cooperatieve democratie

Wimt

Berichten: 2498
Maart 06, 2012, 20:13:20
edit2Rapporteer  
Als tegenhanger van de huidige kapitalistische democratie: GELD als stemrecht.
Dit laatste systeem heeft zich als destructief bewezen, maar het werkt nog steeds: post.nl loopt slecht, maar gaat de bonussen toch verhogen.

Het andere systeem gaat uit van samenwerking, cooperatie. Dus geen grote gelaagdheid van directeur, onderdirecteur enz, en meer ruilhandel en vele  eigen munt-systemen: Argentinie is op deze manier na 10 jaar uit het slop gekomen: ze hebbeb de financiele crisis op deze manier overwonnen, echter niet de sociale crisis. Er is er meer diefstal dan ooit. Maar voorlopig toch wel iets voor ons om te copieren.

Cooperatieve democratie met eigen geldsystemen, zie je nu steeds meer. In Japan regelen ze de oude dag, door nu als ze nog jong zijn, te werken voor de bejaarden. Ze bouwen daarmee punten op, die ze als bejaarde weer inlevern. Dit functioneert al een halve eeuw.

Toch zou het mooi zijn, als we in 1 keer een financiele, sociale en milieu revolutie konden invoeren.
Dit zou kunnen dmv telepatie: gedachten voelen. Ik zeg expres voelen, niet lezen. Er is dmv telepatie een direct weten, er worden ook geen woorden gebruikt: denken geeft nml de mogelijkheid om te liegen, en zo komt het denken als leugenwoorden uit de mond van 80% van de politici ( en natuurlijk ook andere mensen). Telepathie gebruikt dus geen woorden, er is een direct weten, waardoor de kennisoverdracht maximaal en totaal is. Als dus op deze manier alle kennis eerlijk en voor iedereen direct en totaal beschikbaar is, is er ook geen gelaagdheid in de maatschappij noodzakelijk, is dus iedereen gelijk, en omdat iedereen alle kennis totaal heeft, doet iedereen meteen alleen maar het goede.

Deze hemel op aarde is hier helaas nog niet, al zeggen de altnernatieven, dat we over 5 jaar allemaal 100% telepatisch zijn. Volgens nu.nl zijn we dit dan ook, maar dan wel met wat technische hulpmiddelen. Zoals we nu dus bewegingintentie direct van het brein kunnen aflezen, zodat verlamden weer bionisch kunnen lopen, zo kunnen we volgens nu.nl over 5 jaar de gedachten aflezen. Dan hebbeb we eindelijk geen politiek systeem meer nodig! Dus dan het einde van de ' leugen die regeert'.
feddomw
Gast
Antwoord #1 Maart 06, 2012, 21:22:56
edit2Rapporteer  
Wat mij betreft schaffen we het stemrecht voor 90% van de bevolking weer af. Oligarchie: ideaal systeem.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Maart 06, 2012, 21:55:39
edit2Rapporteer  
Goh, ben ik met je eens: ideale tussen oplossing.
Anders zijn we straks veroordeeld tot een Wildersbeleid: hij doet wat het volk wil: niks dus
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #3 Maart 08, 2012, 12:59:48
edit2Rapporteer  
Wie mijn gedachten kan lezen vindt mij maar een vies ventje.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 Maart 08, 2012, 19:52:23
edit2Rapporteer  
Zal wel een close cooperatie zijn met een vrouwelijk geslachtsdeel, met vies veel slijm en zo.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.