Weer- en Windwaarschuwing do-vr-za-zo

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Juni 21, 2012, 18:56:17
edit2Rapporteer  
Wie de waarschuwingen voor het noodweer van vanavond niet opgemerkt heeft bij deze nog maar een keer:

KNMI:
Vandaag en morgen: Onweersbuien
Van het zuidwesten uit nadert een actieve buienlijn met zware onweersbuien ons land. Bij de buien zijn ook hagel en zware windstoten van 80-100 km/uur mogelijk. Vanavond trekken de buien van het zuidwesten uit over het land, er kan plaatselijk in korte tijd veel neerslag vallen. De buien trekken naar het noordoosten en de activiteit van buien neemt later in avond geleidelijk wat af. De oost- tot zuidoostenwind is matig, kracht 3 tot 4, in het noordelijk kustgebied 6 à 7 Bft. In de avond draait de wind naar het zuidwesten en neemt toe naar vrij krachtig, kracht 5, aan de kust naar hard tot stormachtig 7 tot 8 Bft.

Komende nacht heeft de buienlijn het land verlaten en klaart het op. De minimumtemperatuur wordt omstreeks 12 graden en de wind is zuidwestelijk, matig tot vrij krachtig, rond kracht 4, langs de kust krachtig of hard, kracht 6 tot 7, langs de westkust mogelijk stormachtig, 8



De dagen erna staan krijgen we te maken met een flink lagedrukgebied wat elke dag voor flink veel wind zorgt en ook de mogelijkheid op pittige buien is niet uitgesloten.

KNMI:
Morgen is het wisselend bewolkt en ontstaan er vooral in het noorden en westen buien, mogelijk met onweer. De temperatuur wordt ongeveer 18 graden. De zuidwestenwind is matig tot vrij krachtig, aan de kust krachtig tot hard. (Bron: KNMI)


Kijk dus goed uit en ga bij twijfel naar de pro's kijken in plaats van het tegen beter weten in "toch even moeten proberen".
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Juni 21, 2012, 20:10:16
edit2Rapporteer  
Vraagje, Ik ben beginner, als ik dit zie moet ik dan m'n 14 of m'n 18m oppompen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juni 21, 2012, 20:19:33
edit2Rapporteer  
ALs je met je 18m exact voor de vlaag afzet, win je dan direct "Boven N.A.P."?
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #3 Juni 21, 2012, 20:28:37
edit2Rapporteer  
Vraagje, Ik ben beginner, als ik dit zie moet ik dan m'n 14 of m'n 18m oppompen?
Heb je niet iets groters? Waterstart is makkelijker te oefenen met een 21 volgens mij.

OT: Hopen dat zaterdag meevalt qua buien/onweer, dan lekker knallen met de 7 op Workum  Joepie
kiter.raphael

Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
Antwoord #4 Juni 21, 2012, 20:35:39
edit2Rapporteer  
is goed te doen die 14 meter.
als je 150 kilo weegt Grin



hier ook wel aardig weer.

nou succes morgen evan.      ThumpsUp
is er nog iemand die jou filmt.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Juni 23, 2012, 22:25:49
edit2Rapporteer  
Vraagje, Ik ben beginner, als ik dit zie moet ik dan m'n 14 of m'n 18m oppompen?
Wow, dat is een nasty wolkje!!! Maar wel erg mooi!
Thx voor de waarschuwing, ik heb genoten vandag met de 9mtr Grin
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #6 Juni 24, 2012, 12:33:14
edit2Rapporteer  
Gister was heerlijk met de 9m.

Blij dat ik vandaag niet te kiten ben Grin

mocem

Berichten: 874
Antwoord #7 Juni 24, 2012, 18:03:48
edit2Rapporteer  
Je hebt wat gemist. Na die bui was het top aan de kust. Ik moest wel opletten voor aankomende buien. Ben er twee keer voor naar de kant gegaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.