Australië, kan je dan niet beter in bijvoorbeeld Lancelin gaan zitten in een YHA?

Ik heb in 2003 al in Hostels gezeten maar ik heb nu mijn vriendin bij me en wil alle reis vrijheid hebben dus vandaar een camper huren. Anders kan ik net zo goed naar Brazilië gaan en daar een appartementje huren Smiley
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Maart 21, 2012, 23:49:59
edit2Rapporteer  
Damn... ik had gehoopt dat t ook voor de filipijnen gold... :s
kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #10 Maart 22, 2012, 10:26:14
edit2Rapporteer  
Het is niet erg makkelijk, maar heb nu de volgende keus gemaakt.

Ticket via Emirates geboekt en mag 30KG ruimbagage meenemen en 7kg handbagage. Ik neem alleen mijn kites etc mee en zodra er wat over is kleding.

Al mijn kleding en andere benodigdheden koop ik ter plekken wel. Zo veel heb je toch niet nodig met die temperaturen.

Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #11 Maart 25, 2012, 13:01:30
edit2Rapporteer  
Het is niet erg makkelijk, maar heb nu de volgende keus gemaakt.

Ticket via Emirates geboekt en mag 30KG ruimbagage meenemen en 7kg handbagage. Ik neem alleen mijn kites etc mee en zodra er wat over is kleding.

Al mijn kleding en andere benodigdheden koop ik ter plekken wel. Zo veel heb je toch niet nodig met die temperaturen.



Wat ben je kwijt voor je ticket?
kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #12 Maart 26, 2012, 08:34:27
edit2Rapporteer  
Amsterdam - Dubai - Sydney retour €1360,- incl stopover van 3 dagen in Dubai

Kreeg ook een retourticket naar New Zeeland gratis.
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #13 Maart 26, 2012, 10:41:33
edit2Rapporteer  
Mooie prijs. Zeker ook voor het aantal kilo's wat je mee mag nemen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.