2 Fuels uit 2007

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #25 April 17, 2012, 00:25:46
edit2Rapporteer  
Nog even een andere opmerking, ik kite altijd met tubekites op het land ik heb er nog geen een lek gehad. Ik ben dan wel altijd voorzichtig maar dat ze kapot gaan op het land is onzin bij normaal gebruik.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #26 April 17, 2012, 07:56:31
edit2Rapporteer  
na een half jaar vaak kiten ben je al geen beginner meer dus dat komt helemaal goed..haha.Enne ik zou er maar bij zijn anders is elevation je voor...
Vriend van mij heeft half jaar geleden nog 13m 2007 gekocht..eveneens uit drenhte..super kite..



Maargoed tegen mensen die het agrument van matthijs ter harte nemen zeg ik... veel plezier op de gips afdeling. heb geen medelijde met jullie... jullie verzieken het toch voor ons!  vroeg of laat ben je aan de beurt en dan kunnen wij speciale verzekeringen en nog meer geld betalen omdat er sukkels zijn die niet luisteren.

Btw heb de fuel 2007 in mijn handen gehad.

l

Haha! Alsof een foil of tube er zoveel mee te maken heeft als je jezelf het gips in bonjourd!

Dat een Fuel geen ideale flyboard kite is dat klopt, maar dat heeft alles te maken met dat je met een C-shape gewoon moet aan kunnen kanten om de lucht in te komen en dat kan met een flyboard bar slecht tenzij je op asfalt zit.  Verder heeft een matras vaak een veel hogere hangtime en iets minder schade gevoelig.

Maar als jij zegt dat je bladder gelijk lek is als je hem op een veld klapt vind ik jou net zo geloofwaardig als Matthijs :-) Ik heb jaren geflyboard met Fuel's en ik heb ze nog nooit lek gehad door een klap op een veld..

geijk niet... maar gaat wel sneller stuk... ik landboard zo nu en dan nog steeds.
Blijf er bij dat,  een foil voor een beginner op het droge een veel betere kite is... de kansen op een kite crash als beginner zijn dan aanzienlijk hoger, de kans dat je kite stuk gaat na het trekken van je safety is nog steeds groter dan bij het releasen van je foil kite, waarom? Een L.E.I kite blijft vorm houden dus zit er altijd ergens spanning op. een Foil daarintegen dwarelld zachtjes naar beneden bij het trekken van je safety. En een foil kite kan je heel makkelijk zelf landen en starten... Wat het allemaal net iets vriendelijker maakt en ook veiliger voor gebruik boven land

Ok excuses voor mijn botte reactie... maar ja heb toch zoiets van safety first...
JeffreytS

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #27 April 17, 2012, 16:29:55
edit2Rapporteer  
oke bedankt! Hier heb je wat aan!

Ik heb mijn vraag hier gesteld omdat ik begonnen ben met kitesurfen maar omdat ik niet de tijd en het geld heb om regelmatig richting zee (of andere kitespots) te gaan wil gaan flyboarden. Dit omdat ik dit in het binnenland kan doen (Twente). Ik zou uiteindelijk graag weer willen surfen en daarom dacht ik aan een kite die ik voor het flyboarden en het kite surfen zou kunnen gebruiken. Dit om de kosten te drukken.
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #28 April 17, 2012, 16:53:47
edit2Rapporteer  
na een half jaar vaak kiten ben je al geen beginner meer dus dat komt helemaal goed..haha.Enne ik zou er maar bij zijn anders is elevation je voor...
Vriend van mij heeft half jaar geleden nog 13m 2007 gekocht..eveneens uit drenhte..super kite..


als je naar mattijs luistert vind ik je nog een grotere pannekoek dan hij zelf...
beter koopje een crossmotor 250cc of ga mee doen aan tractorpulling.
Die opmerking van "na een half jaar ben je geen beginner meer geeft temeer aan dat matthijs zelf niet of nauwelijks ervaring heeft.
 loser Angry

Spaar ff door en koop een foil kite! Flysurfer, peterlynn, HQ, pansh, Ozone, en nog een paar merken. ga geen kites kopen die een hoge draaisnelheid hebben en geen depower en zeker niet met inflatable leading edge die gaan meteen stuk!!! goeie klap op het veld en je bladder is lek... plus dat je doek het niet prettig vind ... ga naar een Flyboard/kitelandboarding forum daar hoor jij thuis en vraag ze maar, die zullen dit keihard afraden ( de fuels)

Maargoed tegen mensen die het agrument van matthijs ter harte nemen zeg ik... veel plezier op de gips afdeling. heb geen medelijde met jullie... jullie verzieken het toch voor ons!  vroeg of laat ben je aan de beurt en dan kunnen wij speciale verzekeringen en nog meer geld betalen omdat er sukkels zijn die niet luisteren.

Btw heb de fuel 2007 in mijn handen gehad.

l

Helemaal mee eens, na een half jaar kiten ben je zeker nog een beginner, of je moet de luxe hebben om elke dag te kunnen gaan. Koop je gewoon een recente kite (4-lijns) die je kunt depoweren...Dan hoef je ook niet continue van het water af als je denkt het word teveel wind...

Veiligheid staat bovenaan, en dat is ook zo met je eerste materiaal!
JeffreytS

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #29 April 19, 2012, 10:08:31
edit2Rapporteer  
Nu heb ik nog een vraagje aan jullie....

Ik kan nu voor een leuke prijs een slingshot bar kopen. Nu kloppen de lengtes van de lijnen niet omdat het custom lijnen zijn volgens de verkoper (wel nieuwe). Is dit makkelijk zelf te verhelpen of zeggen jullie niet doen?
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #30 April 19, 2012, 13:24:02
edit2Rapporteer  
Een nieuwe lijnenset zouden gewoon even lang moeten zijn lijkt me. Ik zou even geen reden kunnen bedenken wat iemand met oneven custom lijnen moet. Maar goed
Zelf afstellen kan wel. Zie bijv. deze tutorial hieronder. Maar ik zou gewoon even verder kijken voor een goede set.


http://www.youtube.com/watch?v=rIbbM3udKFI



JeffreytS

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #31 April 19, 2012, 15:38:15
edit2Rapporteer  
Een nieuwe lijnenset zouden gewoon even lang moeten zijn lijkt me. Ik zou even geen reden kunnen bedenken wat iemand met oneven custom lijnen moet. Maar goed
Zelf afstellen kan wel. Zie bijv. deze tutorial hieronder. Maar ik zou gewoon even verder kijken voor een goede set.

https://www.youtube.com/watch?v=rIbbM3udKFI





Oke maar voor zo'n prijs zie je ze niet vaak.. dus vandaar mijn vraag Wink
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #32 April 19, 2012, 15:49:55
edit2Rapporteer  
Als je het erg voordelig op de kop kunt tikken en zelf de lijnen kunt afstellen kun je het uiteraard prima doen!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #33 April 20, 2012, 08:03:08
edit2Rapporteer  
Als beginner zou ik gewoon een kite kompleet kopen met standaard lijnen... leer eerst met je materiaal omgaan en vooral kennen voordat je gaat tunen. fuels gekocht?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.